Nvidia släpper Geforce Drivers 310.70 för WHQL-certifiering

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce Drivers 310.70 för WHQL-certifiering

Nvidia finslipar drivrutinerna och släpper en ny version av Geforce Drivers, som bland annat rättar till krascher i spel som Battlfield 3, Call of Duty: Black Ops 2 och Hitman Absolution.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilket betyder att Amd användare nu kommer få ännu en uppdatering som svar på Nvidia.

Detta ger dig UPP till 10% bättre prestanda i spel som Battlefield 3 och m.fl

Ännu en vanlig vecka för AMD/Nvidia.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Vilken version av nvidia's drivisar var det som lovade rejält till tagna prestandasiffror som nyligen låg i beta?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Hmm tycker Nvidia har släppt många drivers på senaste, verkar känna av att Amd flåsar de i nacken med sin senaste prestandadriver, mycket trevligt!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Gött! Nu slipper man Beta drivern! Hoppas buggarna är fixade nu som jag har i spel >.<

Permalänk

Gött har inte kunnat starta BF3 sedan installation av windows 8.

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thorsama:

Hmm tycker Nvidia har släppt många drivers på senaste, verkar känna av att Amd flåsar de i nacken med sin senaste prestandadriver, mycket trevligt!

mer som att nvidia försöker hämta andan för att komma ikapp AMD.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att dom nya stor titlarna fått sig en fin ökning i prestanda, både på mitt GTX680 men också på det lite äldre GTX580, har änsålänge inte märkt av någon bugg.

Skrivet av _Merc_:

mer som att nvidia försöker hämta andan för att komma ikapp AMD.

Så här är det varenda år, kommer alltid mängder med optimerade drivrutiner, varje generation och år, och det är i regel alltid amd som försöker komma ikapp nvidia, likaså denna generation, men dom kom ikapp dels pga att dom var tvugna att släppa ett överklockat chip men också för optimerade rutiner,synd att dom inte är så stabila,jag har stora cf problem med mina 6970 kort.
och nu har nvidia kommit ikapp igen så dom ligger på samma nivå, och så här kommer det fortsätta månad efter månad generation efter generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

mer som att nvidia försöker hämta andan för att komma ikapp AMD.

håller inte alls med där, inte ens lite.

Har 2st 7950 i crossfire.

aldrig någonsin upplevt så mycket problem kring spel och applikationer i crossfire mode.

Till och med strul med att ha 2skärmar "utökat skrivbord".

fruktansvärt missnöjd med amd, överväger att gå tillbaka till nvidia utan att överdriva.

Permalänk

Kan även nämna att de har uppdaterat SLI stödet för Far Cry 3 sen senaste betan!!! Jag märkte en väldigt stor skillnad när jag kör mina två GTX 580. Rejält minskad microstuttering och jag kunde gå från Hög grafikinställning till Extreme med samma flyt. Kunde även öka kantutjämningen från 2x till 4x. Med högre än så blev det lite hackigt men jag tror att det delvis beror på microstuttering. Med ytterligare SLI utveckling så borde jag nog kunna maxa det i framtiden.

Ha d gött!

Verifierade att det är en jämförelse sen senaste betan.
Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Så här är det varenda år, kommer alltid mängder med optimerade drivrutiner, varje generation och år, och det är i regel alltid amd som försöker komma ikapp nvidia, likaså denna generation, men dom kom ikapp dels pga att dom var tvugna att släppa ett överklockat chip men också för optimerade rutiner,synd att dom inte är så stabila,jag har stora cf problem med mina 6970 kort.
och nu har nvidia kommit ikapp igen så dom ligger på samma nivå, och så här kommer det fortsätta månad efter månad generation efter generation.

Jepp, senast jag hade AMD var på 4870x2-tiden. Det var extremt mycket strul där också med drivrutiner, slutade med att jag införskaffa mig 280 och sen 480.

Senast för en vecka sen tänkte jag att "amd har säkert fixat detta på dessa åren"
ack så fel jag hade, köpte 2st 7950 i crossfire. Aldrig upplevt så mycket problem med grafikkort någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

håller inte alls med där, inte ens lite.

Har 2st 7950 i crossfire.

aldrig någonsin upplevt så mycket problem kring spel och applikationer i crossfire mode.

Till och med strul med att ha 2skärmar "utökat skrivbord".

fruktansvärt missnöjd med amd, överväger att gå tillbaka till nvidia utan att överdriva.

Hehe tvärsom för mig, med 6950 i Crossfire funkade allting galant med 3 skärmar i extended desktop.
Nu med 670 i SLI funkar inte extended desktop med 3 skärmar optimalt.. får driver errors och skärmarna blinkar ibland

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ca 6 sekunder in i black ops 2's menyer fryser allt till i ca 4 sekunder, nån annan som upplevt det? Det blir så varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Gött! Nu slipper man Beta drivern! Hoppas buggarna är fixade nu som jag har i spel >.<

Den här är också Beta. Det är inte en WHQL-driver, bara en WHQL-kandidat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Jepp, senast jag hade AMD var på 4870x2-tiden. Det var extremt mycket strul där också med drivrutiner, slutade med att jag införskaffa mig 280 och sen 480.

Senast för en vecka sen tänkte jag att "amd har säkert fixat detta på dessa åren"
ack så fel jag hade, köpte 2st 7950 i crossfire. Aldrig upplevt så mycket problem med grafikkort någonsin.

Jag har haft en snarlik grafikkorthistorik. Har under AMD perioden alltid börjat med ett kort som sen inte har visat sig prestera så som jag vill och jag har då köpt ett andra kort.
Och jösses så mycket enklare det är med Nvidia. Ok att jag har kört med mestdels crossfire när jag hade AMD och det har krävts lite pillande i register och ett användande av andra program för att få det att fungera. men spelupplevelsen mellan ett AMD kort och ett Nvidia kort är som natt och dag. Det handlar inte om Avg FPS utan om något som Techreport beskriver så bra i sin senaste recension:
http://techreport.com/review/23981/radeon-hd-7950-vs-geforce-...

310.70 för WHQL-certifiering fungerar fö klockrent.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Den här är också Beta. Det är inte en WHQL-driver, bara en WHQL-kandidat.

Står ju inte Beta på filen jag laddar ner, och det brukar göra det.

Permalänk

haha, det första som hände mig är jag installerade dessa drivrutiner va att få en blåskärm xD

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Hmm tycker Nvidia har släppt många drivers på senaste, verkar känna av att Amd flåsar de i nacken med sin senaste prestandadriver, mycket trevligt!

Mjo visst men sen har de problem med att spel hänger sig också...

Permalänk
Medlem

Edit: flyttade mitt inlägg till far cry 3 prestandatråden

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Ca 6 sekunder in i black ops 2's menyer fryser allt till i ca 4 sekunder, nån annan som upplevt det? Det blir så varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, och så var de i black ops 1 också för mig.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Inaktiv

Här om dagen släppte AMD sin senaste beta, men då drivrutinen inte gjorde något åt spelets dåliga prestanda (konsolport) eller stutter (hackande texturer även vid full uppdateringsfrekvens) så funderar jag starkt på att byta grafikkortstillverkare.

AMD Catalyst 12.11 BETA11
http://benchmark3d.com/amd-catalyst-12-11-beta-11-9-01-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Här om dagen släppte AMD sin senaste beta, men då drivrutinen inte gjorde något åt spelets dåliga prestanda (konsolport) eller stutter (hackande texturer även vid full uppdateringsfrekvens) så funderar jag starkt på att byta grafikkortstillverkare.

AMD Catalyst 12.11 BETA11
http://benchmark3d.com/amd-catalyst-12-11-beta-11-9-01-8

den här drivrutinen för nvidia var inte heller några prestandaökningar på? var väl bara buggfixar i just den här, prestandaökning i förra beta

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jaha, ännu en Beta drivrutin, vill ha fullversion..
Trött på alla kassa betadrivrutiner, prestandaförbättringar my ass, har fått shaderbuggar och krasher istället.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Gött! Nu slipper man Beta drivern! Hoppas buggarna är fixade nu som jag har i spel >.<

310.70 är en beta driver ... http://www.geforce.co.uk/drivers/results/53767 "Version: 310.70 - BETA" Senaste officiella WHQL drivern är fortfarande http://www.geforce.co.uk/drivers/results/49976 "Version 306.97 - WHQL"

Allt från Nvidia själva...

Varför påstår alla att det är en WHQL när det inte är det. Visserligen skrev SWEC WHQL-kandidat. Betyder det att det är en driver som väntar på att bli godkänd av microsoft och få sin WHQL stämpel, eller är det en driver som Nvidia ville skulle bli WHQL men som inte höll måttet och blev därför nekad?

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Jaha, ännu en Beta drivrutin, vill ha fullversion..
Trött på alla kassa betadrivrutiner, prestandaförbättringar my ass, har fått shaderbuggar och krasher istället.

Vilka versioner har du haft problem med? vid 307.XX krashade BLC för mig hur jag än gjorde, texturer laddade inte, skärmen flimrade lila osv. 310.64 gjorde så att WoW freakade, saker laddade inte här och där, texturer buggade, herbs flimmrade osv.

Den här uppdateringen verkar dock ha fixat allt för mig, hoppas det löser sig för dig också!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

håller inte alls med där, inte ens lite.

Har 2st 7950 i crossfire.

aldrig någonsin upplevt så mycket problem kring spel och applikationer i crossfire mode.

Till och med strul med att ha 2skärmar "utökat skrivbord".

fruktansvärt missnöjd med amd, överväger att gå tillbaka till nvidia utan att överdriva.

Crossfire/SLI kommer alltid vara en risk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khringo:

310.70 är en beta driver ... http://www.geforce.co.uk/drivers/results/53767 "Version: 310.70 - BETA" Senaste officiella WHQL drivern är fortfarande http://www.geforce.co.uk/drivers/results/49976 "Version 306.97 - WHQL"

Allt från Nvidia själva...

Varför påstår alla att det är en WHQL när det inte är det. Visserligen skrev SWEC WHQL-kandidat. Betyder det att det är en driver som väntar på att bli godkänd av microsoft och få sin WHQL stämpel, eller är det en driver som Nvidia ville skulle bli WHQL men som inte höll måttet och blev därför nekad?

Drivrutinen väntar på bli godkänd hos Microsoft sedan kommer Nvidia släppa WHQL-drivrutinen. Man ska alltså avinstallera den som finns nu.

Permalänk
Medlem

Den sänkte min framerate i Shogun 2 från 42 till 40

Permalänk
Medlem

310.61 funkar bra för mig fortfarande, och detta verkar vara ännu en beta (dock kanske nästa blivande WHQL?).
Kör på 310.61 tills jag får min första BSOD.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Och där fick Jonas testa om alla grafikkort *igen* Kul att se att de håller er sysselsatta

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB