Permalänk
Medlem

Openvpn problem

Hoppas jag valt rätt forumdel annars ber jag om ursäkt.

Nu är det så att jag har skaffat mig Anonine Openvpn. När jag loggar står det att jag är connectad med någon random ip men om jag provar att kolla upp min ip på tex RIPE så står det att jag har min riktiga ip.

Någon som vet hur jag fixar detta problem ?

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Vila i frid

Det enda som verkar funka är TAP. Så här ser min klient-config ut som fungerar (mot min egen OpenVPN router).

remote min.sajt.nu client dev tap proto udp resolv-retry infinite verb 3 nobind comp-lzo persist-key ca ca.crt cert client2.crt key client2.key ns-cert-type server redirect-gateway

Permalänk
Medlem

Kör programmet som administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Kör programmet som administrator.

Startade om mitt modem och nu mera bor jag i uddevalla . Följde guiden

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Numbah:

Hoppas jag valt rätt forumdel annars ber jag om ursäkt.

Nu är det så att jag har skaffat mig Anonine Openvpn. När jag loggar står det att jag är connectad med någon random ip men om jag provar att kolla upp min ip på tex RIPE så står det att jag har min riktiga ip.

Någon som vet hur jag fixar detta problem ?

Hej!

Om du går in på: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/

Då bör du få upp liknande:

www.anonine.net IP address location & more:
Host of the IP: www.anonine.net[Whois] [Reverse IP]
Host IP [?]: 80.67.2.99 Copy [Whois] [Reverse IP]
IP country code: SE
IP address country: ip address flag Sweden
IP address state: n/a
IP address city: n/a
IP address latitude: 62.0000
IP address longitude: 15.0000
ISP of this IP [?]: Portlane Networks AB
Organization: Co-location & Dedicated servers

Kan du kopiera och klistra in den här i tråden. (du kan t.ex. editera bort ditt Host of this ip, Host IP, om du inte vill visa din ip)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||