Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja jag är också långt nere i missbruket, jag hoppas bara att de ska stillas när telefonen väl kommer. Jag har näsan funderat på att skicka ett mail till Tre och förklara hur de förstör mitt liv och hur maniskt jag kollar tråden, mailen och "Mitt Tre" i hopp om leverans besked.

Tror nog dock inte att tre kan rå för det

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

Försök med att tappa telefonen med bakidan före på en musmatta från 200 mm c:a läste detta på ett finskt sida , men jag tar inget ansar om det skulle gå åt h....te

Har redan fått en ersättningstelefon skickad.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hade förhandsbokat min Lumia ifrån min lokala telia butik. Blev idag less och gick och frågade, de hade inte fått in några men de hade fått ett mail ifrån nokia som bad om ursäkt för svikande leveranser.

Så jag tog och köpte via Telia.se, beräknad leverans på torsdag. En gul förstås!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Har redan fått en ersättningstelefon skickad.

Vem tog du i kontakt med och vad sa du? Nämnde du något om knackandet i telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Nvidia (the all-time critic) nämnde en bra sak faktiskt, ang kameran.

Som han säger så när man tar ett kort så är bilden helt makalös, super krisp osv men när den sparat bilden så blurrar den ner bilden lite.

Om vi kan få bilderna som kameran visar i några tiondelar så är det utan tvekan den bästa kameran någonsin i en mobil förutom kanske 808.

haha, tycker det är bra att det kommer kritik.. Det är just då problem kan lösas.. O visst är det störande med autofokus "strul" och blurrarande bilder.. Hoppas på fix snart, utan tvekan kung inom mobilkamera

Edit: jag kommer i fortsättningen rapportera kritik positiv som negativ!

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Varit i kontakt med Halebop igen (börjar bli stammis..)

==================================================
2012-12-03 18:53:33
Du har plats 9 i kön till den gula Lumia 920. Vi hoppas på att få in en leverans denna vecka från Nokia.

==================================================
2012-12-03 18:52:04
Hej! Ett ögonblick så ska jag kolla upp ditt ärende.

==================================================
2012-12-03 18:51:58
Välkommen till livechatten!

==================================================
2012-12-03 18:07:52
Hej!

Jag har beställt en gul Nokia Lumia 920, ordernummer *^^*^*^*. Jag undrar vilken plats i kön jag har samt ifall ni väntar en ny leverans från Nokia denna vecka?

Mvh

Permalänk

Har nu fått min svarta 920 från telia. Inget att klaga på förutom vibrationen som låter väldigt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://skydrive.live.com/redir?resid=6206E8B9BE2644A4!128&au...

Så ser min ut för tillfället, jag kan då absolut inte klaga på batteritiden, har dessutom under tiden från senaste laddning, förutom de vanliga FB, nät surf och emails, lyssnat en del på musik och spelat AE Jewels i ~2-3 timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

https://skydrive.live.com/redir?resid=6206E8B9BE2644A4!128&au...

Så ser min ut för tillfället, jag kan då absolut inte klaga på batteritiden, har dessutom under tiden från senaste laddning, förutom de vanliga FB, nät surf och emails, lyssnat en del på musik och spelat AE Jewels i ~2-3 timmar

väldigt bra. Min är betydligt sämre.
vilken ljusstyrka använder du? Har du nfc på? Använder du appen Battery level? Nokia drive?

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt förstå att det ska vara en sådan konst att ladda batterier, idag är det 3edje laddningen, helt tomt batteri även idag, har inte gjort mycket mer än tagit ett par foton igår, innan jag la mig så vart batteriet runt 50-60% på morgonen hade jag runt 11% ? idag förmidda sa den hej då, har nu laddat den från kl 17:00 till 20:15 helt fullt 100% och telefonen säger att jag har (UPPSKATTAD ÅTERSTÅENDE TID: 14H, vad är det frågan om?) alla funktioner är avställda... asså va lack jag blir..... S*IT tele, hehe :/

Edit: kändes även ljummen på baksidan när jag rörde den på morgonen.
Visst är det än bra tele på alla sätt o viss. Däremot kan jag inte minnas tillbaka att jag ägt någon tele med batteri brister som har varit så här omfattande.. huh asså

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Nokia måste få ut lite större volymer snart. Annars missar de den enormt lukrativa julhandeln. Det måste finnas mobiler i alla färger i alla butiker om 2 veckor om de ska komma med tåget.

Själv går jag fortfarande och väntar på min gula från Dustin. Verkar helt omöjligt att få tag i en gul någonstans i nuläget så jag tänkte att beställningen kan lika gärna ligga kvar. Aldrig i livet att jag tar en annan färg när jag betalar så mycket för en mobil.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga såhär:

Position: På
NFC: På
Data: På (4G)
Automatisk ljusstyrka

3 Timmar sen senaste laddning, 67% kvar. Uppskattad återstående tid: 5 timmar.

Värt att nämna är att jag spelade lite Pac-Man CE DX (För övrigt fantastiskt bra, rekommenderas starkt) nån timme sammanlagt, så den har väl inte riktigt uppdaterat tiden, tror den är dynamisk?

Permalänk
Medlem

Tror ni att Tele2/Halebop kommer komma med bättre studenterbjudanden till Lumian? Min broder köpte en S3 för någon månad sen och då fick han betala 289kr i månaden för mobil + volym mellan student. Kan han ha fått de priset pga av S3 4G modellen kom ut någon vecka efter han beställde eller brukar dessa komma upp regelbundet?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Easy_D:

Kan ju säga såhär:

Position: På
NFC: På
Data: På (4G)
Automatisk ljusstyrka

3 Timmar sen senaste laddning, 67% kvar. Uppskattad återstående tid: 5 timmar.

Värt att nämna är att jag spelade lite Pac-Man CE DX (För övrigt fantastiskt bra, rekommenderas starkt) nån timme sammanlagt, så den har väl inte riktigt uppdaterat tiden, tror den är dynamisk?

Av det man läst så slukar ju 4G batteri, så om man stänger av den när man inte använder den lägger till några timmar direkt.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Givetvis. Fast den här förbrukar mindre batteri än min förra med alla funktioner på. Vilket är rätt kul. Men ja 4G slukar.

Gick ner till 3G (H+) och den visar 22 timmar nu. Tycker ändå batteriet räcker bra :). Mycket bättre än min gamla Arc.

Edit: Gick tillbaka till 4G och lät den vara, nu visar den 1 Dag återstående tid. Antar att det tar en stund för batterimätaren att fatta att telefonen är i standby-läge. Därför ska man nog inte stirra sig blind på den återstående utan bara räkna själv och se hur längesen man laddade helt enkelt.

Permalänk
Medlem

en fundering ang batteritiden för 3G kontra 4G, är det verkligen så att 4G drar mer batteri? jag har fått för mig att det inte spelar någon roll. Tror mer att det är hur bra täckning det finns. Är bara lite nyfiken

Permalänk
Skrivet av tomzaj:

en fundering ang batteritiden för 3G kontra 4G, är det verkligen så att 4G drar mer batteri? jag har fått för mig att det inte spelar någon roll. Tror mer att det är hur bra täckning det finns. Är bara lite nyfiken

I teorin ska det dra mindre eftersom protokollet är effektivare. Dock är Lumia 920 en väldigt tidig 4G-mobil och än finns optimeringar kvar att göra både hård- och mjukvarumässigt.

Permalänk

batteritiden

Jag har en Lumia 900 som till en början hade väldigt mycket strul med batteritiden. Var en stor snackis på nätet tillsammans med en del andra brister. Efter några uppdateringar funkar den kanon i det avseendet. Jag laddar av vana varje natt men skulle säkert klara 2 dygn utan problem vid vanligt användande dvs surf, lite musik, ringning.

Skulle inte vara alltför nervös och definitivt inte fälla något avgörande om att köpa/inte köpa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elkeR:

Tror ni att Tele2/Halebop kommer komma med bättre studenterbjudanden till Lumian? Min broder köpte en S3 för någon månad sen och då fick han betala 289kr i månaden för mobil + volym mellan student. Kan han ha fått de priset pga av S3 4G modellen kom ut någon vecka efter han beställde eller brukar dessa komma upp regelbundet?

Jag köpte min för 3600, helt okej kan jag tycka

Permalänk
Medlem

Ni med telenor, ni kan om ni inte har, ringa in på DAGtid och begära att få kollid utskickat på sms om nu ert mobilnummer skall porteras till nya abonn. Eller om ni förlänger.

Jag kunde inte fixa det ikväll men det går och har gjorts enligt support killen jag prata med som var riktigt trevlig.

Telefonen är ej skickad för han såg inget kollid, det är det enda dom kan kolla på i datorn om dom inte ringer ned till leveranspersonalen som plockar å packar!

Dagtid går det mao. Få reda på mer då plock/leveranspersonalen är arbete

Jag är missnöjd om att det skall vara såhär komplicerat att få ut info om sina ordrar med såhär stora företag.

Varför dom har kollid policyn(inte får lämna ut via webchat, mail eller telefon) är för att i detas regler så står det att det är mycket idhandlingar som blir stulet å sedan hämtas grejjerna ut.

Men då kom vi överens om att det verkar väldigt lustigt då om man har blivit av med id/leg så brukar man ju spärra det och då finns det ingen möjlighet att hämta ut rek. längre.

Så då sade han som jag skrev ovan, i vissa fall (om man tjatar och övertygar dom) så kan man få sitt mobilnummer kopplat till ordern (vilket är väldigt konstigt att den inte är så i regel eller att man har möjlighet till det vid beställning)

Så jag är nöjd nu med telenor kvällssupport via telefon. Dom kan vara support trots allt.

Skall ringa imorrn å trycka in numret i ordern så jag får kollid på sms såfort kollid:et skapas(paketet skickat). Kvällsupport kan bara se begränsat info samt inte redigera ordrar fullt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Jag som dom flesta andra här är också väldigt nyfiken på 920an. Något jag är lite orolig för är spotify. Använder det konstant på min galaxy nexus. Hur bra är nokia music jämfört med spotify eller överlag? Försökt kika på reviews men inte hittat några vettiga. Någon som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hankthetank91:

Jag som dom flesta andra här är också väldigt nyfiken på 920an. Något jag är lite orolig för är spotify. Använder det konstant på min galaxy nexus. Hur bra är nokia music jämfört med spotify eller överlag? Försökt kika på reviews men inte hittat några vettiga. Någon som testat?

Har inte testat nokia music än men det skall väl funka okej enligt några, dock föredrar många xbox music före allt i nuläget.

Spotify, vi får se när dom kommer ut med nya appen, jag hoppas och tror så kommer det väl ut innan eller strax efter årskiftet

Edit-

Ni som har beställt mobil från telenor tidigt okt/nov kommer säkert få mobilen denna vecka. Dom FÅR in leveranserna men ingen vet bara när det skickas eller hur lång tid det tar för posten å levera paketen. Så om ni får mobilen mitten/slutet av denna vecka är ni "lyckligt lottade"

Antingen skickas det idag eller så börjar dom imorrn. Får se när jag ringer dom imorrn

Återkommer då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av hankthetank91:

Jag som dom flesta andra här är också väldigt nyfiken på 920an. Något jag är lite orolig för är spotify. Använder det konstant på min galaxy nexus. Hur bra är nokia music jämfört med spotify eller överlag? Försökt kika på reviews men inte hittat några vettiga. Någon som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Nokia music är bra men inte samma sak som spotify. Det är Xbox music du ska leta recensioner om...

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Kan inte riktigt förstå att det ska vara en sådan konst att ladda batterier, idag är det 3edje laddningen, helt tomt batteri även idag, har inte gjort mycket mer än tagit ett par foton igår, innan jag la mig så vart batteriet runt 50-60% på morgonen hade jag runt 11% ? idag förmidda sa den hej då, har nu laddat den från kl 17:00 till 20:15 helt fullt 100% och telefonen säger att jag har (UPPSKATTAD ÅTERSTÅENDE TID: 14H, vad är det frågan om?) alla funktioner är avställda... asså va lack jag blir..... S*IT tele, hehe :/

Edit: kändes även ljummen på baksidan när jag rörde den på morgonen.
Visst är det än bra tele på alla sätt o viss. Däremot kan jag inte minnas tillbaka att jag ägt någon tele med batteri brister som har varit så här omfattande.. huh asså

Är du säker på att du verkligen har allt avstängt? Min batteri tid är löjligt bra, la upp en bild 1-2 sidor bak.

En grej är att dom har säkert en 500 "check boxes" som frågar om det är ok att skicka information till antingen Microsoft eller Nokia.
Löjligt många var det.

Kan tänka mig att det drar en hel del.

Edit: har sms:at hela dan sen jag vaknat, har lyssnat på musik halva dagen och pillat som fan med UI:t hela dagen.
4G och WiFi på konstant.

Dold text

Enkelt dubbelt så bra batteri tid som min Iphone 4.

Permalänk
Skrivet av hankthetank91:

Jag som dom flesta andra här är också väldigt nyfiken på 920an. Något jag är lite orolig för är spotify. Använder det konstant på min galaxy nexus. Hur bra är nokia music jämfört med spotify eller överlag? Försökt kika på reviews men inte hittat några vettiga. Någon som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Wimp är ju ett alternativ om du vill ha samma på PC och telefonen.
Annars så lär väl Spotify komma med sin app snart tycker man.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomzaj:

en fundering ang batteritiden för 3G kontra 4G, är det verkligen så att 4G drar mer batteri? jag har fått för mig att det inte spelar någon roll. Tror mer att det är hur bra täckning det finns. Är bara lite nyfiken

Kikar man på Anandtechs batteritester kan man se att LTE faktiskt kan hjälpa till att förlänga batteritiden ganska rejält (se iPhone 5 och HTC One X med och utan LTE). Deras förklaring:

Citat:

As always we test across multiple air interfaces (3G, 4G LTE, WiFi), but due to the increased network load we actually find that on a given process technology we see an increase in battery life on faster network connections. The why is quite simple to understand: the faster a page is able to fully render, the quicker all components can drive down to their idle power states.

http://www.anandtech.com/show/6440/google-nexus-4-review/2

Så det ligger nog mycket i det du säger, dålig täckning (slö överföringshastighet) längre belastning på komponenterna, sämre batteritid

Permalänk
Medlem

Min batteritid var oxå kass i början, nu har jag haft den sen i onsdags, och den blir bara bättre och bättre.
Varit igång i 15 timmar, och den säger nu 17 timmar kvar.

Visa signatur

Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadik555:

väldigt bra. Min är betydligt sämre.
vilken ljusstyrka använder du? Har du nfc på? Använder du appen Battery level? Nokia drive?

Automatisk ljusstyrka, NFC på, använder battery level japp, nokia drive av.
Har också haft på wifi konstant sedan jag fick telefonen.

Permalänk

Har läst att nfc ska dra batteri men vet inte hurvida detta stämmer, det jag nog kommer göra när jag får min är att slå av 4g. Det kan vara att telefonen skiftar mellan 4g/3g och neråt som drar. Sedan är 4g rätt nytt och jag minns hur det var med dom första 3g telefonerna, dom var ju rena prototyper som sög batterier.

Permalänk
Medlem

Har någon Tele2 med surf som kan berätta för mig hur jag får igång 4G?

Jag har en Röd Lumia 920 med Tele2 och 1GB surf. Men som högst har jag sätt H+ på displayen (vilket är turbo 3G va?).

Har valt under inställningar>åtkomstounkt : Tele2 Comviq 4G..... Hjälper ju endå inte.

Behöver jag nytt micro simkort från Tele2 som klarar 4G eller?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q