SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Skrivet av Gloremir:

Jadu, hoppas på graffekort + cpu kylning. och det lär ju säkerligen komma så. Hade tävlingarna varit så lätta hade man vunnit. men så lätta är dom inte när konkurensen är stenhård

Med lagom lätta menar jag att alla har chans att ställa upp:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av legendery:

Med lagom lätta menar jag att alla har chans att ställa upp:)

ja det är ju faktiskt sant. förstår inte folk som klagar på att kalendern ligger på FB. Swec´s redaktion har helt enkelt mkt och göra, och väljer o lägga den hos FB för att underlätta + att nå ut till mer folk.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

Våga vägra FB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerozam:

Våga vägra FB.

Våga släppa diskussionen om Swelockers vara eller icke vara på facebook. Idag gärna

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

När meddelas vinnarna, det enda som har stått sedan den första är "Tävlingen avslutad, vinnare meddelas här inom kort."

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk

Ja, jag undrar detsamma. Får man på något sätt veta när tävlingen är avslutad, så att man slipper sitta och hoppas i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Ja, jag undrar detsamma. Får man på något sätt veta när tävlingen är avslutad, så att man slipper sitta och hoppas i onödan

Har du inte fått ett mejl framåt midsommar har du nog inte vunnit.

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Nu har vinnarna börjat trilla in, grattis till er som vann

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnare 2-4.
Den eminenta vinnaren till första luckan är dock fortfarande ett mysterium.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Grattis till vinnare 2-4.
Den eminenta vinnaren till första luckan är dock fortfarande ett mysterium.

Jag har lucka 1 och 5, det behöver du inte tänka mer på nu

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att dem fick in betydligt fler svar att gå igenom på 1a luckan så därför den dröjer

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Det där med nytt vapen i spel, vad kom ni på?

Min fantasi begränsade mig till ett impulsvapen (som en kort stöt, inte plötslig idé), som vid träff får motståndaren att auto-avfyra alla kvarvarande skott i sitt magasin. Motståndaren kan under tiden som påverkad av impulsen inte byta vapen innan en omladdning har skett.

Genom auto-avfyrningen ges motståndaren möjlighet att försvara sig, samtidigt som attackeraren ges ett glapp på 1-2 sekunder (eller 10 om tuuugnt vapen ) att kunna förnedra motståndaren på bästa sätt!

Permalänk
Medlem

Jag ville ha ett katt armborst, sjukt awesome.

Permalänk
Medlem

Vart kan man se vilka som har vunnit?

Visa signatur

intel core i5 guadcore 3.0GHz | 8gb ram minne | 220watts nätagg :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ah! Bubble gum:

Det där med nytt vapen i spel, vad kom ni på?

Min fantasi begränsade mig till ett impulsvapen (som en kort stöt, inte plötslig idé), som vid träff får motståndaren att auto-avfyra alla kvarvarande skott i sitt magasin. Motståndaren kan under tiden som påverkad av impulsen inte byta vapen innan en omladdning har skett.

Om det är någon tröst, så tyckte jag att detta var betydligt roligare än det vinnande svaret.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Mitt påhittade vapen var ett gevär som sög åt sig fiendernas kläder, extra kraftigt på vinterbanor!

Permalänk
Medlem

Gud jag skiter på mig över lucka 1 alltså, fast jag redan sitter på bra moderkort och cpu! Men man sitter ju helt ivrig här och väntar, dregglandes..

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Skrivet av Talossi:

Jag ville ha ett katt armborst, sjukt awesome.

Som Adam West i Family guy? Jag funderade också på det. istället beskrev jag något som jag gjorde till fallout 3 för några år sedan:

En trimmad brödrost med ett strykjärn på sidan som skjuter glödande tallrikar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeviaAnimus:

Som Adam West i Family guy? Jag funderade också på det. istället beskrev jag något som jag gjorde till fallout 3 för några år sedan:

En trimmad brödrost med ett strykjärn på sidan som skjuter glödande tallrikar.

Adam West is the shit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfo1989:

Mitt påhittade vapen var ett gevär som sög åt sig fiendernas kläder, extra kraftigt på vinterbanor!

Haha! Den var faktiskt väldigt bra. Hade inte förvånat mig om du hade vunnit

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Kom fram till svaret själv nu. Men för er som vill se vilka vinnarna är, gå in på julkalendern på sweclockers fb sida och klicka på de gamla luckorna. Där presenteras vinnarna.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Blev inget nytt grafikkort för mig heller, aldrig får man vinna

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Blev inget nytt grafikkort för mig heller, aldrig får man vinna

Tyckte ändå att jag var lite fyndig, men blev inget för mig heller!

"Precis om detta, jag i mitt julrim i första luckan skrev.
Nämnde att jag ville uppgradera datorn, om det var inget som jag drev.
Jag är medveten om att man inte behöver rimma i denna lucka,
så jag hoppas att ni inte över min motivering börjar sucka.
Ett GTX660 räcker för mina behov mer än gott och väl.
Sweclockers, jag lovar, jag har under året varit väldigt snäll.
En smärre uppgradering är det dags för i min lilla låda.
Så jag hoppas mycket på vinst i lucka 1, eller 5, men gärna i båda.
Fina finesser och utgångar i Asus GTX660 från Alina,
kommer trivas i burken när även delarna från lucka 1 blir mina."

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
99:e percentilen

Grattis Rikard Ångström till det makalöst episka priset i lucka 1! Bra jobbat!

Nu när vinnaren är offentliggjord ska jag också offentliggöra mitt rim, som någon här säkert finner roande:

Jag vet att du önskar, så innerligt, så mycket
En dator som alltid ska palla för trycket
Du söker en ny plattform, en bra, en extrem
För att få bukt med dina prestandaproblem

Jag tänkte först "det räcker med 12 meg", men äsch
Man ska aldrig snåla med L3-cache
Och för dina grymma renderingsinsatser
Behöver du nog åtta minnesplatser

Jag vet att du vill tillhöra Gamerrepubliken
Och köra allting på högsta grafiken
Så tro mig, det kommer kännas som att sväva bland stjärnor
När du äntligen sitter med sex stycken kärnor

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Grattis Rikard Ångström till det makalöst episka priset i lucka 1! Bra jobbat!

Nu när vinnaren är offentliggjord ska jag också offentliggöra mitt rim, som någon här säkert finner roande:

Jag vet att du önskar, så innerligt, så mycket
En dator som alltid ska palla för trycket
Du söker en ny plattform, en bra, en extrem
För att få bukt med dina prestandaproblem

Jag tänkte först "det räcker med 12 meg", men äsch
Man ska aldrig snåla med L3-cache
Och för dina grymma renderingsinsatser
Behöver du nog åtta minnesplatser

Jag vet att du vill tillhöra Gamerrepubliken
Och köra allting på högsta grafiken
Så tro mig, det kommer kännas som att sväva bland stjärnor
När du äntligen sitter med sex stycken kärnor

Synd att du inte tog med Asus uppgraderingspaket annars hade du en stor chans att vinna tror jag

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av D0ez:

Synd att du inte tog med Asus uppgraderingspaket annars hade du en stor chans att vinna tror jag

Nja, jag visste när jag deltog i tävlingen att jag inte skulle vinna. Priset var för ultimat.

Men det gläder mig att du gillade den! Jag försökte få med Asus genom att nämna Gamerrepubliken (Republic of Gamers). Jag tänkte att man skulle kunna sätta rimmet på ett paket, och ville då inte att paketets innehåll skulle vara helt uppenbart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

"Med denna stora mammabräda,
kan du många grafikkort sammanträda.

Sen med en av dessa centralenheter så käcka,
se upp så att vattenkylningen inte börjar läcka.

Med detta maffiga Asus uppgraderingspaket,
kommer din dator att behöva ett kravallstaket.

Gå nu och städa datorn innan det blir jul
för i mellandagarna kommer du ha riktigt kul!"

Vinst-rimmet var dock bra det med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Svagt att inte publicera vinnarens motivering till lucka 5 (grafikkortet)!

Permalänk
Medlem

Mitt fantasi vapen var en blandning mellan en smg och en rocklancer den fyrar av löständer på löpande band som biter sig fast i motståndaren efter tre sek så exploderar de ^^

Permalänk
Medlem

Dagens fråga var ju lagom...luddig?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.