AMD lägger ned verksamheten i Norden

Permalänk
Medlem

intel har ju iallafall som apple, lyckats med att lura alla att dom är det enda alternativet.
Och alla Svensson har gått på det.
Hoppas att det blir en seriös firma som för AMDs talan i norden, så blir det nog bra ska ni se.
AMDs killar på kontoret, kan nog få jobb på den firman om dom vill, för dom är säkert riktigt duktiga.
AMD hänger inte med i toppskiktet av spelbranchen, som är försvinnande liten, jämfört med kontorsdatorer & htpc mm.
Där kommer Trinity in bra, och även på den bärbara marknaden.
Det är tråkigt att det i ett forum som Sweclockers finns så många okunniga mäniskor, och som erkänner det indirekt i sina inlägg, med meningslösa kommentarer som är byggda på grupptryck istället för fakta.
Snabbast är inte lika med bäst...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Känner mig lite Intel fanboy nu.. Men jag gillar verkligen inte AMD alls.
6 processorer från AMD genom åren, och bara en av dem är någorlunda bra, och lever dessutom än medans de andra dött... Den som levt genom åren är en en kärnig AMD Athlon 3500+ (939)
Stor kritik från mig.

Att processorer går sönder utan att man misshandlar dom är extremt sällsynt. Du borde nog se över hur du hanterar CPUer.

Till ämnet: Det går upp, och det går ner. Det är naturligt. Vad vi ser här är att man vidtar vettiga åtgärder. Business as usual.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Att processorer går sönder utan att man misshandlar dom är extremt sällsynt. Du borde nog se över hur du hanterar CPUer.

Till ämnet: Det går upp, och det går ner. Det är naturligt. Vad vi ser här är att man vidtar vettiga åtgärder. Business as usual.

De har alla varit i server burkar.. Den enkärnige legenden rullar ännu spelserver.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Du är fri att tro vad du vill men jag förstår inte varför du vill intala folk att deras insats är meningslös och att den enskilde invdividen inte kan göra någon skillnad. Om någon köper 100 Vishera gör denne en skillnad på 100 Vishera, inte mer och absolut inte mindre.

Du framställer dig själv som en total idiot enligt mig och jag hoppas att folk inte tar åt sig av vad du sagt för det är inte sant.

Det jag forsaker forklara men du inte forstar (barnsligt att kalla mig for idiot forresten? Sager val ratt mycket om din kapacitet ) sa ar det egentligen inte vi hardvarufantaster som kan hjalpa AMD, utan den breda massan med OEM-tillverkare i spetsen. Tanker dock inte diskutera vidare da du formodligen aldrig kommer att forsta.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Det jag forsaker forklara men du inte forstar (barnsligt att kalla mig for idiot forresten? Sager val ratt mycket om din kapacitet ) sa ar det egentligen inte vi hardvarufantaster som kan hjalpa AMD, utan den breda massan med OEM-tillverkare i spetsen. Tanker dock inte diskutera vidare da du formodligen aldrig kommer att forsta.

Jag förstår mycket väl att större krafter som OEM-tillverkarna kan påverka mer än enskilda konsumenter.

Problemet med beteendet/attityden du framförde i ditt förra inlägg är att du jämnstället lite med noll och det är inte rätt. lite kommer alltid att vara lite och lite är bättre än inget.

Anledningen att jag TYCKER du framställde dig som en idiot är att det är just sånt resonemang (som ditt förra inlägg) som kan få folk att inte gå och rösta eller skänka en 100-lapp i månaden tex...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Hedersmedlem

Diskutera sakligt och utan personangrepp, tack. Det blir trevligare för alla.

Se även §1 i reglerna, speciellt §1.2.

*En mängd otrevliga inlägg och svar på dessa raderade.*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Kan väl hända, men ni är i alla fall mer direkt skyldiga än oss med endast AMD

Så nu säger du att vi är skyldiga? Förut var vi indirekt skyldiga. Du kommer verkligen ingen vart med dina beskyllningar och påhopp! Själv har jag en egen firma men mina ekonomiska förutsättningar klandar jag inte mina kunder för!

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benny_k:

Så nu säger du att vi är skyldiga? Förut var vi indirekt skyldiga. Du kommer verkligen ingen vart med dina beskyllningar och påhopp! Själv har jag en egen firma men mina ekonomiska förutsättningar klandar jag inte mina kunder för!

Mer direkt än oss betyder att vi AMD users är mer Indirekt skyldiga än ni Intel users...Vet du att Indirekt och Direkt är ungefär motsatser? vilket betyder att om du är mer Indirekt skyldig så är du inte lika direkt skyldig...

Det jag vill få fram är att ni borde tänka förrän ni köper och inte alltid jaga "det bästa" AMD har riktigt bra "bang for the buck" produkter!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Mer direkt än oss betyder att vi AMD users är mer Indirekt skyldiga än ni Intel users...Vet du att Indirekt och Direkt är ungefär motsatser? vilket betyder att om du är mer Indirekt skyldig så är du inte lika direkt skyldig...

Det jag vill få fram är att ni borde tänka förrän ni köper och inte alltid jaga "det bästa" AMD har riktigt bra "bang for the buck" produkter!

Nu vet du knappt själv vad du skriver eller? Indirekt och direkt är inte några motsatser. Jösses. Det är olika omständigheter kring "skyldigheten". Det roliga är nu också att du skriver att ni AMD users är mer indirket skyldiga, vilket är precis det som du anklagat oss andra för under hela denna tråden. Gå tillbaka och läs dina inlägg så ser du nog det komiska i detta.

Summan av det hela är att du har noll vettiga argument och borde sluta anklaga folk för något som endast de styrande hos AMD är ansvariga för. Varför Intel lyckades skapa med kompetenta processorer kommer jag inte lägga mig i då detta är mer komplicerat än en forums disskussion. Men resultatet av Intels presterande produkter har blivit att folk väljer detta istället. Det är inte konsumenterna som tillverkat de olika processorerna och det är aldrig ett fel att köpa det bästa.

Sen att säga att AMD har mycket "bang for the buck" produkter är skrattretande. Deras grafikkort och inbyggda grafikkretsar är tex bra, det argumenterar jag inte om, men när vi nu snackar om processorer så är de ljusår ifrån att konkurrerar i prestanda. Jag misstänker att du försöker rättfärdiga en produkt som du själv har när du säger så? Jag har inte sett några tester någonstans som visar att AMD processorer ens är i närheten av Intel i dagsläget.

Tänk om, tänk rätt.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Hedersmedlem

Nu börjar det spåra ur igen. Diskutera ämnet; inte personliga egenskaper och liknande.
*rensad*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nu börjar det spåra ur igen. Diskutera ämnet; inte personliga egenskaper och liknande.
*rensad*

Jag försöker hålla detta på en nivå som ska vara rätt enligt bestämmelserna(?). Jag har dock svårt att låta bli att bli provocerad av totalt felaktiga anklagelser. Speciellt när motparten ändrar sina påståenden och inte verkar ha full insikt i vad ansvar innebär.
Men eftersom det inte verkar ge någon som helst effekt i att försöka upplysa motparten om vem som bär ansvaret för ett företags handlingar, ska jag nu lyda moderatorn och droppa disskussionen.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Konstig diskussion... att det ens blev en disksussion

Det är helt och hållet AMD:s fel som inte kunnat marknadsföra sig ordentligt. Sen att Bulldozer inte ens var i närheten av vad de lovat gjorde inte saken bättre, jag menar folk rekommenderar fortfarande Phenom II framför nyare generationer. Kanske blir ändring nu med Piledriver.

I vilket fall så har de haft en osund balans i företaget och de håller på att åtgärdar detta nu. Hade de marknadsfört sig bättre och sålt mer, kommit mer på OEM marknaden och framförallt släppt produkter som håller vad de lovar så hade situationen nog sett annorlunda ut.

Så skyll inte på konsumenterna, det är bara löjligt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många intel & nvidia har på sina Sverige/Norden kontor? Har dom kontor här?
Apropå Webbhallens svar i en annan tråd om support från leverantörer.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD_PERA:

Någon som vet hur många intel & nvidia har på sina Sverige/Norden kontor? Har dom kontor här?
Apropå Webbhallens svar i en annan tråd om support från leverantörer.

Den senaste uppgiften från allabolag är 66 för intel i alla fall.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AMD_PERA:

Någon som vet hur många intel & nvidia har på sina Sverige/Norden kontor? Har dom kontor här?
Apropå Webbhallens svar i en annan tråd om support från leverantörer.

Verkar bara finnas ett bolag som hänger ihop med Nvidia i Sverige och det är en filial till ett kontor i Tyskland. Men det är inte vanliga Nvidia utan Nvidia ARC som verkar vara det nya namnet på ett bolag de köpte (Mental Images) som sysslar med rendrering. Allabolag säger att det jobbar 1-4 pers där. Jag har letat runt lite och kan inte hitta något annat kontor från Nvidia i Sverige. Det är bara det kontoret som står listat på Nvidias hemsida också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Det är väl klart som fan att det är AMD's eget fel att det går dåligt! Allt hänger på produkten och marknadsföring. Om något av de två eller båda är dåliga, då kommer det gå dåligt. Mycket enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Du har ju....vilken sten sover du under?

Vadå "Då måste intel splittras till två företag pga den bristande konkurens som uppstår"?

Nej, absolut inte. Det som händer då är att Intel får ett större övertag än dem redan har. I det fallet så är det AMD som får splittras och säljas, om ni ingen vill ha varumärket. Det är ABSOLUT INTE bra på något sätt, då AMD är det enda som sitter mellan Intel och monopol (Nåja, VIA's 0,7% är väl något).

Och vad händer då? Högre priser såklart, syns ju redan nu. Intel har ryggen fri och kan bumpa upp priserna.

Hörde en fågel säga att det inte är tillåtet med monopol, hur gör dom då? Flertalet gånger har ju EU hotat med dryga böter för företag som skapar monopol, vad händer om AMD går i konken och Intel står där, ensamma i GPU och CPU marknaden?

Det du säger är ju isåfall att Intel kan sälja sina CPU och GPUer för 10000kr/st om de så vill det eftersom vi inte har något val, tror du seriöst att EU eller de andra länderna kommer tillåta det?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ