Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Haha, inte helt omöjligt att det är din då kanske. Beställde du svart med eller?

Ja svart här med men det är nog tyvärr någon annans.
Vad sa dom på supporten då kom dom fram till något?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk

Någon som fått damm vid närhetssensorn och frontkameran?

Ett vanligt problem för de som fick sina lurar tidigt i USA verkar vara att damm samlas vid frontkameran och närhetssensorn som gör att telefonen beter sig dumt vid samtal tex. Är det någon som fått en svensk lur som har damm vid frontkameran? Jag hoppas det problemet är löst vid lanseringen i Sverige för det finns inget som jag hatar så mycket som telefoner som läcker in damm innanför display och sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja svart här med men det är nog tyvärr någon annans.
Vad sa dom på supporten då kom dom fram till något?

Skrivet av Mansion:

Svart, sjukt oklart. Snackar med supporten nu och dem är minst sagt förbryllade. "Ser ut som det blivit något fel och att du fått någon annans beställning, kan du dröja kvar lite?", väntat i 15min nu får se vad dem har att säga.

Känns nästan som jag fått någon annans beställning, kan ju avslöja att jag bor i Göteborg och att postombudet det står att jag skall hämta ut den på ligger i Kalmar.

EDIT: Efter 20min väntan kom hon tillbaka i luren och hade fortfarande ingen aning om vad som hänt, hon hade mailat deras försäljningsgrupp om ärendet och hon skulle återkomma under dagen med svar.

Tyvärr tror jag ju dock att jag på något sjukt sätt fått mitt nummer inskrivet i någon annan beställning och därmed fått sms från både 3 och Posten till mig. Fan, jag som blev så glad!

Dold text

That's it.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Knallade in på Elgiganten och plockade upp en vit. Lite kul att ha den färgen med tanke på att jag hade en svart N9 för ett år sen.
Är lite besviken på applikationerna. Whatsapp verkar ha blivit bortplockad, Panorama, Cinemagraph och Smart Shoot är även de oåtkomliga: "This app is not available for your device."

Men men, själva enheten känns bekant i handen och det är ju bra. Får se vart man befinner sig om en vecka.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

saknar ochså whatsapp.Hur ändrar man så man måste slå in pinkod på simkortet ?

Permalänk
Skrivet av backspace:

Knallade in på Elgiganten och plockade upp en vit. Lite kul att ha den färgen med tanke på att jag hade en svart N9 för ett år sen.
Är lite besviken på applikationerna. Whatsapp verkar ha blivit bortplockad, Panorama, Cinemagraph och Smart Shoot är även de oåtkomliga: "This app is not available for your device."

Men men, själva enheten känns bekant i handen och det är ju bra. Får se vart man befinner sig om en vecka.

Jag fick in Panorama, cinemagraph och smart shot utan problem direkt när jag startade den för första gången!
Jag laddade ner dom via xbox spel appen har jag för mig! Testa det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Beställde 25 oktober, en gul.
Hoppas på en avi i brevlådan idag, men tror inte allt för mycket på det :/

Hoppades också på en avi idag innan samtalet dit. Hoppas du får din i alla fall 3 och 6 december skulle de två leveranserna tydligen komma till Telenor för övrigt. Så med lite flyt kanske man kan ha den imorrn eller på onsdag, men det känns inte så just nu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Easy_D:

Say what? Behövde du göra något speciellt eller var det bara att köra igång? Vet att eduroam i sig inte följer en specifik standard landet över så det kan ju bara vara så att ert nät ser annorlunda ut.

Jag använder mig av eduroam på Linköpings Universitet. Det var bara att fylla i användarnamn och lösenord och så har det funkat sen dess

Permalänk
Skrivet av backspace:

Knallade in på Elgiganten och plockade upp en vit. Lite kul att ha den färgen med tanke på att jag hade en svart N9 för ett år sen.
Är lite besviken på applikationerna. Whatsapp verkar ha blivit bortplockad, Panorama, Cinemagraph och Smart Shoot är även de oåtkomliga: "This app is not available for your device."

Men men, själva enheten känns bekant i handen och det är ju bra. Får se vart man befinner sig om en vecka.

du måste ha region sverige/ text sverige eller USA/engelska för att du ska kunna ladda ner Nokia´s apps.
en liten bugg men det kommer dom lösa säger dom.

Permalänk

Nvidia (the all-time critic) nämnde en bra sak faktiskt, ang kameran.

Som han säger så när man tar ett kort så är bilden helt makalös, super krisp osv men när den sparat bilden så blurrar den ner bilden lite.

Om vi kan få bilderna som kameran visar i några tiondelar så är det utan tvekan den bästa kameran någonsin i en mobil förutom kanske 808.

Permalänk
Medlem

Phu!!! det verkar inte som att Halebop får in några lurar idag heller, känns inte ok att förboka och vänta utan besked på datum, medans andra går ut och köper på releasedagen.

Har en känsla av att Halebop visste att dom inte skulle få in något större antal lurar den 29/11 men mörkar och säger att dom inte vet när det kommer fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Ett vanligt problem för de som fick sina lurar tidigt i USA verkar vara att damm samlas vid frontkameran och närhetssensorn som gör att telefonen beter sig dumt vid samtal tex. Är det någon som fått en svensk lur som har damm vid frontkameran? Jag hoppas det problemet är löst vid lanseringen i Sverige för det finns inget som jag hatar så mycket som telefoner som läcker in damm innanför display och sånt

Jag har kollat noga på min men har än så länge inget problem.

Skrivet av backspace:

Knallade in på Elgiganten och plockade upp en vit. Lite kul att ha den färgen med tanke på att jag hade en svart N9 för ett år sen.
Är lite besviken på applikationerna. Whatsapp verkar ha blivit bortplockad, Panorama, Cinemagraph och Smart Shoot är även de oåtkomliga: "This app is not available for your device."

Men men, själva enheten känns bekant i handen och det är ju bra. Får se vart man befinner sig om en vecka.

Whatsapp finns att ladda ner i marketplace.

Som en annan medlem skrev är det just nu en bugg i WP8 som orsakar detta vilket du har kunnat läsa bara några sidor bak.

Skrivet av chrar:

saknar ochså whatsapp.Hur ändrar man så man måste slå in pinkod på simkortet ?

Whatsapp finns att ladda ner i marketplace.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Var i en Tele2 butik, hann knappt utala Lumi- fick man direkt "tyvärr, den är slutsålt". Elgiganten ändrade lev tiderna från 5. till 15. december. Wtf.
Proshop verkar ha gula i lager, men ocskå tveksamt, ska maila dem och kolla om dem snackar skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Beställde 25 oktober, en gul.
Hoppas på en avi i brevlådan idag, men tror inte allt för mycket på det :/

29 Oktober och en Gul.

Ringde idag till Telenor, för det var denna veckan jag skulle få den. Nu fick jag ett datum på den 12-13:e December.

Roligt!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyclone:

29 Oktober och en Gul.

Ringde idag till Telenor, för det var denna veckan jag skulle få den. Nu fick jag ett datum på den 12-13:e December.

Roligt!.

Surt! Hoppas att de håller vad de har sagt till mig angående den vita då, så att den kommer i veckan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Ja herregud, fick idag ett mail av telia där det står att jag inte får hämta ut min lur (den kommer imorgon) för att jag då har 2st Telia Max 25 abonnemang, så den ska skickas tillbaks...

Jag hade ingen aning om att man inte fick ha två abonnemang, tanken var att morsan skulle ta över min andra lur och byta abonnemang på den.

Det kanske är jag som har gjort en miss, men man tycker väl för i helvette att dom kan klämma ur sig det lite tidigare än dagen innan man får telefonen...

Nä fyfan vad less jag blir.

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Ja efter att ha läst batteritråden på WPCentral så blir man ju mörkrädd, så många som har sjukt usel batteritid. Tror jag jag väntar med att köpa en tills Nokia och Microsoft får tummen ur och löser problemet för något måste uppenbart vara galet och jag tror det är mer mjukvaran än hårdvaran. Ser på min egen Note 2 nu, den har varit igång 3 timmar med mobildata, wifi, nfc, bluetooth på och en massa synk med mail och så vidare. Några minuter samtal och femton minuters surfande och den är nere på 96%. Man läser ju om stackare som har stängt av wifi, bluetooth, nfc och inte har några appar på och ändå så kan batteriet sjunka 20% på några timmars standby trots att de har återställt luren och inte installerat några appar. Nästa dag kan samma person ha helt ok batteritid vid samma förfarande. Låter helt snurrigt och måste ju vara något galet i OS:et som händer. Så jag avvaktar med mitt köp och ser vad folk upplever här efter några veckor

Har haft igång mobilen utan laddare sen klockan 0700 imorse och lekt lite, inget videotittande men ändå varit aktiv med mobilen fram och tillbaka. Nu kl 14.15 så är jag nere på hela 96%!

Skrivet av chrar:

saknar ochså whatsapp.Hur ändrar man så man måste slå in pinkod på simkortet ?

Settings -> Applications -> Phone. Här ändrar du alla fall pin kod. Vet inte om det var de du var ute efter.

Skrivet av phonexx:

Jag använder mig av eduroam på Linköpings Universitet. Det var bara att fylla i användarnamn och lösenord och så har det funkat sen dess

Så ingen certification? Inte testat på LiUs eduroam än.

Skrivet av OlSom:

http://www.youtube.com/watch?v=849HPXrgkYo

Synd att den inte går att använda som skyddsväst!
@0:54

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

Ja herregud, fick idag ett mail av telia där det står att jag inte får hämta ut min lur (den kommer imorgon) för att jag då har 2st Telia Max 25 abonnemang, så den ska skickas tillbaks...

Jag hade ingen aning om att man inte fick ha två abonnemang, tanken var att morsan skulle ta över min andra lur och byta abonnemang på den.

Det kanske är jag som har gjort en miss, men man tycker väl för i helvette att dom kan klämma ur sig det lite tidigare än dagen innan man får telefonen...

Nä fyfan vad less jag blir.

Även om det borde gå att göra så, så verkar det lite konstigt med just Max25 om inte du har en väldigt ung moder eller att hon är student

Permalänk
Skrivet av sam_Q:

Ja herregud, fick idag ett mail av telia där det står att jag inte får hämta ut min lur (den kommer imorgon) för att jag då har 2st Telia Max 25 abonnemang, så den ska skickas tillbaks...

Jag hade ingen aning om att man inte fick ha två abonnemang, tanken var att morsan skulle ta över min andra lur och byta abonnemang på den.

Det kanske är jag som har gjort en miss, men man tycker väl för i helvette att dom kan klämma ur sig det lite tidigare än dagen innan man får telefonen...

Nä fyfan vad less jag blir.

"Endast ett abonnemang
Du kan bara ha ett Telia Mobil Max 25-abonnemang. Har du ett Telia Mobil Student-abonnemang sedan tidigare så kan du byta över till Telia Mobil Max 25, men du kan inte ha båda abonnemangen samtidigt."

http://www.telia.se/privat/mobilt/abonnemang/teliamobilmax25/...

Rätt svårt att missa tycker jag.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Jag har haft på mobilen sedan kl 7 idag jag har lyssnat ca 20min på musik och spelat lite Angry Birds Space ca 30-40min. Har också skrivit ungefär 10min på Kik också! Nu har batteriet landat på 58%! Undrar om det kommer en uppdatering till detta?

Dold text
Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Jag har haft på mobilen sedan kl 7 idag jag har lyssnat ca 20min på musik och spelat lite Angry Birds Space ca 30-40min. Har också skrivit ungefär 10min på Kik också! Nu har batteriet landat på 58%! Undrar om det kommer en uppdatering till detta?

Har du 4G igång? Har du några särskilda appar som ligger och drar?
Skype (vet inte om det finns till 8an än) är ju en batteribov utan dess like. Både på ios och win 7.5.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Ok, beställde en gul från Proshop som de skulle ha haft i lager, vi får se om det är bullshit under veckan. 200 sek dyrare än de flesta men pallar inte vänta längre.

Permalänk
Skrivet av Linus82:

Har du 4G igång? Har du några särskilda appar som ligger och drar?
Skype (vet inte om det finns till 8an än) är ju en batteribov utan dess like. Både på ios och win 7.5.

Nej jag har 3G just nu. Har "blockat" dom som går att göra det med. Såg visst att Skype-appen låg i bakgrunden... Får testa att ta bort den och se om det blir någon förbättring. Tack btw för tipset!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk

Telia har gul och svart inne enligt deras webblager!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

Ja herregud, fick idag ett mail av telia där det står att jag inte får hämta ut min lur (den kommer imorgon) för att jag då har 2st Telia Max 25 abonnemang, så den ska skickas tillbaks...

Jag hade ingen aning om att man inte fick ha två abonnemang, tanken var att morsan skulle ta över min andra lur och byta abonnemang på den.

Det kanske är jag som har gjort en miss, men man tycker väl för i helvette att dom kan klämma ur sig det lite tidigare än dagen innan man får telefonen...

Nä fyfan vad less jag blir.

Köp bara en 920 löst då och ge den äldre telefonen till morsan så får hon fixa eget avtal, problem solved... Avbetalning suger ändå så!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är någon form av "branding" på Teliatelfonerna om de köps utan abonemang?
För wp7 gick ju uppdateringarna även via operatörerna om Telefonerna var köpt via dem.
Är det likadant nu? eller är det uppdateringar direkt från Nokia som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Jag har haft på mobilen sedan kl 7 idag jag har lyssnat ca 20min på musik och spelat lite Angry Birds Space ca 30-40min. Har också skrivit ungefär 10min på Kik också! Nu har batteriet landat på 58%! Undrar om det kommer en uppdatering till detta?

Jag laddade min i lördagskväll och har fortfarande ström kvar i min. Kommer behöva ladda den vid ca 19.00 ikväll vilket = ca 2 dygn. Kolla vad du har igång men visst, MS kanske behöver komma med någon ändring i hur OSet jobbar för att bättra på batteritiden. Man skall faktiskt kunna använda smartphones som det är tänkt och inte behöva stänga av allt och döda alla program hela tiden.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Skrivet av geforcevsati:

Jag har haft på mobilen sedan kl 7 idag jag har lyssnat ca 20min på musik och spelat lite Angry Birds Space ca 30-40min. Har också skrivit ungefär 10min på Kik också! Nu har batteriet landat på 58%! Undrar om det kommer en uppdatering till detta?

Här har du lite som kontrast (normalt användande än så länge)

Dold text

1 dag och 20 timmar uppskattad tid kvar

WiFi och 4G är på konstant.

Permalänk
Avstängd

Som jag skrev, visst det är en miss från MIN sida.
Men det är fortfarande förjävligt att dom inte säger något förens telefonen är en dag bort.

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14