Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

Ser att ni har den produkten på två olika adresser? Dennas produktnamn är t.o.m ännu häftigare!
http://cdon.se/hemelektronik/keyboard_microsoft_l2_sculpt_com...

Hej hej

Har bett ansvarig kolla på det. Tack!

MVH Josefin

Skrivet av FaniSkogen:

Tack, hur blir de för de som hann beställa?

Hej hej

Vi brukar försöka stå vårt kast om vi gör fel av en eller annan anledning, så även denna gången.

MVH Josefin

Skrivet av Dahle86:

Saknar igen en 50kr rabatt, är det något inbyggt att den inte skickar ut om man lägger ordrar direkt efter varandra?
Eller är det bara för jag är en jobbig kund som lägger ordrar på strax över 600kr åt gången bara för ni inte låter mig kombinera rabatter?

Tänkte passa på att föreslå att ni låter en kombinera rabatter som
1. Inte är lika (dvs inte massor av 50kr rabatter samtidigt)
2. Inte funkar på samma varor.

Så t.ex.
15% rabatten
5% rabatten
50Kr

CPU+Minne -5%
Mobo+Chassi -15% (-5% rabatten tas bort då bara en rabatt är tillåten per vara)
Lite filmer -50Kr

Borde bli billigare både för er och kund då frakt inte är gratis.

Edit:
Fick ny kod av supporten, jobbit att man blev sugen på lakris när man såg namnet bara

Hej hej

Jag checkar med kundtjänst och våra programmerare om det möjligen ligger nån tidsspärr på koderna.

MVH Josefin

Skrivet av Lodisen:

Fått svar av dig två gånger angående detta, men ingen har hört av sig än.
Börjar minst sagt bli otålig.

Hej hej

Jag kollar igen!

MVH Josefin

Skrivet av Wrathborn771:

Tjenare, hittade ett litet fel i en produktbeskrivning när jag kollade på chassin nyss. Det står att ett chassi är ett headset.
Här är länk till produkt: http://cdon.se/hemelektronik/zalman_z11_tower_no_psu_black_at...

Samt en bild:
http://i45.tinypic.com/qzjgwn.png

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Hej hej

Oeps, fixar genast. Tack!

MVH Josefin

Skrivet av klp65:

STOR eloge till Josefin, som tar tag i saker som kundtjänst segar med!
Min Dell skärm är nu äntligen annulerad, då den inte längre fanns i lager.
Och min julklapp, Fujitsu dator + skärm är nu snart framme trots snökaoset.

Tack Josefin!

Mvh
Patrik

Hej hej

Tack

MVH Josefin

Skrivet av Essin:

Antar att även denna 670 är fel då? Även om den är slut just nu.

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_670_top_2gb_ddr...

För övrigt vill jag bara tacka för en mycket snabb och smidig leverans och väldigt trevliga priser

Hej hej

Stämmer att det är galet, ser ut att ha blivit något fel på några kort i Asusuppdateringen härom dagen. Fixar, tack!

MVH Josefin

Skrivet av drbreakdown:

Beställde lite ram och en ssd till min Macbook Pro. Skulle väll egentligen ha kommit idag, sorterad i Örebro 04:33 i morse men paketet kommer inte upp idag.

Har gått bra under dessa väderförhållanden förut (då jag beställt från Dustin)

Känns som att om man bor här uppe är det värdelöst att lita på att det kommer inom 1-2 arbetsdagar om det ska hela vägen från södra Sverige oavsett väder.

Edit: Är Mypack samma sak som 1:a Klass?

Känns då inte så iallafall..

Hej hej

Kan tyvärr inte svara på om MyPack är detsamma som 1:a Klass, men kan kolla med logistikavdelningen här om du verkligen vill veta.

MVH Josefin

Skrivet av Martin9406:

Hej, jag köpte en DELL U2711 i söndags av er och det står på er hemsida att det ska ta 1-3 dagar och undrar hur det går med era leveranser är det ni som har problem eller är det posten som blev överraskade av snön och bestämde att ta en kafferast tills den försvinner?

*** raderat ***

Mvh Martin

Hej hej

PMa mig ditt ordernummer så kollar jag vad som händer.

MVH Josefin

Skrivet av fax110:

Hej Josefina, Detta är ju säkert inte ert fel men jag måste ju fråga nånstanns, det är så att nu när jag spårar mitt paket så är paketet i skellefteå på ett ica, problemet är att jag bor 7 mil därifrån och dessutom ligger mitt närmaste postkontor mindre än 1 mil härifrån och mitt närmsta "serviceställe" är granne med postkontoret och detta ligger i robertsfors,

mitt paket har alltså åkt 7 mil för långt norrut, och det suger verkligen lär ju bli ganska omständigt för mig att få paketet hitåt igen och det lär ju desutom ta en dag eller två !

så varför har det blivit såhär?

Hej hej

Det står rätt adress på ditt paket enligt Postens sida vs vårt system åtminstone, annars hade man kanske kunnat tänka sig att det blivit nåt fel där. Det borde rimligen vara Posten som tycker att det är rätt utlämningsställe då. Jag kan kolla om vi kan flytta det imorgon, lovar inte att det går men kollar iaf (om du vill, du kanske hämtar det redan ikväll).

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det står rätt adress på ditt paket enligt Postens sida vs vårt system åtminstone, annars hade man kanske kunnat tänka sig att det blivit nåt fel där. Det borde rimligen vara Posten som tycker att det är rätt utlämningsställe då. Jag kan kolla om vi kan flytta det imorgon, lovar inte att det går men kollar iaf (om du vill, du kanske hämtar det redan ikväll).

MVH Josefin

hejsan tackar så mycket för svar, Men fick alldeles nyss tag i posten (försökt i en timme eller två) och dom skulle försöka flytta hit det imorgon om jag hadde tur, så förhoppningsvis löser dom det, Dom kunde heller inte ge nåt bra svar på varför det hamnat där. Dom sa själva att det borde hamnat i robertsfors från början..

Permalänk
Avstängd

Är det normalt att det tar 4+ dagar innan ett Brev kommit till sin hållplats?
Köpte en SSD i måndags, hittills har inte något kommit. Eller strular posten?!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Är det normalt att det tar 4+ dagar innan ett Brev kommit till sin hållplats?
Köpte en SSD i måndags, hittills har inte något kommit. Eller strular posten?!

Snöoväder
posten försenad i stora delar av sverige dom senaste dagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Är det normalt att det tar 4+ dagar innan ett Brev kommit till sin hållplats?
Köpte en SSD i måndags, hittills har inte något kommit. Eller strular posten?!

Posten strular inte.. inte från göteborg och nedåt iaf. 1 dags försändning från Inet!
Beställde 15:44 igår och hade det idag!

Vill man ha något inom den närmsta veckan från dagen ni beställer så välj nån annan än klåpargänget cdon..
t.om Komplett som skickar från norge och Corsair från holland har bättre leveranstider!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shoppey:

Posten strular inte.. inte från göteborg och nedåt iaf. 1 dags försändning från Inet!
Beställde 15:44 igår och hade det idag!

Vill man ha något inom den närmsta veckan från dagen ni beställer så välj nån annan än klåpargänget cdon..
t.om Komplett som skickar från norge och Corsair från holland har bättre leveranstider!

Är Medveten om att CDON inte är särskilt bra, speciellt då de aldrig har någon form av lagerstatus på hemsidan eller ens trevlig support.
Men SSDn var billigast där.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Är Medveten om att CDON inte är särskilt bra, speciellt då de aldrig har någon form av lagerstatus på hemsidan eller ens trevlig support.
Men SSDn var billigast där.

Aaa när pengarna spelar roll så måste man i regel kompromissa vilket jag gjorde med CDONs 15% swec rabatt.
Men efter hur vartenda ett ärende med dem har spelat ut så aldrig mer.

Väntar fortfarande på svar ang min fronpanel på mitt 800D där hörlursutgången slutade funka.
**Svar 2012-10-12 13:50
Hej Andreas,

Vi har nu kontaktat leverantören och återkommer så snart som möjligt.
**
Kontaktade Corsair själva vid november månadskifte och fick svar 3h senare att jag skulle adda kupong kod *13*'** i deras webbshop och sen va de klart.
Hade panelen 2 dagar senare med UPS och paketet va inte krabbat som CDON's alltid är..

Så Inet, Komplett, Webhallen... vem som helst faktiskt utom CDON för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Aaa när pengarna spelar roll så måste man i regel kompromissa vilket jag gjorde med CDONs 15% swec rabatt.
Men efter hur vartenda ett ärende med dem har spelat ut så aldrig mer.

Väntar fortfarande på svar ang min fronpanel på mitt 800D där hörlursutgången slutade funka.
**Svar 2012-10-12 13:50
Hej Andreas,

Vi har nu kontaktat leverantören och återkommer så snart som möjligt.
**
Kontaktade Corsair själva vid november månadskifte och fick svar 3h senare att jag skulle adda kupong kod *13*'** i deras webbshop och sen va de klart.
Hade panelen 2 dagar senare med UPS och paketet va inte krabbat som CDON's alltid är..

Så Inet, Komplett, Webhallen... vem som helst faktiskt utom CDON för mig

Har också ett 800D, väntat sen 2012-10-08 på en sketen powerknapp till chassit, fortfarande inte löst.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Jag har själv varit lite irriterad på cdon i början på året då jag köpte alla mina komponenter till min dator ifrån dem och det blev lite struligt med att grafikkortet inte fanns i lager fast det stod att det fanns när jag beställde den och att det tog ungefär 7-8 dagar att få datorn. Hur som helst min poäng är att jag har köpt mycket saker av dem under året och dem har verkligen blivit mycket bättre på allt ifrån returer, service och support (support delen kanske inte lika mycket) . Jag tycker faktiskt att dem verkligen försöker bättra sig hela tiden.Dem kör med schyssta erbjudande till oss sweclockers medlemar. Leverans tider har blivit bättre under året. Oavsett vad vissa andra säger. Sen så tycker jag att Josefin här gör ett grymt jobb här på forumet.
Det här inlägget blev lite längre än jag hade tänkt men slutligen så tycker jag att vi alla kan försöka ha en trevligare "ton" emot cdon och kanske alla ge dem lite andrum. Jag tycker att ingen annan butik kämpar lika hårt som cdon att vinna oss som kunder just nu.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Entusiast

Då var det avgjort, aldrig mer CDON då de medvetet bryter mot 26§ och 27§ i konsumentköplagen. Jag borde helt klart följt den gamla varningsklockan att företag utan telefonnummer bör undvikas till varje pris då de har en tendens att vara suspekta. Bra priser räcker ju inte när kundservicen är obefintlig.

Jag har två reklamationsärenden på samma beställning. Först var det ett krånglande grafikkort. Det tog över en vecka och det krävdes påminnelser för att ärendet ens skulle påbörjas. När det väl krånglats igång misslyckas CDON totalt med faktureringen så den faktura jag fick hem och som jag blev uppmanad till att inte betala ledde till en till faktura med en påminnelseavgift. Jag väntar fortfarande på skriftlig bekräftelse att båda fakturorna är makulerade. Jag väntar också på svar på frågan om jag överhuvudtaget får en skriftlig bekräftelse. Ett medelande som enbart ligger på CDONs egna servrar ser jag inte riktigt som godtagbart.

Nästa ärende rör chassit. Ett R4 med en trasig skruv. När jag skulle skruva ur den undre hårddiskburen så insåg jag att en av skruvarna var snedragen från fabrik för jag lyckades dra sönder skruvhuvudet utan att skruven rubbade. Förs fick jag höra att ärendet var inne för sent. Efter att jag påpekat att ett knappt tre månader gammalt chassi och ett en månad gammalt fel enligt lag i allra högsta grad är i tid fick jag nästa svar. Nu kunde reklamationen minsann nekas för att jag hade gjort åverkan på skruven. Efter en stunds konversation verkade det som att det gick fram att det trasiga skruvhuvudet var en direkt följd av att chassit var trasigt, inte tvärt om. Nu när det äntligen är klarlagt att det är ett reklamationsärende och inget annat så stöter vi på det juridiska. Mitt krav var omleverans vilket jag har stöd för i konsumentköplagen 26 §. Alltså, jag vill att CDON skickar ett nytt chassi till mig så jag kan flytta över alla mina komponenter till det nya chassit för att sedan packa ihop den trasiga chassit i samma emballage som det nya kom i. På detta sätt sparar båda parter tid och pengar. Jag anser mig ha stöd för detta i lagen då det till att börja med står att säljaren inte kan neka ett krav på omleverans om det inte skulle innebära en oskälig kostnad för säljaren. Det har aldrig varit tal om oskälig kostnad. Tvärt om borde CDON spara pengar på det då de slipper betala mig för inköp av emballage. Vidare slipper de bryta mot paragraf 26 som säger att omleverans ska ske utan kostnad eller väsentlig olägenhet för köparen. Jag har inget extrachassi och jag behöver min dator för studier så jag kan inte vara utan dator under tiden jag väntar på att CDON ska skicka ut ett nytt chassi. Se för övrigt referat 2003-4268 från ARN som är relevant.

Jag fick ett erbjudande om att köpa ett nytt chassi som jag sedan eventuellt skulle få pengarna tillbaks för. En lösning som jag har svårt att acceptera då det dels är mycket pengar att ligga ut med för en student så här innan jul och dels för att min tidigare erfarenhet av CDON och deras fakturahantering inte är direkt god.

Så som det ser ut nu är CDON inte bara svåra att ha att göra med utan de bryter både mot ARNs rekommendationer och rådande konsumentlagstiftning. Så vad ni än gör. Handla aldrig någonsin från detta företag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Har också ett 800D, väntat sen 2012-10-08 på en sketen powerknapp till chassit, fortfarande inte löst.

Kontaktat Corsair direkt? :S
De har fan varit bäst överhuvudtaget när jag tänker efter. Inget snack om saken här har du en ny attityd liksom! <3

Permalänk
Medlem

Jag läser att en del skriver aldrig mer cdon och eftersom jag handlat en del dator och hushållsprodukter där den senaste tiden och hittills är nöjd så känns det rätt att skriva ett inlägg så läsarna får en bild från båda läger så att säga. Jag är extremt priskänslig av flera anledningar och därför tycker jag det är viktigt att det finns en affär där det verkligen går att göra fynd på riktigt på produkter som man vill ha. Speciellt uppskattar jag rabatter på produkter som även till ordinarie pris kan anses vara mest prisvärda, typ 3570k, 7950 osv. Jag upplever att denna möjlighet finns på cdon och därför tycker jag det är viktigt att de inte överger den strategi de nu verkar köra. Okej thor datorerna verkar ha skickats ut med fel specifikationer men fixar de det så har ju köparna gjort rejäla fynd, låt säga att alternativet är inga trubbel men inga fynd, då kör jag personligen hellre lite trubbel och fynd chans under förutsättning att jag känner ett förtroende för att de i slutändan kommer fixa rätt produkt till utlovat pris. För tillfället upplever jag att cdon i denna tråden även tar de svåra frågorna/kritiken och det tillsammans med min erfarenhet hittills gör att jag klickar köp om jag finner ett fynd på cdon. Förtillfället sitter jag och söker ett z77 moderkort för runt 500 kr och ett 7950 för runt 2000 kr och jag tror möjligheten att detta kan ske är större med cdon på marknaden för datorprodukter. Visst där är inet och netonnet, siba mfl som ibland har riktigt bra priser men utan cdon tror jag dagens koll i fyndtrådar och på prisjakt skulle vara mycket tråkigare. Visst finns det mycket de kunde göra bättre, tex känns det som andra säger korkat att man beställer en massa små order för att rabatt systemet är upplagt som det är men samtidigt är det rätt gött att inte behöva bestämma sig för all produkter på en gång utan att man kan slå till efterhand som rätt produkt kommer till rätt pris. Likaså bör givetvis inte specifikationerna vara fel på thor datorerna speciellt de som ingår i sweclockers erbjudande där de flesta har gjort en närmast på kronan kalkyl färdig dator vs hemmabygge men likväl så checkar jag ofta också thordatorerna med vetskapen att där kan komma ett riktigt fynd, något som man inte kan slå genom att bygga själv, sedan gäller det självklart att komponenterna i stort motsvarar det man vill ha och ännu viktigare att de fixar så att felaktigheter inte innebär en förlust för mig. Jag tycker också det är bra att man kan handla på faktura utan kostnad och inte behöver logga in för att beställa. Många ggr på andra sidor gör inloggnings krångel eller betalnings krångel att jag väntar beställa. Sökmotorn på cdon är dock inte speciellt bra, har inte analyserat varför men brukar känna att det är lättare att hitta produkterna hos cdon på prisjakt. Om man kollar amerikanska forum finns ofta otroliga deals om man pallar krångla lite och ibland går för bundles och liknande, tyvärr kan jag inte handla där men kanske cdon är det närmaste något liknande vi har i Sverige. Men självklart följer man denna tråden noga och kollar så inte cdon blir ett nytt telenor, dvs man får aldrig det man blivit lovad, inte ens efter ett halvår. men om vi ska tillbaka till topic så vill jag inte cdon ska gå tillbaka till att bara sälja cd som vissa skrivit, istället vill jag ha ett ännu effektivare cdon med fortsatt fokus på oss på detta forum. Jag tror många här ofta rekommenderar andra vad de ska handla så en bra långsiktig strategi är att hålla oss glada och uppdaterade :).

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Medlem

Jag såg att CDON numera deltar i AMD:s "Never settle"-kampanj där det ingår 4 spel vid köp av HD79xx-kort.
http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle/

Det verkar dock som att flera kort saknas på kampanjsidan, bland annat det nedanstående. Men visst gäller erbjudandet oavsett vilket kort i 79xx-serien som man köper?
http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e_hydrocell-1...

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3 | CPU: Intel i7 2600K | Minne: 4x4GB 1600Mhz CL8 | GPU: XFX HD7970 | SSD: 1xSamsung 830 256GB 1xIntel 510 120GB | PSU: Corsair Enthusiast Series TX850 V2 | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av afcsw:

Jag läser att en del skriver aldrig mer cdon och eftersom jag handlat en del dator och hushållsprodukter där den senaste tiden och hittills är nöjd så känns det rätt att skriva ett inlägg så läsarna får en bild från båda läger så att säga. Jag är extremt priskänslig av flera anledningar och därför tycker jag det är viktigt att det finns en affär där det verkligen går att göra fynd på riktigt på produkter som man vill ha. Speciellt uppskattar jag rabatter på produkter som även till ordinarie pris kan anses vara mest prisvärda, typ 3570k, 7950 osv. Jag upplever att denna möjlighet finns på cdon och därför tycker jag det är viktigt att de inte överger den strategi de nu verkar köra. Okej thor datorerna verkar ha skickats ut med fel specifikationer men fixar de det så har ju köparna gjort rejäla fynd, låt säga att alternativet är inga trubbel men inga fynd, då kör jag personligen hellre lite trubbel och fynd chans under förutsättning att jag känner ett förtroende för att de i slutändan kommer fixa rätt produkt till utlovat pris. För tillfället upplever jag att cdon i denna tråden även tar de svåra frågorna/kritiken och det tillsammans med min erfarenhet hittills gör att jag klickar köp om jag finner ett fynd på cdon. Förtillfället sitter jag och söker ett z77 moderkort för runt 500 kr och ett 7950 för runt 2000 kr och jag tror möjligheten att detta kan ske är större med cdon på marknaden för datorprodukter. Visst där är inet och netonnet, siba mfl som ibland har riktigt bra priser men utan cdon tror jag dagens koll i fyndtrådar och på prisjakt skulle vara mycket tråkigare. Visst finns det mycket de kunde göra bättre, tex känns det som andra säger korkat att man beställer en massa små order för att rabatt systemet är upplagt som det är men samtidigt är det rätt gött att inte behöva bestämma sig för all produkter på en gång utan att man kan slå till efterhand som rätt produkt kommer till rätt pris. Likaså bör givetvis inte specifikationerna vara fel på thor datorerna speciellt de som ingår i sweclockers erbjudande där de flesta har gjort en närmast på kronan kalkyl färdig dator vs hemmabygge men likväl så checkar jag ofta också thordatorerna med vetskapen att där kan komma ett riktigt fynd, något som man inte kan slå genom att bygga själv, sedan gäller det självklart att komponenterna i stort motsvarar det man vill ha och ännu viktigare att de fixar så att felaktigheter inte innebär en förlust för mig. Jag tycker också det är bra att man kan handla på faktura utan kostnad och inte behöver logga in för att beställa. Många ggr på andra sidor gör inloggnings krångel eller betalnings krångel att jag väntar beställa. Sökmotorn på cdon är dock inte speciellt bra, har inte analyserat varför men brukar känna att det är lättare att hitta produkterna hos cdon på prisjakt. Om man kollar amerikanska forum finns ofta otroliga deals om man pallar krångla lite och ibland går för bundles och liknande, tyvärr kan jag inte handla där men kanske cdon är det närmaste något liknande vi har i Sverige. Men självklart följer man denna tråden noga och kollar så inte cdon blir ett nytt telenor, dvs man får aldrig det man blivit lovad, inte ens efter ett halvår. men om vi ska tillbaka till topic så vill jag inte cdon ska gå tillbaka till att bara sälja cd som vissa skrivit, istället vill jag ha ett ännu effektivare cdon med fortsatt fokus på oss på detta forum. Jag tror många här ofta rekommenderar andra vad de ska handla så en bra långsiktig strategi är att hålla oss glada och uppdaterade :).

Dela gärna upp texten, riktigt jobbigt att läsa haha

OnT: Litet plus i kanten för cdon och deras julkalender, har inte varit sugen på köpa något alls i år än så länge.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mre:

Jag såg att CDON numera deltar i AMD:s "Never settle"-kampanj där det ingår 4 spel vid köp av HD79xx-kort.
http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle/

Det verkar dock som att flera kort saknas på kampanjsidan, bland annat det nedanstående. Men visst gäller erbjudandet oavsett vilket kort i 79xx-serien som man köper?
http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e_hydrocell-1...

la just märke till samma sak, att grafikkortet jag beställt och jag fortfarande väntar ska komma på lager inte finns med där, http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Josefina finns det nån chans att spelen följer med detta kort också ?

Permalänk
Medlem

Jag har en liten dum fråga:) Jag beställde en Thor dator igår eftermiddag(runt 14-tiden) och statusen har ännu inte ändrats, där det står "Ej levererad". Innebär det att ni inte har fått in datan på lager från leverantören eller? Brukar det ta långt tid innan status uppdateringar sker på varor?

Låter lite dumt att fråga kanske men vill bara vara säker så att inget går fel:)

Permalänk
Skrivet av Nisselauda:

Ingår AMD Never Settle med Hitman, Far Cry 3 & Sleeping Dogs till http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd... i SweC -15%?

Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Nej, vi är inte med i den kampanjen, bara Komplett av de svenska återförsäljarna vad jag vet.
Har försökt få tag i AMD så vi kan få vara med, men pga omorganisation inom AMD är det inte det lättaste just nu tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av mre:

Jag såg att CDON numera deltar i AMD:s "Never settle"-kampanj där det ingår 4 spel vid köp av HD79xx-kort.
http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle/

Det verkar dock som att flera kort saknas på kampanjsidan, bland annat det nedanstående. Men visst gäller erbjudandet oavsett vilket kort i 79xx-serien som man köper?
http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e_hydrocell-1...

Skrivet av fax110:

la just märke till samma sak, att grafikkortet jag beställt och jag fortfarande väntar ska komma på lager, http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Josefina finns det nån chans att spelen följer med detta kort också ?

+1 på denna Josefin om vi som lagt beställning också får ta del av detta.

Visa signatur

Asus P8Z77-I DELUXE | i7 3770K@4,2GHz | Samsung SSD 860 EVO 1TB + Samsung 850 PRO 256 GB | Corsair Vengeance LP CL10 2x8GB | Gigabyte HD 7970 OC | Corsair AX760W | Noctua NH-U9B SE2 | BitFenix Prodigy |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexz92:

Jag har en liten dum fråga:) Jag beställde en Thor dator igår eftermiddag(runt 14-tiden) och statusen har ännu inte ändrats, där det står "Ej levererad". Innebär det att ni inte har fått in datan på lager från leverantören eller? Brukar det ta långt tid innan status uppdateringar sker på varor?

Låter lite dumt att fråga kanske men vill bara vara säker så att inget går fel:)

Ibland kan det hända att du får hem grejerna före dom ändrat lagerstatus.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag beställde en del datorkomponenter den 27de förra månaden och kunde hämta ut dom redan den 28de. Jag beställde även ett spel som va på rea i julkalendern, beställde det på kvällen och 2 dagar senare kunde jag hämta ut det. Jag hade problem med att en rabattkod inte fungerade och jag lade inte märke till det när jag beställde utan bekräftade köpet, drog iväg ett mail och ett par dagar senare så satt mina pengar på kontot.

Ni har bra priser och sen sänker ni 5-15% till för oss här på swec! Ofta korrigerar ni även priser mot konkurrenterna om vi frågar här i tråden vilket gör att man kan samla sitt inköp till er.

Jag anser att ni är en riktigt vass datorbutik och hoppas ni tar hem nästa års "årets datorbutik"!

Permalänk
Medlem

Hej när får ni in i3 3225 samt antec ISK 110 ? fanns i lager igår men idag går det ej att boka dessa längre.

Permalänk
Medlem

Finns det någon aktiv 5% sweclocker-rabatt?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dwightschrute:

Är det normalt att det tar 4+ dagar innan ett Brev kommit till sin hållplats?
Köpte en SSD i måndags, hittills har inte något kommit. Eller strular posten?!

Hej hej

Om du PMar mig ditt ordernummer så kan jag kolla om något gått fel.

MVH Josefin

Skrivet av Nzt:

Jag har själv varit lite irriterad på cdon i början på året då jag köpte alla mina komponenter till min dator ifrån dem och det blev lite struligt med att grafikkortet inte fanns i lager fast det stod att det fanns när jag beställde den och att det tog ungefär 7-8 dagar att få datorn. Hur som helst min poäng är att jag har köpt mycket saker av dem under året och dem har verkligen blivit mycket bättre på allt ifrån returer, service och support (support delen kanske inte lika mycket) . Jag tycker faktiskt att dem verkligen försöker bättra sig hela tiden.Dem kör med schyssta erbjudande till oss sweclockers medlemar. Leverans tider har blivit bättre under året. Oavsett vad vissa andra säger. Sen så tycker jag att Josefin här gör ett grymt jobb här på forumet.
Det här inlägget blev lite längre än jag hade tänkt men slutligen så tycker jag att vi alla kan försöka ha en trevligare "ton" emot cdon och kanske alla ge dem lite andrum. Jag tycker att ingen annan butik kämpar lika hårt som cdon att vinna oss som kunder just nu.

Hej hej

Tack!

MVH Josefin

Skrivet av Zotamedu:

Då var det avgjort, aldrig mer CDON då de medvetet bryter mot 26§ och 27§ i konsumentköplagen. Jag borde helt klart följt den gamla varningsklockan att företag utan telefonnummer bör undvikas till varje pris då de har en tendens att vara suspekta. Bra priser räcker ju inte när kundservicen är obefintlig.

Jag har två reklamationsärenden på samma beställning. Först var det ett krånglande grafikkort. Det tog över en vecka och det krävdes påminnelser för att ärendet ens skulle påbörjas. När det väl krånglats igång misslyckas CDON totalt med faktureringen så den faktura jag fick hem och som jag blev uppmanad till att inte betala ledde till en till faktura med en påminnelseavgift. Jag väntar fortfarande på skriftlig bekräftelse att båda fakturorna är makulerade. Jag väntar också på svar på frågan om jag överhuvudtaget får en skriftlig bekräftelse. Ett medelande som enbart ligger på CDONs egna servrar ser jag inte riktigt som godtagbart.

Nästa ärende rör chassit. Ett R4 med en trasig skruv. När jag skulle skruva ur den undre hårddiskburen så insåg jag att en av skruvarna var snedragen från fabrik för jag lyckades dra sönder skruvhuvudet utan att skruven rubbade. Förs fick jag höra att ärendet var inne för sent. Efter att jag påpekat att ett knappt tre månader gammalt chassi och ett en månad gammalt fel enligt lag i allra högsta grad är i tid fick jag nästa svar. Nu kunde reklamationen minsann nekas för att jag hade gjort åverkan på skruven. Efter en stunds konversation verkade det som att det gick fram att det trasiga skruvhuvudet var en direkt följd av att chassit var trasigt, inte tvärt om. Nu när det äntligen är klarlagt att det är ett reklamationsärende och inget annat så stöter vi på det juridiska. Mitt krav var omleverans vilket jag har stöd för i konsumentköplagen 26 §. Alltså, jag vill att CDON skickar ett nytt chassi till mig så jag kan flytta över alla mina komponenter till det nya chassit för att sedan packa ihop den trasiga chassit i samma emballage som det nya kom i. På detta sätt sparar båda parter tid och pengar. Jag anser mig ha stöd för detta i lagen då det till att börja med står att säljaren inte kan neka ett krav på omleverans om det inte skulle innebära en oskälig kostnad för säljaren. Det har aldrig varit tal om oskälig kostnad. Tvärt om borde CDON spara pengar på det då de slipper betala mig för inköp av emballage. Vidare slipper de bryta mot paragraf 26 som säger att omleverans ska ske utan kostnad eller väsentlig olägenhet för köparen. Jag har inget extrachassi och jag behöver min dator för studier så jag kan inte vara utan dator under tiden jag väntar på att CDON ska skicka ut ett nytt chassi. Se för övrigt referat 2003-4268 från ARN som är relevant.

Jag fick ett erbjudande om att köpa ett nytt chassi som jag sedan eventuellt skulle få pengarna tillbaks för. En lösning som jag har svårt att acceptera då det dels är mycket pengar att ligga ut med för en student så här innan jul och dels för att min tidigare erfarenhet av CDON och deras fakturahantering inte är direkt god.

Så som det ser ut nu är CDON inte bara svåra att ha att göra med utan de bryter både mot ARNs rekommendationer och rådande konsumentlagstiftning. Så vad ni än gör. Handla aldrig någonsin från detta företag.

Hej hej

Om du PMar mig ditt kundnummer så kan jag kolla på dina ärenden.

MVH Josefin

Skrivet av afcsw:

Jag läser att en del skriver aldrig mer cdon och eftersom jag handlat en del dator och hushållsprodukter där den senaste tiden och hittills är nöjd så känns det rätt att skriva ett inlägg så läsarna får en bild från båda läger så att säga. Jag är extremt priskänslig av flera anledningar och därför tycker jag det är viktigt att det finns en affär där det verkligen går att göra fynd på riktigt på produkter som man vill ha. Speciellt uppskattar jag rabatter på produkter som även till ordinarie pris kan anses vara mest prisvärda, typ 3570k, 7950 osv. Jag upplever att denna möjlighet finns på cdon och därför tycker jag det är viktigt att de inte överger den strategi de nu verkar köra. Okej thor datorerna verkar ha skickats ut med fel specifikationer men fixar de det så har ju köparna gjort rejäla fynd, låt säga att alternativet är inga trubbel men inga fynd, då kör jag personligen hellre lite trubbel och fynd chans under förutsättning att jag känner ett förtroende för att de i slutändan kommer fixa rätt produkt till utlovat pris. För tillfället upplever jag att cdon i denna tråden även tar de svåra frågorna/kritiken och det tillsammans med min erfarenhet hittills gör att jag klickar köp om jag finner ett fynd på cdon. Förtillfället sitter jag och söker ett z77 moderkort för runt 500 kr och ett 7950 för runt 2000 kr och jag tror möjligheten att detta kan ske är större med cdon på marknaden för datorprodukter. Visst där är inet och netonnet, siba mfl som ibland har riktigt bra priser men utan cdon tror jag dagens koll i fyndtrådar och på prisjakt skulle vara mycket tråkigare. Visst finns det mycket de kunde göra bättre, tex känns det som andra säger korkat att man beställer en massa små order för att rabatt systemet är upplagt som det är men samtidigt är det rätt gött att inte behöva bestämma sig för all produkter på en gång utan att man kan slå till efterhand som rätt produkt kommer till rätt pris. Likaså bör givetvis inte specifikationerna vara fel på thor datorerna speciellt de som ingår i sweclockers erbjudande där de flesta har gjort en närmast på kronan kalkyl färdig dator vs hemmabygge men likväl så checkar jag ofta också thordatorerna med vetskapen att där kan komma ett riktigt fynd, något som man inte kan slå genom att bygga själv, sedan gäller det självklart att komponenterna i stort motsvarar det man vill ha och ännu viktigare att de fixar så att felaktigheter inte innebär en förlust för mig. Jag tycker också det är bra att man kan handla på faktura utan kostnad och inte behöver logga in för att beställa. Många ggr på andra sidor gör inloggnings krångel eller betalnings krångel att jag väntar beställa. Sökmotorn på cdon är dock inte speciellt bra, har inte analyserat varför men brukar känna att det är lättare att hitta produkterna hos cdon på prisjakt. Om man kollar amerikanska forum finns ofta otroliga deals om man pallar krångla lite och ibland går för bundles och liknande, tyvärr kan jag inte handla där men kanske cdon är det närmaste något liknande vi har i Sverige. Men självklart följer man denna tråden noga och kollar så inte cdon blir ett nytt telenor, dvs man får aldrig det man blivit lovad, inte ens efter ett halvår. men om vi ska tillbaka till topic så vill jag inte cdon ska gå tillbaka till att bara sälja cd som vissa skrivit, istället vill jag ha ett ännu effektivare cdon med fortsatt fokus på oss på detta forum. Jag tror många här ofta rekommenderar andra vad de ska handla så en bra långsiktig strategi är att hålla oss glada och uppdaterade :).

Hej hej

Tack för feedbacken!

MVH Josefin

Skrivet av mre:

Jag såg att CDON numera deltar i AMD:s "Never settle"-kampanj där det ingår 4 spel vid köp av HD79xx-kort.
http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle/

Det verkar dock som att flera kort saknas på kampanjsidan, bland annat det nedanstående. Men visst gäller erbjudandet oavsett vilket kort i 79xx-serien som man köper?
http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e_hydrocell-1...

Hej hej

JA! Men... dessvärre var AMD lite kvicka med att lägga till oss på sin sida, då de ännu inte hade skickat spelkupongerna. Vi fick dem till kontoret igår eftermiddags och skickar ut dem till lagret idag, så från vår sida kan vi inte starta kampanjen förrän i början av nästa vecka tyvärr.

"HD 7900 Series" är det specas som hos AMD, så ja - 79xx. På länken du skickade ser du mer specifikt vilka bundlingar som gäller för vilka kortserier.

MVH Josefin

Skrivet av fax110:

la just märke till samma sak, att grafikkortet jag beställt och jag fortfarande väntar ska komma på lager inte finns med där, http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Josefina finns det nån chans att spelen följer med detta kort också ?

Hej hej

Som jag skriver ovan så var AMD lite kvicka. Det har varit klart en vecka nu och AMD la till oss redan då, i måndags skickade de ut kupongerna som kom hit här igår. Lite oklart med vad som händer med de som beställt från slutet av förra veckan fram tills att kampanjen faktiskt kommer igång på vår sida, men det ska vi nog kunna lösa. De som beställt från 30 november och framåt och är intresserad av spelet kan skicka ett PM till mig med sitt ordernummer så ska jag försöka få ut kuponger åt er.

Och tack för att ni frågade/tipsade om kampanjen förresten!

MVH Josefin

Skrivet av Dexz92:

Jag har en liten dum fråga:) Jag beställde en Thor dator igår eftermiddag(runt 14-tiden) och statusen har ännu inte ändrats, där det står "Ej levererad". Innebär det att ni inte har fått in datan på lager från leverantören eller? Brukar det ta långt tid innan status uppdateringar sker på varor?

Låter lite dumt att fråga kanske men vill bara vara säker så att inget går fel:)

Hej hej

Om du skickar ditt ordernummer i ett PM till mig så kan jag kolla din order.

MVH Josefin

Skrivet av SexMachine:

Hej!

Jag beställde en del datorkomponenter den 27de förra månaden och kunde hämta ut dom redan den 28de. Jag beställde även ett spel som va på rea i julkalendern, beställde det på kvällen och 2 dagar senare kunde jag hämta ut det. Jag hade problem med att en rabattkod inte fungerade och jag lade inte märke till det när jag beställde utan bekräftade köpet, drog iväg ett mail och ett par dagar senare så satt mina pengar på kontot.

Ni har bra priser och sen sänker ni 5-15% till för oss här på swec! Ofta korrigerar ni även priser mot konkurrenterna om vi frågar här i tråden vilket gör att man kan samla sitt inköp till er.

Jag anser att ni är en riktigt vass datorbutik och hoppas ni tar hem nästa års "årets datorbutik"!

Hej hej

Tack!

MVH Josefin

Skrivet av Seta:

Hej när får ni in i3 3225 samt antec ISK 110 ? fanns i lager igår men idag går det ej att boka dessa längre.

Hej hej

Har tyvärr inget leveransdatum på någon av dem i skrivande stund, de är beställda men leverantören har slut i lager och inga nya datum tillgängligt än.

MVH Josefin

Skrivet av Fire_Ice:

Finns det någon aktiv 5% sweclocker-rabatt?

Hej hej

Japp, länk hittar du i min signatur.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte få lite klargjort för mig vad som gäller för expot i helgen då jag läser och tyder olika från olika håll. (swec artikeln/cdon hemsidan/den här tråden). Vilka nedan påståenden stämmer eller gör inte det?

1. 25% rabatten gäller en gång per biljett och på datorkomponenter endast.
2. Man får en kod på expot (i samma veva som man får sitt band?).
3. Rabatten gäller för eran webshop och det ni har i lager. (hur länge gäller rabatten? endast under den helgen?)
4. Man kan köpa hur många olika varor som helst dock endast ett stycke av varje produkt. Sålänge det sker i samma kundvagns köp.

Vill helst åka dit på söndagen för finalerna i thor men om det är så att rabatten endast gäller en kort tid/lagerstatus så blir det lite först till kvarn känsla då jag ska beställa en helt ny dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Som jag skriver ovan så var AMD lite kvicka. Det har varit klart en vecka nu och AMD la till oss redan då, i måndags skickade de ut kupongerna som kom hit här igår. Lite oklart med vad som händer med de som beställt från slutet av förra veckan fram tills att kampanjen faktiskt kommer igång på vår sida, men det ska vi nog kunna lösa. De som beställt från 30 november och framåt och är intresserad av spelet kan skicka ett PM till mig med sitt ordernummer så ska jag försöka få ut kuponger åt er.

Och tack för att ni frågade/tipsade om kampanjen förresten!

MVH Josefin

Okej det sög ju då jag beställde den 26e

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lyset:

Tänkte få lite klargjort för mig vad som gäller för expot i helgen då jag läser och tyder olika från olika håll. (swec artikeln/cdon hemsidan/den här tråden). Vilka nedan påståenden stämmer eller gör inte det?

1. 25% rabatten gäller en gång per biljett och på datorkomponenter endast.
2. Man får en kod på expot (i samma veva som man får sitt band?).
3. Rabatten gäller för eran webshop och det ni har i lager. (hur länge gäller rabatten? endast under den helgen?)
4. Man kan köpa hur många olika varor som helst dock endast ett stycke av varje produkt. Sålänge det sker i samma kundvagns köp.

Vill helst åka dit på söndagen för finalerna i thor men om det är så att rabatten endast gäller en kort tid/lagerstatus så blir det lite först till kvarn känsla då jag ska beställa en helt ny dator.

Hej hej

Rabatten gäller på datorkomponenter och den gäller enbart på produkter i lager, dvs produkter som har köpknapp. Till datorkomponenter räknas saker som sitter inuti en dator inklusive chassit. En extern hårddisk är inte en datorkomponent. Ett USB-minne, musmatta eller en skärm är inte en datorkomponent.

Koden är personlig och gäller 1 gång, ger du bort den till en polare (t ex nån som inte orkar ta sig till mässan) och han/hon använder den så är den förbrukad. Använder du den själv 1 gång så är den förbrukad.

Du får koden på mässan och den gäller bara enbart under helgen.

Det kommer inte att finnas någon butik på mässan där du använder koden, utan det är vår vanliga sida som gäller. Du kan alltså ta med dig koden ut från mässan och beställa hemma på lördagskvällen, men glöm inte att den enbart gäller under helgen. Det finns även säljstationer PÅ mässan, dvs datorer där du kan beställa om du inte har tillgång till dator under helgen eller om du inte kan hålla dig tills du kommer hem till en.

Du kan köpa hur många komponenter du vill, men bara EN av varje. Det innebär att om du vill ha två hårddiskar i din nya dator så blir det två olika, vill du ha två eller fyra minnen så satsa på ett kit osv.

Först till kvarn är det som gäller.

Något som är oklart?

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

..

Något som är oklart?

MVH Josefin

Nope, allt klart nu. Då blir det att åka dit tidigast möjligast och se om jag kan lyckas ta mig dit på söndagen med.

Tack.

Permalänk
Avstängd

grafikkorts kampanj

Hej. Det är ett antal tunga spelreleaser denna höst/vinter, vissa redan släppta och andra på gång. Detta är vad alla gamers väntar på.
Nackdelen är dock att samtliga datorbutiker i sverige väljer att höja priserna markant på de populära grafikkortsmodellerna, gtx660, 670, 680 av diverse tillverkare.

Kan vi förvänta oss någon kampanj snart eller nöjer ni er med att många gör som jag och avstår från att uppgradera mig till ett kort som ökat med nästan 1000kr på bara 1 månad.

Med vänlig hälsning
Michael

Permalänk

Vad är det för rabattkod som gäller nu?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

När får ni in Playstation 3 Slim Limited White Edition (http://cdon.se/spel/playstation_3_slim_320gb_-_white_limited_...) ?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Posten strular inte.. inte från göteborg och nedåt iaf. 1 dags försändning från Inet!
Beställde 15:44 igår och hade det idag!

Vill man ha något inom den närmsta veckan från dagen ni beställer så välj nån annan än klåpargänget cdon..
t.om Komplett som skickar från norge och Corsair från holland har bättre leveranstider!

Men det där är Inet du snackar om! Alla vet att de teleporterar varorna ut till sina kunder, posten är inte bra nog!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500