Permalänk
Medlem

Min VARNING för tjafs, krångel och dumheter. Handla INTE på cdon!

Tänkte bara dela med mig lite kvikt om veckans misär med mupparna på cdon. Skrev först ett långt inlägg men sedan insåg jag hur onödigt det var när vi har en hel tråd fylld av liknande händelser och erfarenheter.

Min historia muycket kort:
beställde ett Asus HD7970 TOP efetrsom det var ett demo/retur som var billigare. Det visade sig att man 3 dagar efter beställningen (alltså 4 dagar) inte besvärat sig att varken svara på mina frågor (som "ska besvaras inom 24 timmar), eller göra ett paket, svara på frågor i chatten som tar sju svåra år att komma fram i kön på. Ja vad mer.. dubbelreserverade beloppet jag handlade för på kortet.

Allt som inte händer på inet, dustin, komplett.. osv händer här. Ja listan kan göras lång på butiker som är bättre, men väldigt få som jag kan säga är direkt sämmre enligt min erfarenhet.

Alltså, om någon frågar mig, så skulle jag säga: undvik cdon till varje pris. Det finns så många butiker som erbjuder kundtjänst med glada entusiastiska medarbetare. Detta är något man måste visa man tycker om som kund. Annars får vi denhär skiten som cdon ger och det är inget jag vill gynna som framtida konkurrent till de trevliga butikerna.

Tack för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vill återigen påpeka att postförskott vore en stor förbättring bland betalningsalternativen.

Det tycker jag med. Men om jag får ta butikens (vill inte på något vis hjälpa eller stödja cdon här men;) sida så är det enligt statestik så att minst 10% av paketen som går via postförskott hämtas inte ut. Därav debiteras en dubbel fraktavgift till den som skickat paketet och sedan kommer eventuellt prisfall till. Grafikkort osv som är precis släppta är ett bra exempel. Dom kan diffa väldigt mycket i pris när dom skickas och kommer i retur. Samma med minnen och andra priskänsliga komponenter.

Därför skulle jag, välja att inte ha postförskott som betalningsalternativ. Åtminstone inte för nya kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Ni går ut med att ordinariepriset på http://cdon.se/hemelektronik/thor_oden_-_intel_i3_3220_-_4gb_... är 9919:- och att den har 44% rabatt just nu, men datorn har kostat 7000:- sedan oktober. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1432937

Sketen marknadsföring som bl.a. Dustin kör med, har sumpat dem helt pga detta och kommer göra detsamma med er, skärp er!

Då kan du inte handla på många ställen
Inet har gjort så flera gånger, komplett likaså, webhallen likaså.
Elgiganten osv kör alltid sådant.

Du får nog sluta handla tyvär.

Visst är det jobbigt när alla företag gör så, men tyvär är det mer standard än inte idag.

Permalänk
Medlem

Hej,
På chassit Antec ISK110 så står det "No PSU", men i texten och hos andra återförsäljare så står det att det ingår ett 90W nätagg. Antar att det är ett skrivfel?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av FaniSkogen:

Asus gtx 670 4GB för ca 2900 kr. Är detta en felsättning av pris eller stämmer det? Samt kommer korten in igen? Står just nu att de är slut i lager.

Hej hej

Tyvärr ett prisfel, ska ligga bland de andra stora på 4490:- och är fixat nu. Tack!

MVH Josefin

Skrivet av Sannapulsen:

Hej Cdon!
köpte min dator av er förra julen och nu på senare dagar har jag börjat få stötar av mitt chassi? Det är inte alltid när man tar på chassit man får stötar men om man håller handen på det känner man att det är "statiskt". Vad ska jag göra? Det lär ju vara nått fel med nätagget så är det bara att skicka inn det till er eller hur ska man göra?
jag har jordade el uttag och det har aldrig varit såhär förut :S

Mvh Alex

Hej hej

Kontakta vår support så hjälper de dig vidare.

MVH Josefin

Skrivet av ZaInT:

Vill återigen påpeka att postförskott vore en stor förbättring bland betalningsalternativen.

Hej hej

Noterat!

MVH Josefin

99987a;12963289]Hej cdon, beställde fifa 13 igår och undrar hur länge det tar till att få det skickat?
Tycker ni borde hunnit skicka efter 1 dag :)[/QUOTE]

Skrivet av Livegamers:

Jag beställde också fifa 13 den 3e då den va på rea beställde även 2st hårdiskar när jag ändå behövde, såg igår att dom skickat hårddiskarna men inte spelet.

Hej hej

Dessvärre kan det bli lite förseningar på Fifa-leveranserna pga trycket då det låg med i vår julkalender. Runt 11 000 ordrar fick vi in på det då, tar en stund att få iväg alla tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av Voy:

Mitt paket har suttit nere i Malmö i 3 dagar nu, misstänker att vädret eventuellt sätter stopp för en del leveranser.

Hej hej

Ja, vädret är inte alls kul just nu. Om du PMar mig ditt ordernummer så kan jag dubbelchecka så inget gått fel där.

MVH Josefin

Skrivet av Nivity:

Då kan du inte handla på många ställen
Inet har gjort så flera gånger, komplett likaså, webhallen likaså.
Elgiganten osv kör alltid sådant.

Du får nog sluta handla tyvär.

Visst är det jobbigt när alla företag gör så, men tyvär är det mer standard än inte idag.

Hej hej

Ordinariepriset fixades under gårdagen, så fort vi uppmärksammades på det. Trist att vi inte upptäckte det innan den kom med i julkalendern bara. :/

MVH Josefin

Skrivet av voro12:

Hej,
På chassit Antec ISK110 så står det "No PSU", men i texten och hos andra återförsäljare så står det att det ingår ett 90W nätagg. Antar att det är ett skrivfel?

Hej hej

Japp, du har helt rätt, ser till att det fixas direkt. Tack!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Ja, vädret är inte alls kul just nu. Om du PMar mig ditt ordernummer så kan jag dubbelchecka så inget gått fel där.

MVH Josefin

Paketet har kommit fram nu, såg även på postens hemsida att just Stockholmsområdet var drabbade utav försenade leveranser.

Visa signatur

Spel: Fractal Design R5 | Corsair AX850 | MSI Z170 KRAIT GAMING | Intel Core i7-6700K | Corsair Hydro H100i | Corsair 16GB DDR4 2400MHz | MSI GTX 970 GAMING | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 1TB | Western Digital Green 1TB

Lagring: QNAP TS-419P II | 4xWestern Digital Red 2TB (RAID5)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Voy:

Paketet har kommit fram nu, såg även på postens hemsida att just Stockholmsområdet var drabbade utav försenade leveranser.

Hej hej

Vad bra att det har kommit.

För er med Wii U som fortfarande ligger på beställning. Vi fick in en hel del igår som täckte upp 75% av alla de beställningar som låg då, resterande kommer in till oss under veckan.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur lång tid skulle det ta er att få in 9st Crucial m4 256gb? Såg att ni bara hade3 på lager =/

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

Vill bara ge bra betyg till CDON som löste mitt problem snabbt och smidigt.
Var en sprint på moderkortet som var sönder vid leverans.
Gjorde felanmälan i lördags, och ska hämta ut ersättningsvaran idag.
Jag tycker det är snabbt och bra jobbat, och jag kommer fortsätta
beställa hos, och rekommendera, er.
Tack!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ElonB:

Hur lång tid skulle det ta er att få in 9st Crucial m4 256gb? Såg att ni bara hade3 på lager =/

Hej hej

De är tyvärr slut hos leverantören för tillfället och beräknas komma in till dem i mitten av nästa vecka. Sen tar det ytterligare ett par dagar till oss, så skulle säga slutet av nästa vecka.

MVH Josefin

Skrivet av Thomaseron:

Vill bara ge bra betyg till CDON som löste mitt problem snabbt och smidigt.
Var en sprint på moderkortet som var sönder vid leverans.
Gjorde felanmälan i lördags, och ska hämta ut ersättningsvaran idag.
Jag tycker det är snabbt och bra jobbat, och jag kommer fortsätta
beställa hos, och rekommendera, er.
Tack!

Hej hej

Tack!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Josefin,

Tänkte bara flika in med en felaktighet på er hemsida.

Jag tippar på att ni skrivit fel i produktnamnet på denna då den enbart finns som trådlöst (wireless) och inte trådad (wired).
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_microsoft%C2%AE_wired_...

Det står även att den är trådlös i beskrivningen på flera ställen + "Microsoft Microsoft" i produktnamnet.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

CDON skärpning!

Skrivet av joejjeman:

haha detta var jag med om också från cdon.. försökte avbeställa 2 sekunder efter jag la ordern.. stället suger verkligen o jag handlar hellre från en från en postorderfirma med adress thailand än dessa skojjare..

Det roliga fortsätter, nu är datorn helt plötsligt slut trots att den fanns i lager när jag beställde och de väljer att skicka iväg skärmen i odern och då antar jag att jag måste gå till postkontoret flera gånger och be dem skicka tillbaka grejer jag inte vill ha vilket jag har berättat för CDON flera gånger även när det hade gått för långt in i deras hanteringsprocess eller inte. Jag skickade till CDON för att be dem sluta skicka datorn som de inte har och fick följande svar

_____

Fråga 2012-12-05 08:35
Uppenbarligen är datorn slut och ni har skickat endast skärmen. Kan ni se till att ni inte skickar datorn så skickar jag bara tillbaka skärmen vill inte springa till postkontoret hur många gånger som helst bara för att skicka tillbaka något ni inte kunde avbeställa.
Svar 2012-12-05 14:31
Hej Erik,

Tack för att du kontaktade oss.

Som tidigare sagt så har din beställning redan kommit så pass långt i behandlingen att vi inte har möjlighet att avbeställa- eller ändra i den.

Istället för att hämta ut försändelsen på ditt utlämningsställe ber du personalen att skicka tillbaka försändelsen till avsändaren, det vill säga vårt lager.

När lagret har mottagit försändelsen kommer din beställning att returregistreras och din faktura att makuleras. Om du har beställt med kreditkort eller direktbetalning kommer beloppet att återbetalas inom 5 bankdagar från att returen registrerades hos oss.

Skulle försändelsen levereras direkt till din brevlåda/brevinkast så återkom till oss i detta ärende så hjälper vi dig att skicka tillbaka försändelsen till vårt lager. Skicka inte tillbaka försändelsen på egen hand, utan invänta våra instruktioner för snabbare hantering.
____

Ser ju inte alls ut som en copy paste på vad ni skrev förra gången tack så mycket för svaret!!! Snälla CDON försök vara lite medhjälpliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HSTD Benji:

Du är fullt medveten om att telefon existerar och att man kan kontakta sitt lokala postkontor och be dem returnera paketet också på detta sättet?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Du är fullt medveten om att telefon existerar och att man kan kontakta sitt lokala postkontor och be dem returnera paketet också på detta sättet?

Jag utgår från att jag måste legitimera mig på samma sätt som om jag hade hämtat ut paketet, annars kan jag ringa och be dem skicka tillbaka dina paket för skojs skull, verkar inte rätt. Det kanske funkar har inte tänkt på det, men jag tycker som sagt inte att det verkar rätt.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

Hej Josefin,

Tänkte bara flika in med en felaktighet på er hemsida.

Jag tippar på att ni skrivit fel i produktnamnet på denna då den enbart finns som trådlöst (wireless) och inte trådad (wired).
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_microsoft%C2%AE_wired_...

Det står även att den är trådlös i beskrivningen på flera ställen + "Microsoft Microsoft" i produktnamnet.

Hej hej

Jag ber ansvarig kolla på det, tack!

MVH Josefin

Skrivet av HSTD Benji:

Det roliga fortsätter, nu är datorn helt plötsligt slut trots att den fanns i lager när jag beställde och de väljer att skicka iväg skärmen i odern och då antar jag att jag måste gå till postkontoret flera gånger och be dem skicka tillbaka grejer jag inte vill ha vilket jag har berättat för CDON flera gånger även när det hade gått för långt in i deras hanteringsprocess eller inte. Jag skickade till CDON för att be dem sluta skicka datorn som de inte har och fick följande svar

_____

Fråga 2012-12-05 08:35
Uppenbarligen är datorn slut och ni har skickat endast skärmen. Kan ni se till att ni inte skickar datorn så skickar jag bara tillbaka skärmen vill inte springa till postkontoret hur många gånger som helst bara för att skicka tillbaka något ni inte kunde avbeställa.
Svar 2012-12-05 14:31
Hej Erik,

Tack för att du kontaktade oss.

Som tidigare sagt så har din beställning redan kommit så pass långt i behandlingen att vi inte har möjlighet att avbeställa- eller ändra i den.

Istället för att hämta ut försändelsen på ditt utlämningsställe ber du personalen att skicka tillbaka försändelsen till avsändaren, det vill säga vårt lager.

När lagret har mottagit försändelsen kommer din beställning att returregistreras och din faktura att makuleras. Om du har beställt med kreditkort eller direktbetalning kommer beloppet att återbetalas inom 5 bankdagar från att returen registrerades hos oss.

Skulle försändelsen levereras direkt till din brevlåda/brevinkast så återkom till oss i detta ärende så hjälper vi dig att skicka tillbaka försändelsen till vårt lager. Skicka inte tillbaka försändelsen på egen hand, utan invänta våra instruktioner för snabbare hantering.
____

Ser ju inte alls ut som en copy paste på vad ni skrev förra gången tack så mycket för svaret!!! Snälla CDON försök vara lite medhjälpliga!

Hej hej

Hmm, vänta nu, du har ju dragit samma sak en gång redan med din order? Jag har informerat dig att du inte behöver hämta ut paketet eller betala för att det ska gå tillbaka. Och jag har informerat kundtjänst här att de bör låsa upp checken och avbeställa ordern när den befinner sig i det läget du först försökte avbeställa på.

Du kommer att få skärmen skickad till ditt utlämningsställe, men inte datorn. Du kan antingen strunta i att hämta ut den, då ligger den ett par veckor för att sedan gå tillbaka till oss. Eller så kan du gå ner till utlämningsstället och säga att du vägrar paketet, då går det tillbaka till oss fortare. Oavsett behöver du inte betala, precis som jag informerade dig om tidigare.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag ber ansvarig kolla på det, tack!

MVH Josefin

Ser att ni har den produkten på två olika adresser? Dennas produktnamn är t.o.m ännu häftigare!
http://cdon.se/hemelektronik/keyboard_microsoft_l2_sculpt_com...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag ber ansvarig kolla på det, tack!

MVH Josefin

Hej hej

Hmm, vänta nu, du har ju dragit samma sak en gång redan med din order? Jag har informerat dig att du inte behöver hämta ut paketet eller betala för att det ska gå tillbaka. Och jag har informerat kundtjänst här att de bör låsa upp checken och avbeställa ordern när den befinner sig i det läget du först försökte avbeställa på.

Du kommer att få skärmen skickad till ditt utlämningsställe, men inte datorn. Du kan antingen strunta i att hämta ut den, då ligger den ett par veckor för att sedan gå tillbaka till oss. Eller så kan du gå ner till utlämningsstället och säga att du vägrar paketet, då går det tillbaka till oss fortare. Oavsett behöver du inte betala, precis som jag informerade dig om tidigare.

MVH Josefin

Hej!

Jag fick aldrig aldrig info om att jag inte skulle få datorn skickad eller så förstod jag bara inte det. oavsett så är det isåfall bra.

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Tyvärr ett prisfel, ska ligga bland de andra stora på 4490:- och är fixat nu. Tack!

MVH Josefin

Tack, hur blir de för de som hann beställa?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Saknar igen en 50kr rabatt, är det något inbyggt att den inte skickar ut om man lägger ordrar direkt efter varandra?
Eller är det bara för jag är en jobbig kund som lägger ordrar på strax över 600kr åt gången bara för ni inte låter mig kombinera rabatter?

Tänkte passa på att föreslå att ni låter en kombinera rabatter som
1. Inte är lika (dvs inte massor av 50kr rabatter samtidigt)
2. Inte funkar på samma varor.

Så t.ex.
15% rabatten
5% rabatten
50Kr

CPU+Minne -5%
Mobo+Chassi -15% (-5% rabatten tas bort då bara en rabatt är tillåten per vara)
Lite filmer -50Kr

Borde bli billigare både för er och kund då frakt inte är gratis.

Edit:
Fick ny kod av supporten, jobbit att man blev sugen på lakris när man såg namnet bara

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

CDON, fuck yeah!

Powerknappen till chassit pajade utan anledning, vilket är ett känt fel på Corsair Obsidian 800D.
Skrev till deras support den 2012-10-08 12:37, fick efter en och en halv månad hem en ny powerknapp, men som var till ett fractal chassi.
Efter det så skulle de höra av sig till sin leverantör, vilket var två veckor sedan. Inte hört ett knyst.

Så det börjar närma sig två månader jag varit utan dugligt chassi.
När jag handlade av inet och det blev strul med något liknande så löste det sig på under en vecka.

Skärpning!
(Om supporten läser det här så är mitt ärendenummer 5E49003854)

Fått svar av dig två gånger angående detta, men ingen har hört av sig än.
Börjar minst sagt bli otålig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Tjenare, hittade ett litet fel i en produktbeskrivning när jag kollade på chassin nyss. Det står att ett chassi är ett headset.
Här är länk till produkt: http://cdon.se/hemelektronik/zalman_z11_tower_no_psu_black_at...

Samt en bild:

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Tjenare, hittade ett litet fel i en produktbeskrivning när jag kollade på chassin nyss. Det står att ett chassi är ett headset.
Här är länk till produkt: http://cdon.se/hemelektronik/zalman_z11_tower_no_psu_black_at...

Samt en bild:
http://i45.tinypic.com/qzjgwn.png

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Den buckliga saken kan i mina ögon vara vad som, så ett headset är nog inte helt dum gissning
Lite tunga för min smak (7kg+) men ljudet måste vara grymt när man måste ha ett atx agg kopplat till

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

STOR eloge till Josefin, som tar tag i saker som kundtjänst segar med!
Min Dell skärm är nu äntligen annulerad, då den inte längre fanns i lager.
Och min julklapp, Fujitsu dator + skärm är nu snart framme trots snökaoset.

Tack Josefin!

Mvh
Patrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Tyvärr ett prisfel, ska ligga bland de andra stora på 4490:- och är fixat nu. Tack!

MVH Josefin

Antar att även denna 670 är fel då? Även om den är slut just nu.

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_670_top_2gb_ddr...

För övrigt vill jag bara tacka för en mycket snabb och smidig leverans och väldigt trevliga priser

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Eller är det bara för jag är en jobbig kund som lägger ordrar på strax över 600kr åt gången bara för ni inte låter mig kombinera rabatter?

Tänkte passa på att föreslå att ni låter en kombinera rabatter som
1. Inte är lika (dvs inte massor av 50kr rabatter samtidigt)
2. Inte funkar på samma varor.

Så t.ex.
15% rabatten
5% rabatten
50Kr

CPU+Minne -5%
Mobo+Chassi -15% (-5% rabatten tas bort då bara en rabatt är tillåten per vara)
Lite filmer -50Kr

Borde bli billigare både för er och kund då frakt inte är gratis.

Kan bara hålla med dig CDOn kan väll knappast tjäna på att skicka ut flera paket istället för ett enda.
Tex köpte jag en mobil som det var gratisfrakt på, men jag kunde inte lägga till någon mer vara i den beställningen eftersom då funkar inte fraktfritt eftersom det endast gällde för mobiler, och ändå hade den andra varan samma fraktklass som mobilen.
I samma veva skulle jag också ha en produkt från smartadeals och använda rabattkoden som gav 100:- rabatt på smartadeals och då kunde jag inte lägga denna med den andra varan jag skulle ha för då kunde jag inte använda 50:- rabattkod och 100:- smartadeals kod.
så totalt så blev det 3st olika paket för något som förmodligen kunnat gått i samma beställning.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

För er med Wii U som fortfarande ligger på beställning. Vi fick in en hel del igår som täckte upp 75% av alla de beställningar som låg då, resterande kommer in till oss under veckan.

Tack!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Beställde lite ram och en ssd till min Macbook Pro. Skulle väll egentligen ha kommit idag, sorterad i Örebro 04:33 i morse men paketet kommer inte upp idag.

Har gått bra under dessa väderförhållanden förut (då jag beställt från Dustin)

Känns som att om man bor här uppe är det värdelöst att lita på att det kommer inom 1-2 arbetsdagar om det ska hela vägen från södra Sverige oavsett väder.

Edit: Är Mypack samma sak som 1:a Klass?

Känns då inte så iallafall..

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk

Hej, jag köpte en DELL U2711 i söndags av er och det står på er hemsida att det ska ta 1-3 dagar och undrar hur det går med era leveranser är det ni som har problem eller är det posten som blev överraskade av snön och bestämde att ta en kafferast tills den försvinner?

*** raderat ***

Mvh Martin

I dina drömmar...
Visa signatur

GTX 580 MSi, 2600k, vengeance 8gb,asus p8p67 deluxe, Corsair force 3 120gb, corsair force 2 120gb.

MBP 13" mid 2011, 8gb ram

Permalänk
Medlem

Användaren ElitMedFlit skrev nyss i en ny tråd:

Citat:

Cdonerbjudandet - Thor Oden
För er som beställde Thor Oden i julkalendererbjudandet. Fick den idag och självklart så var det helt fel komponenter! Kontaktade cdon och tydligen så var det felbeställning som skapade problemet. Det var tydligen ett MASSIVT problem då de tydligen sålt en enorm mängd. De skulle höra av sig när de kom upp med en lösning, saken är att lösningen(den korrekta datorn) inte fanns på lager... Suck, aldrig mer cdon! Tänkte skapa denna tråd för att hjälpa varandra hålla sig uppdaterade för lösningen från Cdon.

Så någon som fått ett vettigare svar än vad jag fick?

Till er som köpt en likadan. Skicka tillbaka skiten och begär alla pengar tillbaka och köp en dator på ett ställe där de kan hantera det. Förslagsvis Komplett eller Inet. Som tidigare sagt, CDON bör hålla sig till att sälja skivor och låta de som kan hantera datorköp.

Permalänk
Medlem

Hej Josefina, Detta är ju säkert inte ert fel men jag måste ju fråga nånstanns, det är så att nu när jag spårar mitt paket så är paketet i skellefteå på ett ica, problemet är att jag bor 7 mil därifrån och dessutom ligger mitt närmaste postkontor mindre än 1 mil härifrån och mitt närmsta "serviceställe" är granne med postkontoret och detta ligger i robertsfors,

mitt paket har alltså åkt 7 mil för långt norrut, och det suger verkligen lär ju bli ganska omständigt för mig att få paketet hitåt igen och det lär ju desutom ta en dag eller två !

så varför har det blivit såhär?