Spelveckan: Far Cry 3, Baldur's Gate: Enhanced Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Baldur's Gate.. Det var längesen!

Skaffa Dropbox o gör ditt liv lättare: https://db.tt/XSPktIcl
Specs: ASUS Radeon HD7950 3GB DCII, G.Skill 16GB CL9 1600Mhz, Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz, Crucial m4 128GB, Intel 520 180GB, Corsair TX 650W V2 80+ Bronze, ASRock Z77 EXTREME4, ATX. Kringutrustning Corsair Vengeance K90, Qpad 5k
Laptop HP Pavilion DV6 Kamera Nikon D3100 Telefon Oppo Find 7a Surfplatta Nexus 7 32GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Gillar den sista bilden på Indie-spelet Beat Hazard

Bra plattform för indie-spel helt enkelt. Visst tar Valve en stor procent på förtjänsten, precis som MS/Sony på konsol, men har man inte möjligheten att sälja själv så har man inte så mycket val.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Wrathborn771:

Jo, men eftersom det är ett gulligull-djur så är det nog värre för de flesta i FC3.

Jo många här inne som skulle behöva följa med på en veckas jakt hör jag om ni tycker det är brutalt. det enda jag hänger upp mig på är att man tar tillvara på så lite av djuret. Speciellt när man jagar ganska sällsynta djur ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Chibariku:

Jo många här inne som skulle behöva följa med på en veckas jakt hör jag om ni tycker det är brutalt. det enda jag hänger upp mig på är att man tar tillvara på så lite av djuret. Speciellt när man jagar ganska sällsynta djur ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är lite slarigt att de inte tänkt på det, vi pratar ju trotts allt om en överlevnadssimulator, eller hur?

Har tänkt på att de flesta klagomål från Far Cry serien gäller att de inte förstått att animationen mer är en metafor för vad som händer. Man skär upp djuret och tar något från det för att visa att man gör just det. Fatta hur tråkigt det skulle vara att få se karaktären sitta och flå ett djur, och ta vara på allt användbart i kroppen.

Eller som i Far Cry 2, folk klagade på att alla fel i en bil fixades genom att dra åt en ventil, men hur roligt skulle det egentligen vara att se honom sitta och felsöka motorn, hitta felet, ta ut den trasiga delen, åka in till stan för att köpa en ny del, och sen installera den? De flesta spel har ingen animation alls för att flå djuren, eller att hela sina skador i spelet, men när ett spel kommer som faktiskt försöker göra något åt det så klagas det på att de inte är tillräckligt invecklade Haha, folk alltså, aldrig nöjda xD

| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 970| |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Lasergurka:

Jo, det är lite slarigt att de inte tänkt på det, vi pratar ju trotts allt om en överlevnadssimulator, eller hur?

Har tänkt på att de flesta klagomål från Far Cry serien gäller att de inte förstått att animationen mer är en metafor för vad som händer. Man skär upp djuret och tar något från det för att visa att man gör just det. Fatta hur tråkigt det skulle vara att få se karaktären sitta och flå ett djur, och ta vara på allt användbart i kroppen.

Eller som i Far Cry 2, folk klagade på att alla fel i en bil fixades genom att dra åt en ventil, men hur roligt skulle det egentligen vara att se honom sitta och felsöka motorn, hitta felet, ta ut den trasiga delen, åka in till stan för att köpa en ny del, och sen installera den? De flesta spel har ingen animation alls för att flå djuren, eller att hela sina skador i spelet, men när ett spel kommer som faktiskt försöker göra något åt det så klagas det på att de inte är tillräckligt invecklade Haha, folk alltså, aldrig nöjda xD

Behöver ju inte varit någon mer animation menade att ju att det kunde vara lite variation ibland fick man ett skin ibland kött osv.

och givetvis måste man få diskutera ett spels brister mig veterligen har det perfekta spelet inte gjorts än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ödeshög
Registrerad
Nov 2006

Whoooooo! Jag har inte spelat BG förut, utan väntat på en bra anledning att spela igenom det, nu ska jag!

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Chibariku:

Behöver ju inte varit någon mer animation menade att ju att det kunde vara lite variation ibland fick man ett skin ibland kött osv.

och givetvis måste man få diskutera ett spels brister mig veterligen har det perfekta spelet inte gjorts än.

Självklart får man det, tycker bara det är lustigt hur folk bara fortsätter att klaga och klaga Har nu inte sagt att du haft gjort det, råkade bara bli i ditt svar som jag skrev det. Visst skulle det varit bättre om man faktiskt flått djuret när man tagit skinnet, och haft olika animationer till olika djur, men om man jämför med hur det är i många spel som i t.ex Skyrim, där man bara får upp ett lootfönster där man plockat skinnet ifrån skulle jag säga att Far Cry 3s system är mirakulöst

| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 970| |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sdf
Registrerad
Apr 2011

fc 3 är för svårt .. skratt.. jag blir ägd av piraterna hela tiden ..

enorma steroidmuskler och 45cm.. söker gamerbrud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av riktigninja:

fc 3 är för svårt .. skratt.. jag blir ägd av piraterna hela tiden ..

Jo, det är det som är kul, man måste planera hur man ska döda varje fiende för att inte dö själv om de är flera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ankh-morpork
Registrerad
Maj 2012

Kommer ihåg första gången jag försökte spela baldursgate 2 och inte ta till manualen, det gick sådär... Jag har aldrig någonsin sett ett rpg ens i närheten så utmanande som bg1 och 2. Att en uppdaterad version dyker upp så fler får uppleva hur ett riktigt rpg ska vara är väldigt trevligt.

─────────
Fractal Design Arc | OCZ ModXStream Series 700W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | Intel i5 2500k | Corsair H100 | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 | GTX 770 (4GB)| Samsung 840 pro 512MB + 8TB raid-0 lagrning 5900rpm (2st) | Xonar Essence STX | Audio Technica ATH-M50 ── [/Dator]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Längtar efter SimCity! Hoppas de lägger till en brutal svårighetsgrad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige ;)
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av riktigninja:

fc 3 är för svårt .. skratt.. jag blir ägd av piraterna hela tiden ..

Skrivet av RobCar:

Jo, det är det som är kul, man måste planera hur man ska döda varje fiende för att inte dö själv om de är flera.

Tycker det ändå är lättare än det förra spelen!
Men FarCry 1 är ju fortfarande hardcore som fan där fienden kan se en fjäril skita på andra sidan ön

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Qpad MK-50 | Mus: Qpad 5K | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Tycker det är en rejäl flopp att man inte kan spela "singleplayer"-farcry 3 i multiplayer. Jag vill kunna springa omkring och döda djur och göra sidequests med polare!
Coop-kampanjen är ju skoj på sitt sätt men har NOLL återspelningsvärde, man kan ju inte gå var man vill så man kan inte klara uppdragen på något "helt annorlunda" sätt. :/ Är som en korridor-pangare fast med lite bredare korridorer. Sen är det alltid samma visa, ta sig från A till B och döda alla. Eventuellt konka på någon tung grej samtidigt som fienden spawnar loss, eller försvara en pryl som går sönder (som man lagar med en blåslampa) mot x antal fiender. Sen har man "bonus-spel" där man får tävla mot sina polare, vilket är skoj kanske, men det pajjar hela storystämningen tycker jag.
Det är också liiiite konstigt när man försöker köra "stealth" och kniva folk eller pistola ner dom med ljuddämpare då alla i laget skriker "WHATCH OUT FOR THE KNIFE GUY!!!!!!!!!!!!!!!!!" (lite olika skrik beroende på typ av fiende man möter) när man håller på och smyger omkring. Som tur så hör inte fienden ropen hur nära man än är (vilket också är lite tråkigt då det är högst overkligt).

Hur som helst är det ett jävligt snyggt spel, hoppas någon fixar så man kan spela storymode-kartan tillsammans med polare bara, känner inte att min Deluxe-utgåva var värd köpet annars då jag hatar att sitta och spela singleplayer. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av LeafBox:

Tycker det ändå är lättare än det förra spelen!
Men FarCry 1 är ju fortfarande hardcore som fan där fienden kan se en fjäril skita på andra sidan ön

Måste hålla med om att spelet är ganska lätt
Har nästan klarat ut det redan, efter ngn dag bara

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2012

Förresten är det bara jag som reagerar på att det sitter ditmoddade PCI-E kort i radiotornen?

Stationär: Mr. White
GPU: GTX 780 @ 1170/1585Mhz CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Kylare: Kelvin S36 RAM: 14GB 1333MHz MOBO: Z97S SLI Krait Edition Lagring: 3x240GB SSD & 2TB RAID 0 Ljud: Xonar DG, Sennheiser PC 360 & Logitech Z-5500 Skärmar: BenQ 24" 144Hz + 23" Laptop: Macbook Air 2014 13" Konsol: Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Lasergurka:

Självklart får man det, tycker bara det är lustigt hur folk bara fortsätter att klaga och klaga Har nu inte sagt att du haft gjort det, råkade bara bli i ditt svar som jag skrev det. Visst skulle det varit bättre om man faktiskt flått djuret när man tagit skinnet, och haft olika animationer till olika djur, men om man jämför med hur det är i många spel som i t.ex Skyrim, där man bara får upp ett lootfönster där man plockat skinnet ifrån skulle jag säga att Far Cry 3s system är mirakulöst

En orsak till klagomålen kan nog vara det jag själv upplevt med andra spel tidigare. När något görs mer realistiskt så höjs helt plötsligt kraven. Jag har inga svårigheter att köpa att man i mindre realistiska spel får clippingfel, bara har en ful animation och att grafiken är overklig, det är liksom samma nivå på allt. när det istället ska vara realistiskt så bryts illusionen varje gång de inte lyckas leva upp till sina mål, exempelvis Skyrims animationer när man pratar med folk. Zelda har istället valt en annan väg och vips så slipper man klagomål på att monstren hoppar konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9280X + HD7950 ref Boost (via bios), SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD