Permalänk
Medlem

Bra fläkt-program till CPU?

Någon som vet något bra fläkt-program till en CPU fläkt? Har försökt att ställa in det i bios men det fungerar inte att spara

(Fläkt kontroll)

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Edit: Läste fel, så tar bort kommentaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simme300:

Denna är bra och tyst, ta performance versionen om du vill ha lite mer flås, men också mer ljud.

Tror du missuppfattade TS

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Tror du missuppfattade TS

o fan, det tror jag med nu när jag läste igen :/

Permalänk
Medlem

Jag använder Speedfan. Funkar bra och är enkelt.

Permalänk
Skrivet av perper:

Jag använder Speedfan. Funkar bra och är enkelt.

Enkelt vet jag inte men definitivt bra.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

Jag kan också rekommendera Speedfan. Gillar det starkt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Rekommenderar ej SpeedFan. Felaktiga värden och trasiga funktioner är ganska vanliga så att säga.
Men du kan ju testa det ändå, om du vill.

Varför behöver du ändra fläkthastighet?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Rekommenderar ej SpeedFan. Felaktiga värden och trasiga funktioner är ganska vanliga så att säga.
Men du kan ju testa det ändå, om du vill.

Varför behöver du ändra fläkthastighet?

Processorn fläkten ligger vid 1400 rpm, så vill få ner den en aning (Den fastnar vid 1400)

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel E:

Processorn fläkten ligger vid 1400 rpm, så vill få ner den en aning (Den fastnar vid 1400)

Verkar vara någon riktigt envis spärr. Min fastnar också på 1400 rpm - trots att jag monterade ett sladd med inbyggt motstånd som brukar sänka hastigheten med 50%

Funderar på att sätta den i sysfan-porten istället som kanske kan sänkas mer.

Kör speedfan, bios gör inga skillnader.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag skulle också behöva hjälp med cpu-fläktar. Jag har 2st på min Cooler Master Hyper 212 EVO som går i 100% hela tiden, 1350 och 1200 rpm vardera. Får bra kyling men tycker att ljudnivån är för hög i idle. Skulle vilja sänka hastigheten med ca 50% men Asrocks bios låter mig inte göra det. Där finns bara inställningen "full belastning" som är standard och "automatiskt" där man kan ställa in hastigheten vid en viss temperatur men man kan inte göra det i flera steg så vid låg temperatur går den fortfarande 100%...

Jag har den medföljande cooler master fläkten med 4-pin och en scythe gentle typhoon med 3-pin.

Finns det något program man kan använda sig av för att sänka hastigheten eller något sätt att få till en fläktkurva i bios???

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|