Permalänk
Medlem

Blåskärm

Hejsan alla!

Jag har ett riktigt jobbigt problem och det är blåskärm.
Jag får detta varje gång jag startar datorn efter den var varit avstäng, får ej blåskärm om den är i viloläge..

Fel meddelande är : DRIVER POWER STATE FAILURE.. ntoskrnl.exe

Har en asus laptop k53sd
Trådlös datamus.

Jag är riktigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig, det betyder!

Tack på förhand!

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

Vad har du för antivirus och/eller brandvägg? Börjar se allt fler BSOD's relaterade till just säkerhetssviter (typ Norton/Symantec).

Permalänk
Skrivet av YESAHH:

Hejsan alla!

Jag har ett riktigt jobbigt problem och det är blåskärm.
Jag får detta varje gång jag startar datorn efter den var varit avstäng, får ej blåskärm om den är i viloläge..

Fel meddelande är : DRIVER POWER STATE FAILURE.. ntoskrnl.exe

Har en asus laptop k53sd
Trådlös datamus.

Jag är riktigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig, det betyder!

Tack på förhand!

Jag klistrade in ditt felmeddelande i google, första träffen: http://www.techsupportforum.com/forums/f299/solved-driver-pow...
Finns fler...

Permalänk
Medlem

#2tack för ditt svar, jag använder Norton 360. Vad tycker du jag skall göra ?

3# tackar, läst den. Hittar di något som du tycker jag skall göra? Är rätt värdelös på att förstå sånt, så jätte tacksam m du vet något.

Tack för era svar! Hoppas ni och fler kan fortsätta hjälpa mig.

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem
Skrivet av YESAHH:

#2tack för ditt svar, jag använder Norton 360. Vad tycker du jag skall göra ?

3# tackar, läst den. Hittar di något som du tycker jag skall göra? Är rätt värdelös på att förstå sånt, så jätte tacksam m du vet något.

Tack för era svar! Hoppas ni och fler kan fortsätta hjälpa mig.

Kört Live Update nyligen? Jag har en hel del kunder som kör enterprise versionen av Norton (Symantec Endpoint Protection) och ett stort antal Win7 har blådumpat pga SEP. Se till att Norton är uppdaterat och då inte bara virusdeffarna utan programmet i sig också.

Permalänk
Medlem

tack så mycket, skall självklart prova detta, kan jag prova att avaktivera norton för ett tag och sedan kolla om det är det som ger blå skärm? tack

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem
Skrivet av YESAHH:

tack så mycket, skall självklart prova detta, kan jag prova att avaktivera norton för ett tag och sedan kolla om det är det som ger blå skärm? tack

Utnyttja gärna 'citera-knappen' nere till höger om kommentarer.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av YESAHH:

tack så mycket, skall självklart prova detta, kan jag prova att avaktivera norton för ett tag och sedan kolla om det är det som ger blå skärm? tack

Se bara till att inte vara uppkopplad på nätet när du inaktiverar ditt virusskydd

Permalänk
Medlem

#7 varför de ?

#8 ja tack de skall jag,men till dog och dom andra, idag dök de upp samma Crash med samma driver "ntoskrnl.exe" och DRIVER POWER STATE FAILURE.. Men nu stog de också USBPORT.SYS ?:(:(

Vad menas med USBPORT.SYS? Är det något fel inne i datorn eller kan de också vara något som jag kan lösa?

Kom hjärna med alla förslag ni kan och jag hoppas ni vill och kan hjälpa mig!

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

Googla: bsod usbport.sys
Du är inte den enda med detta problen...

Permalänk
Medlem

googlar för fullt för att hitta något, säg hjärna till om du också hittar något ..

tack

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

körde CMD och fick framm detta, hur fixar jag de ? kört som admin har jag gjort..

Integritetsbrott har upptäckts. Information finns i
CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Till exempel C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

någon som vet, sjukt taksam om någon av er kan hjälpa mig

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

Nu fick jag det igen, efter jag arg formaterat båda hårddiskarna..
Tror det har något med nätverks porten och göra..
Jag skulle gå in i ett spel som kallas "lol", men det funkade inte Clienten V.grade svara. Tror detta är för att min nätverks usb blablbls fackar,

Jag vill ha jätte mycket bra information.kommer testa allt ni säger, hoppas ni kan hjälpa mig. Allt kan behövas!

Tack

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

tja, jag har tänkt på en sak, varje gång jag får blåskräm så startas datorn om och är som vanligt, sen när jag skall gå in på facebook så försvinner mitt användar namn och lösenord även om jag har kryssat i " håll mig inloggad " så de kanske är något nätverks usb som crashar för annars skall de väll sparas?

vad jag krånglar mig men jag gör det bara för att ni skal få så mycket information som möjligt att hjälpa mig! tack

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

Snälla hjälp mig, ni är mitt ända hopp

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

Antar att alla på forumet är okunniga...

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem
Skrivet av YESAHH:

Antar att alla på forumet är okunniga...

Antag istället att ditt problem är för brett för att kunna avhjälpas i ett forum... Har du ingen kompis som är "vass" på felsökning?

Permalänk
Medlem

En har jag, han undersökte de och sa att det finns 5 steg när datorn startas, först hårddisken sen blalalal.. Hört talas om de ?

Jag sökte på de och såg att man kunde ändra de i BIOS, när datorn startar.

Har nämligen varit där tidigare och ändrat lite saker tror jag,, hur skall jag göra gör att få det till standard ?

Hoppas jag förklarat mig bra, hoppas du kan hjälpa mg, skulle verkligen behöva de.

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem
Skrivet av YESAHH:

Jag sökte på de och såg att man kunde ändra de i BIOS, när datorn startar.
Har nämligen varit där tidigare och ändrat lite saker tror jag,, hur skall jag göra gör att få det till standard ?

Inne i BIOS, gå till "Save & Exit", välj "Restore Defaults".

Permalänk
Medlem

Återställer jag mina BIOS till fabriksinställningar då ? Det skulle vara kanon!

Tack!!

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

Hahahah det står ju de vad dum jag är -.-

Men återställs allt i BIOSEN då?

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

BCP2: FFFFFA80089BEA10
BCP3: FFFFF800047BE3D8
BCP4: FFFFFA80092C2610
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\121312-22838-01.dmp
C:\Users\william\AppData\Local\Temp\WER-503150-0.sysdata.xml

fick detta efter en blåskärm /:

säger detta något

allt ni säger och tipar om betyder!

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

jo och du en annan sak, jag körde driver verify och så stod det att jag sakna en usb-enhet och HID-kompatibel mus, hur fixar jag detta? ´kan detta vara orsaken till bluescreen? många säger att det är min mus och jag har redan testat att byta mus. det måste nog vara någon sorts drivrutin eller något som orsakar..

tack!

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Skrivet av YESAHH:

jo och du en annan sak, jag körde driver verify och så stod det att jag sakna en usb-enhet och HID-kompatibel mus, hur fixar jag detta? ´kan detta vara orsaken till bluescreen? många säger att det är min mus och jag har redan testat att byta mus. det måste nog vara någon sorts drivrutin eller något som orsakar..

tack!

Är aktuell chipset driver + ev tillhörande utilities installerat?

Permalänk
Avstängd

Först formatera och installera om,uppdaterar alla BIOS och Firmwars till alla dina komponenter sen kollar du om disken funkar. Till sist måste du kolla varje fysisk komponent i ditt system

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

okej tack för era svar! jag har en asus K53SD så antar att jag skall ladda ner chipset och de andra via INTEL,ASUS dowload ? skall jag ladda ner alla grejer den hittar för mitt system ? tackar!

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem
Skrivet av YESAHH:

okej tack för era svar! jag har en asus K53SD så antar att jag skall ladda ner chipset och de andra via INTEL,ASUS dowload ? skall jag ladda ner alla grejer den hittar för mitt system ? tackar!

gör det så ska det lösa sig ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

skall göra de, men jag menar ju att de borde vara något fel på min datamus drivrutin sak? tack!

Visa signatur

Du är kingen utan k

Permalänk
Medlem

PROBLEM SOLVED

Visa signatur

Du är kingen utan k