Ubisoft vill ha kortare livscykler för spelkonsoler

Permalänk
Skrivet av Martinus:

Ja de spelen jag spelat de senaste halvåret är mario kart 64, mario party 2 samt battlefield 3 och simcity 4 på PC. De första två har jag säkert spelat 4x mer än de två senare dock.

Det är bättre att spela spel som nått sin perfektion i genren än att spela spel som inte nått dit ännu. Liksom tetris är ett spel som inte går att förbättra, då bör det spelas men sonic 06 är ett spel som inte alls hittat sin plats (även om det är tekniskt snyggare).

Det är ju just det att tiden inte är så viktigt, men marknadsföringen vill ju såklart få er att tro det! Och många köper ju betet, jag själv vill hellre spela spel som är riktigt bra istället för att det råkar vara det senaste.

Men varför spelar du dator och TV-spel? Det är bättre att spela speltyper som nått sin perfektion, förstår du inte det? Håll dig till en kortlek och ett par tärningar istället.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Men varför spelar du dator och TV-spel? Det är bättre att spela speltyper som nått sin perfektion, förstår du inte det? Håll dig till en kortlek och ett par tärningar istället.

En gaffel må nått sin perfektion, men det utesluter inte användning av exempelvis en sked vid andra tillfällen!

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Ibland undrar man ju om du gör dig dummare än du är. Vilket du inte verkar vara, men som sagt, ibland undrar man!!!

Skriver du bara för att det ska skrivas?

4406st skrivna inlägg och regad 2011-07 visst att man kan ha en åsikt, eller styra upp vad man tycker är fel. Eller rätta till, eller för att hjälpa någon. Bor du här? Är detta ditt liv

Edit/ Glömde !

Var väl rätt uppenbart att jag gjorde det trodde jag?

Det blir ungefär 9 inlägg per dag, vilket inte skulle ta mer än någon timme att skriva, om ens det, så lever här vill jag inte säga att jag gör, men det är trevligt att kunna skriva när man sitter på tåg eller tunnelbana osv.

Vet inte om du tyckte att det var något fel med det, men när man har varit sjukskriven ett tag, och sen arbetlös i väntan på att börja plugga så har man mycket tid över, och varför inte döda den genom att diskutera sånt som intresserar en?

Om det är någon som försöker göra sig dummare än de är, är väl den som i varje inlägg använder utropstecken lika flitigt som politiker ljuger bara för att irritera?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Martinus:

Spelvärldarna har väl aldrig varit så stora som idag? GTA 5 ser ju ut att ha en betydligt större värld än exempelvis GTA 2.

springa springa springa <LOADING...> springa springa springa <LOADING...>

Spelvärldarna är skitsmå, de måste få plats i en Xbox RAM, därför är de små plättar och nya områden laddas vid behov. Det händer ingenting i världen utanför den map cell du är på, för det finns ingen värld utanför den den map cell du är på, och allt i din map cell måste få plats i 512MB RAM. Det kan vara mer eller mindre irriterande, men begränsningen finns där.

Sen ska GTA och Skyrim ha credit för att de i alla fall inte består av en enda lång korridor.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

springa springa springa <LOADING...> springa springa springa <LOADING...>

Spelvärldarna är skitsmå, de måste få plats i en Xbox RAM, därför är de små plättar och nya områden laddas vid behov. Det händer ingenting i världen utanför den map cell du är på, för det finns ingen värld utanför den den map cell du är på, och allt i din map cell måste få plats i 512MB RAM. Det kan vara mer eller mindre irriterande, men begränsningen finns där.

Sen ska GTA och Skyrim ha credit för att de i alla fall inte består av en enda lång korridor.

Vad är det du menar med skitsmå? De har ju generellt aldrig varit större än nu (vad jag vet), trots att de ser bättre ut än någonsin.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det är bitvis sant. Konsollerna har förstört själva spelen också:
http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU&feature=my_liked_v...

Kass hårdvara och dålig kontroller tvingar spelen att bli linjära och korta.

Det är din åsikt, så det får stå för dig. Denna video är helt irrelevant. Att marknaden har blivit mer mainstream har inget med konsollerna att göra utan att mainstream marknaden har blivit större.

Dåliga kontroller på PC kanske men inte på konsolerna. Har inget att klaga över när det gäller kontrollerna. PC skiter jag fullständigt i. Skulle inte bry mig ett skit om PC plattformen gick under. Kommer aldrig igen börja spela på PC.

Jag tycker spelen ser bra ut och det blir bara bättre grafik med åren då hårdvaran utnyttjas bättre.

Men i eran värld så ska allt kretsa kring high end datorer med den senaste hårdvaran och om konsolerna inte fanns så skulle det vara folk med dåliga datorer som "förstörde spelmarknaden".

Så nej, jag skulle inte bry mig om denna konsollgeneration förlängdes med 5 år. Då slimmer man köpa nytt och det är bara positivt enligt mig.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Det är din åsikt, så det får stå för dig. Denna video är helt irrelevant. Att marknaden har blivit mer mainstream har inget med konsollerna att göra utan att mainstream marknaden har blivit större.

Dåliga kontroller på PC kanske men inte på konsolerna. Har inget att klaga över när det gäller kontrollerna. PC skiter jag fullständigt i. Skulle inte bry mig ett skit om PC plattformen gick under. Kommer aldrig igen börja spela på PC.

Jag tycker spelen ser bra ut och det blir bara bättre grafik med åren då hårdvaran utnyttjas bättre.

Men i eran värld så ska allt kretsa kring high end datorer med den senaste hårdvaran och om konsolerna inte fanns så skulle det vara folk med dåliga datorer som "förstörde spelmarknaden".

Så nej, jag skulle inte bry mig om denna konsollgeneration förlängdes med 5 år. Då slimmer man köpa nytt och det är bara positivt enligt mig.

Fast folk med dåliga datorer finns ju nu med, det är ju därför som det finns min medium max och (ultra på vissa spel)

annars skulle ju folk med gamla Nvidia kort inte kunna lira överhuvudtaget

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

p3 är 13 år, inte 15. men men
Hade även spelbranshen vart 13 år äldre, hade du på den tiden suttit där med din nya fina P3, medans spelen höll nivå med en 7 år gammal konsol, dvs supernintendo.

7 år efter SNES hade vi Voodoo 3. Tror du gamers på den tiden hade vart nöjda om PC-spelen var portar från Snes?

Men kära nån, du lyssnar inte på vad jag säger. Jag har ett 560ti och en 965 pehonom II, ändå är det mario kart 64 och mario party 2 vi spelar mest här hos mig. Mitt xbox 360 är inte ens inkopplat, men jag funderar på ett wii u, det verkar vara en mycket intressant konsoll.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Men varför spelar du dator och TV-spel? Det är bättre att spela speltyper som nått sin perfektion, förstår du inte det? Håll dig till en kortlek och ett par tärningar istället.

Ja jag spelade monopol så sent som igår.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Fast folk med dåliga datorer finns ju nu med, det är ju därför som det finns min medium max och (ultra på vissa spel)

annars skulle ju folk med gamla Nvidia kort inte kunna lira överhuvudtaget

Jag tror att poängen är att folk söker en anledning att klaga oavsett vad det är!

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!