Permalänk
Medlem

Ny design på Alina

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här, hör den hemma under webbdesign kanske?

Anyway, någon mer som lagt märke till att Alina Systems har en ny hemsida och logga? Tycker det ser mycket fräshare ut än innan iaf!

Menyerna har även blivit ljusare och vad jag upplever som trevligare att läsa och mindre grötiga.

Hade önskat att de gjort om lite mer av sin original form på sidan, men måste ändå säga att de känns bättre med de nya menyerna, huvudsidan känns dock lite efter numera då den inte fått sig ett lyft.

Inte heller under kategorierna så har de ändrat något, de är fortfarande de mörka knapparna och samma layout. Förrutom att de ändrat till den nya köp knappen då.

Saknar även att man kan komma in på en hel del i kategorierna, istället för att behöva gå till tex chassin -> fulltower, så hade de varit trevligt att kunna gå till bara chassin. Vet man vad man är ute efter är ju detta ett bra val, men tänk er tex att man ska bygga ihop en billig hemma pc där formfaktor inte är ett problem utan man vill ha det billgaste möjliga. Det blir några extra klick att gå in o kolla både HTPC, Miditower, Mini & Microtower samt Mini ITX.

Men måste ändå säga att som helhetupplevelse så känns sidan nyare och fräshare, skönare att klicka runt på. Allt som allt så är jag nöjd med den nya sidan men hade hoppats att de lagt till några fler funktioner och ändrat några fler saker. Men iaf 7/10 päron för den nya sidan från mig

Vad tycker ni?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Hej,

Roligt att du gillar vår nya grafiska profil.
Vi kände själva att det var väldigt mycket på tiden att vi gjorde nånting åt vår gamla logga.

Tack för all input angående hemsidan också, viktigt att vi får veta vad som är bra/dåligt.
De uppdateringar vi gjort på hemsidan just nu är framförallt ett ansiktslyft i dagsläget. Under nästa år har vi dock planer på att lansera en helt ny webb och det är först då som vi kommer få upp massa nya bra funktioner.

Återigen, tack för päronen.
Ha de gött!
//Peter - Alina

Permalänk
Medlem

Jag tycker att att färgen borde ändras i bakgrunden som hos t ex inet.se när man bläddrar i kategorierna. Det gör det betydligt lättare att läsa vad som står.
Sök/kundvagn känns lite bortgömd då det är en större banners precis under dom.

Nya logon ser helt klart bättre än den förra. Känns lite platt dock eller ren som Barnängens tvål. Jag hade gärna velat se lite mer sparkles :b Det får man tolka som man vill!