Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av sam_Q:

Som jag skrev, visst det är en miss från MIN sida.
Men det är fortfarande förjävligt att dom inte säger något förens telefonen är en dag bort.

Mjo, minst sagt oflexibelt. Ett samtal med "Hej, det är ett problem, men vi kan göra så här istället" hade ju inte skadat.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Har haft igång mobilen utan laddare sen klockan 0700 imorse och lekt lite, inget videotittande men ändå varit aktiv med mobilen fram och tillbaka. Nu kl 14.15 så är jag nere på hela 96%!

Har du några konton som synkar, mobildata varit på osv? Hur mycket har skärmen varit tänd? Låter ju otroligt bra om man jämför med alla man läst om som får stänga av wifi, nfc, bluetooth och gps för att klara en dag. Så jävla sugen på luren men vill inte ha en lur man måste stänga av funktioner och tjänster och hålla på och släcka ned program på hela tiden för att klara en dag. Har haft såna lurar (One X) och vill inte ha något liknande igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Har haft igång mobilen utan laddare sen klockan 0700 imorse och lekt lite, inget videotittande men ändå varit aktiv med mobilen fram och tillbaka. Nu kl 14.15 så är jag nere på hela 96%!

Låter för bra för att vara sant faktiskt. Skulle vara om du endast använt 3G eller liknande då LTE ligger och tickar konstant. Har du kört din telefon i botten och sett så batteriprocenten inte är överoptimistisk?

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Låter för bra för att vara sant faktiskt. Skulle vara om du endast använt 3G eller liknande då LTE ligger och tickar konstant.

Ja det låter i klass med min Galaxy Note 2 och jag tror inte 920 klarar sig så väl. Men har ingen data och ingen synk och allt trådlöst varit avstängt så kan det ju vara möjligt. Men då är det fan ingen smartphone

Permalänk

Är det någon som vet hur stor chans det är att få tag i en L920 i butik för tillfället? En del av leveranserna måste ju liksom komma till butikerna och inte åka rakt ut till de som förbeställde, eller har jag helt fel?

Permalänk
Medlem

En fråga:

Vart det bara i USA som folk fick gratis laddplatta när de köpte en Lumia 920? Om inte, vart går man för att anmäla sig för en?

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Skrivet av forfudgesake:

Är det någon som vet hur stor chans det är att få tag i en L920 i butik för tillfället? En del av leveranserna måste ju liksom komma till butikerna och inte åka rakt ut till de som förbeställde, eller har jag helt fel?

Det beror på butik, Telia kommer inte skicka ut innan dem tillgodosett förbokningar. Elgiganten har på sina butiker runt om, bokade nyss en vit för att hämta på min lokala elgiganten efter jobbet

Permalänk
Medlem

Elgiganten

Bokade också precis en vit på ett Elgig-varuhus här i Sthlm, hämtar ikväll efter rusningstrafiken... Blev grymt lack på beskedet jag fick från Telenor idag (har förbokat sedan slutet av okt), de sa att "vi fick bara in EN (1!!!) mobil i förra veckan och att de kanske får in fler i veckan.

Tack för den förbokningen Telenor, varannan Arne och Berit har valsat in på närmsta butik och impulsköpt Lumior under hela förra veckan... bra kundservice Telesnor.

(tyvärr är dock abonemanget bunden till dem via jobbet )

Visa signatur

Asus Maximus V Gene, i7 3770K, Corsair Vengeance Low Profile DDR3 8Gb, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980Ti G1, Samsung 830 128GB, Corsair HX850 850W, Fractal Design Arc

Predator X34, Corsair Vengeance K90, Logitech G502, Astro A50

Permalänk

använt min i en vecka är super nöjd laddat den en gång, det efter att jag laddat den vid ankomst. Laddplattan laddar igenom fodralet som jag fick från China

har inte testat hur mycket den laddar igenom. Mitt omdöme på mobilen är att den är stabil & känns mer som en dator en mobil.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

Gjorde en soft-reset och då sjönk mitt batteri från 56% till typ 8%. Satte den på laddning så nu laddas den för fullt. Med lite tur så kanske försvinner mina batteriproblem. Hoppas på det bästa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Har du några konton som synkar, mobildata varit på osv? Hur mycket har skärmen varit tänd? Låter ju otroligt bra om man jämför med alla man läst om som får stänga av wifi, nfc, bluetooth och gps för att klara en dag. Så jävla sugen på luren men vill inte ha en lur man måste stänga av funktioner och tjänster och hålla på och släcka ned program på hela tiden för att klara en dag. Har haft såna lurar (One X) och vill inte ha något liknande igen

Skrivet av Aktsu:

Låter för bra för att vara sant faktiskt. Skulle vara om du endast använt 3G eller liknande då LTE ligger och tickar konstant. Har du kört din telefon i botten och sett så batteriprocenten inte är överoptimistisk?

För att klargöra lite.

Använder just nu bara 3G och inte 4G (Kostar 60:- att uppradera till det, så funderar fortfarande, använder wifi på de mesta ställerna). NFC är avstängt eftersom jag just nu inte har något att använda de emot, men bör ändras inom en snar framtid. Har 2 mailkonton, facebook och twitter som syncar. Skärmen har inte varit på hela tiden då jag inte anser det vara normalt användande (Jag använder aldrig en telefon hela tiden) utan den går på och av när jag kollar information, leker omkring och försöker få den mer personlig. Några små enkla spel som inte bör vara grafikkrävande samt att det är inomhus med automatisk ljusstyrka (Så aldrig så mycket ljus).
Nu står den på 85% och då har jag lekt lite mer med den men inte otroligt mycket, pratat i mobilen, surfat över 3G, tagit några bilder osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyclone:

29 Oktober och en Gul.

Ringde idag till Telenor, för det var denna veckan jag skulle få den. Nu fick jag ett datum på den 12-13:e December.

Roligt!.

De lovade mig leverans före 16 november, så mycket litar jag på deras datum
För övrigt är det nog första och sista gången jag förbokar en mobil, skulle gjort som många andra och beställt den från tyskland..

Visa signatur
Permalänk

Fråga!?
Jag har en lumia 800 nu och undrar om det finns något smidigt sätt att föra över appar osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej, nu är jag på gränsen till att beställa via mecenat och det jag undar, vad är mest värt att köpa ifrån? Är det Halebop eller är det Tele2?

Halebop: 349 kr i månaden x24 = 8376 kr

Fördel:
200 fria samtal (antar att det inte är öppningsavgift, rätta mig gärna om jag har fel)

Nackdel:
2000 kr dyrare
_________________________________________________________________________________________________________
Tele2: 269 kr i månaden x24 = 6456

Fördel:
2000 kr billigare
Alla vänner har Tele2/Comviq
Nackdel:
0.79 öre i öppningsavgift och jag ringer just nu ca 40-50 samtal men man vet aldrig hur det blir om ett halvår när man gått ur skolan etc.

Jag inser att detta val är från person till person och vad denna gör med sin telefon, men vad tror ni? Vilket är bäst för mig tror ni?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Okej, nu är jag på gränsen till att beställa via mecenat och det jag undar, vad är mest värt att köpa ifrån? Är det Halebop eller är det Tele2?

Halebop: 349 kr i månaden x24 = 8376 kr

Fördel:
200 fria samtal (antar att det inte är öppningsavgift, rätta mig gärna om jag har fel)

Nackdel:
2000 kr dyrare
_________________________________________________________________________________________________________
Tele2: 269 kr i månaden x24 = 6456

Fördel:
2000 kr billigare
Alla vänner har Tele2/Comviq
Nackdel:
0.79 öre i öppningsavgift och jag ringer just nu ca 40-50 samtal men man vet aldrig hur det blir om ett halvår när man gått ur skolan etc.

Jag inser att detta val är från person till person och vad denna gör med sin telefon, men vad tror ni? Vilket är bäst för mig tror ni?

40-50 samtal i månaden blir ca 31,6kr - 39,5kr extra på fakturan. Så snitt 35,55kr i månaden extra vilket blir kostnad på ca 305kr/mån (avrundat uppåt). Så du sparar 44kr/mån 528kr/år.
Är ingen öppningsavgift på halebop upp till 200 samtal.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Okej, nu är jag på gränsen till att beställa via mecenat och det jag undar, vad är mest värt att köpa ifrån? Är det Halebop eller är det Tele2?

Halebop: 349 kr i månaden x24 = 8376 kr

Fördel:
200 fria samtal (antar att det inte är öppningsavgift, rätta mig gärna om jag har fel)

Nackdel:
2000 kr dyrare
_________________________________________________________________________________________________________
Tele2: 269 kr i månaden x24 = 6456

Fördel:
2000 kr billigare
Alla vänner har Tele2/Comviq
Nackdel:
0.79 öre i öppningsavgift och jag ringer just nu ca 40-50 samtal men man vet aldrig hur det blir om ett halvår när man gått ur skolan etc.

Jag inser att detta val är från person till person och vad denna gör med sin telefon, men vad tror ni? Vilket är bäst för mig tror ni?

Du kanske ska ta surf, 4G och sms i beräkning också?

Beställde själv en gul från Halebop, har köplats 9, jag väntar fortfarande.

Permalänk
Medlem

En liten batterirapport

Jag har igång 3G, Bluetooth med ikopplade lurar, Location, synk, Skype och skärmen har högsta ljusstyrkan.
NFC är avstängt, likaså alla bakgrundsaktiviteter förutom Battery Level.

Efter 14 timmar har telefonen gått från 100% till "hej då". Jag har under dagen lyssnat på ca 5 timmar musik, Xbox Music (bluetooth, lokala filer), surfat och chattat i 1,5 timmar, använt kameran för kort och film i ca 20 minuter (30+ kort, 3 minuter 1080p-film), tittat på 15 minuter 1080p-film med högtalare, plus lite småpill, ladda ner nån app och så. Jag skulle uppskatta min totala skärmanvändning till lite över 2 timmar.

Eftersom jag trots allt har haft igång så mycket (och skärmen på max) tycker jag faktiskt att det är helt okej siffror Kanske inget att hoppa i taket över enligt många, men jag jämför bara med det jag hade förut Och då var något annat är lägsta ljusstyrka i princip otänkbart.

Imorgon tänkte jag köra på ungefär samma men med automatisk ljusstyrka istället och se skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Du kanske ska ta surf, 4G och sms i beräkning också?

Beställde själv en gul från Halebop, har köplats 9, jag väntar fortfarande.

Jag smsar inte så jättemycket men dom jag smsar med har tele2/comviq. Sen ingår 4G i båda abonnemangen om jag fattat rätt? På tele2 så står det "Nokia Lumia 920 - 4G Designad för succé, Windows Phone 8 och 4G surf". Samtidigt på Halebop står det ungefär samma sak. Så båda lär ju ha 4g?

EDIT: Sen undrar jag, finns det någon typ 4G karta där man ser vart man kan använda 4G i Sverige. Jag bor i Upplands Väsby, ifall någon som bor i närheten kan säga ifall det funkar här. Vore underbart!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Har fått en ny telefon skickad till mig nu! Hoppas den har mindre skönhetsfel

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

För alla som inte har fått sin telefon av halebop, jag mailade dem igår och fick detta svar: (Plats 11 i kön)

Citat:

Hej!

Jag har nu kollat upp detta med vårt lager, de räknar med att vi ska få in fler telefoner av den modell som du beställt i slutet på denna vecka.
Det innebär att du bör ha din beställning under början på vecka 50.

Ha en bra dag och välkommen åter!
Hälsningar
Sabine
Halebop Support
----------------

Skrivet av elkeR:

Jag smsar inte så jättemycket men dom jag smsar med har tele2/comviq. Sen ingår 4G i båda abonnemangen om jag fattat rätt? På tele2 så står det "Nokia Lumia 920 - 4G Designad för succé, Windows Phone 8 och 4G surf". Samtidigt på Halebop står det ungefär samma sak. Så båda lär ju ha 4g?

EDIT: Sen undrar jag, finns det någon typ 4G karta där man ser vart man kan använda 4G i Sverige. Jag bor i Upplands Väsby, ifall någon som bor i närheten kan säga ifall det funkar här. Vore underbart!

50 samtal *0,79 kr styck = 39,5 per månad * 24 = 948 kr. Bara värt att tänka på

Telias och halebops täckningskarta

Permalänk

Det här med Whats App igen dårå. Någon som förstår hur man installerar en app manuellt?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/whatsapp/218a0ebb...

"Hämta och installera manuellt", läser den där guiden, men vill inte funka... känner mig något inkompetent.

Permalänk
Medlem

Någon annan som beställde via halebop, när 4 GB ingick? Nu när jag fått mitt abonnemang, så har jag bara 3 GB.

( Halebop rubbet mecenat - 2012.10.19)

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

För alla som inte har fått sin telefon av halebop, jag mailade dem igår och fick detta svar: (Plats 11 i kön)
[/URL]

Vilken färg handlar detta om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

För att klargöra lite.

Använder just nu bara 3G och inte 4G (Kostar 60:- att uppradera till det, så funderar fortfarande, använder wifi på de mesta ställerna). NFC är avstängt eftersom jag just nu inte har något att använda de emot, men bör ändras inom en snar framtid. Har 2 mailkonton, facebook och twitter som syncar. Skärmen har inte varit på hela tiden då jag inte anser det vara normalt användande (Jag använder aldrig en telefon hela tiden) utan den går på och av när jag kollar information, leker omkring och försöker få den mer personlig. Några små enkla spel som inte bör vara grafikkrävande samt att det är inomhus med automatisk ljusstyrka (Så aldrig så mycket ljus).
Nu står den på 85% och då har jag lekt lite mer med den men inte otroligt mycket, pratat i mobilen, surfat över 3G, tagit några bilder osv osv

Då låter det troligt. Jag tappar runt 2% i timmen (mer om jag gör något kontinuerligt som att lyssna på musik) vid normalt användande med min och jag kör 4G. Och 4G drar jag väldigt mycket mycket mer batteri.

Är just nu på 46% efter runt 26 timmar sedan jag tog den från laddaren. Har automatiskt ljusstyrka, ett mailkonto som är på push, NFC/bluetooth/wifi av men som sagt har jag 4G igång. Har använt den till att maila/smsa/surfa/ta lite bilder, även pratat någon timme i telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundacne_kid:

Det här med Whats App igen dårå. Någon som förstår hur man installerar en app manuellt?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/whatsapp/218a0ebb...

"Hämta och installera manuellt", läser den där guiden, men vill inte funka... känner mig något inkompetent.

Hittar du inte programmet i luren när du söker? Om inte kanske det går att installera från siten du länkade efter du loggat in.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Skrivet av Nikken:

Hittar du inte programmet i luren när du söker? Om inte kanske det går att installera från siten du länkade efter du loggat in.

Nope, hittar inte det när jag söker i telefonen. Och att hämta och installera vill inte heller fungera.
Men men, man får väl ha lite tålamod bara.

Permalänk
Avstängd

Nu får ni snart sluta skriva. Pallar inte med att hänga i denna tråden dygnet runt. Jävla Lumiafeber.

Jävla Tele2, inga Lumior i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundacne_kid:

Nope, hittar inte det när jag söker i telefonen. Och att hämta och installera vill inte heller fungera.
Men men, man får väl ha lite tålamod bara.

Byt region till USA. Då går det att installera från siten och bör även hittas i luren din.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Nu får ni snart sluta skriva. Pallar inte med att hänga i denna tråden dygnet runt. Jävla Lumiafeber.

Jävla Tele2, inga Lumior i lager.

Ja jag är också långt nere i missbruket, jag hoppas bara att de ska stillas när telefonen väl kommer. Jag har näsan funderat på att skicka ett mail till Tre och förklara hur de förstör mitt liv och hur maniskt jag kollar tråden, mailen och "Mitt Tre" i hopp om leverans besked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Repan är dock väldigt ytlig och syns typ enbart under stark lampa när man kollar från 150 grader typ men att "skalet" inte är helt i linje med resten klarat jag inte, där går gränsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Försök med att tappa telefonen med bakidan före på en musmatta från 200 mm c:a läste detta på ett finskt sida , men jag tar inget ansar om det skulle gå åt h....te