Steelseries Sensei MLG Edition

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt skriven, gillar nikos artiklar

Permalänk
Medlem

det är synd att SS bygger sina grejer så dom ska sluta funka efter en tid. för priset man betalar så vill man ha något som håller. Jag personligen köper aldrig mer nått från SteelSeries. Jag vill inte ha slit och släng grejer. speciellt inte när vi redan håller på att förbruka majoriteten av jordens råvaror.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag har en Xai som ju är identiskt utformad och den har visst stöd för ringfingret. Det kallas höger musknapp.

Där sitter ju långfingret...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Nej ingen mus jag skulle skaffa då jag vill ha skönt stöd för handen.
Qpad 5k fyller mina krav, Mionix ena mus har ju också samma design och skulle funka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk

Sitter på min andra Xai, då den första började strula efter cirka ett år, dock så är den jäkligt härlig att använda. Det lustiga med min mus är att datorn/moderkortet tydligen försöker läsa av minnet i musen vid boot, vilket gör att uppstarten till windows tar betydligt längre tid än det skall. Endast ett fåtal datorkonfigurationer har detta problemet med Xai, men jag är alltså en av dem.. Jobbigt då man missar lite av poängen med snabb uppstart och SSD, då detta tar ett par sekunder extra.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JesperT:

Där sitter ju långfingret...

brukar högerklicka med ringfingret och långfingret är mer i mitten nära scrollen.

Permalänk
Medlem

Mycket bra recension! Fortsätt med den här typen av recensioner de uppskattas.

Permalänk
Medlem

Gillar min Sensei starkt! De ända negativa är att man måste använda den i 5 min innan man får bra grepp.

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

brukar högerklicka med ringfingret och långfingret är mer i mitten nära scrollen.

Mina fingrar är för stora för att alla tre (pek, lång och ring) fingrar ska rymmas över musknapparna på ett komfortabelt sätt.
Men det är ju dock en smaksak.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Varför är det en nackdel att det inte finns stöd för ring- eller lillfingret?

Många CS-proffs lirar hur bra som helst utan det stödet och tycker förmodlingen att det är skönast/bäst eftersom dom kör med det. Bara så att ni vet så ÄR Carlsberg godare än Heineken. Fast Kalle tycker Heineken är godare.. Alltså tycker han fel -.-

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JesperT:

Där sitter ju långfingret...

Det är ju jätteobekvämt. Långfingret är ju till för att scrolla. Tre knappar, tre fingrar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna tillägga att det tog ett par dagar innan jag kunde lyfta musen utan att råka klicka på knapparna till höger om musen.

Det är faktiskt inget man tänker på nu längre. Och jag kan utan problem ha bra binds där om jag så vill. Fast jag tycker inte om var knapparna sitter dock så använder inte dessa.

Permalänk
Medlem

Inte en enda korean bland testarna? Måste finnas någon bakomliggande orsak. Intressant.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det är ju jätteobekvämt. Långfingret är ju till för att scrolla. Tre knappar, tre fingrar.

Smaken är som baken. Har förövrigt aldrig sett någon som använt alla 3 fingrar

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Varför är det en nackdel att det inte finns stöd för ring- eller lillfingret?

Många CS-proffs lirar hur bra som helst utan det stödet och tycker förmodlingen att det är skönast/bäst eftersom dom kör med det. Bara så att ni vet så ÄR Carlsberg godare än Heineken. Fast Kalle tycker Heineken är godare.. Alltså tycker han fel -.-

Första raderna ur slutsats stycket "Att recensera kringutrustning som möss och tangentbord går inte riktigt att göra helt objektivt. Det är väldigt personligt vad var och en tycker och det bästa sättet att veta vad som passar bäst är att testa själv."
Så antagligen har de valt att lägga det som en nackdel pga att ingen av de som testade tycker det är en nackdel. Ingen har påstått att alla måste tycka o tänka som folket på sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av zillio:

Många CS-proffs lirar hur bra som helst utan det stödet och tycker förmodlingen att det är skönast/bäst eftersom dom kör med det.

Fan va coolt, då måste man ju ha en mus utan "stöd"!

Fast så spelar de med mössen för att de är sponsrade av Steelseries.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

brukar högerklicka med ringfingret och långfingret är mer i mitten nära scrollen.

Skrivet av Zotamedu:

Det är ju jätteobekvämt. Långfingret är ju till för att scrolla. Tre knappar, tre fingrar.

Det är lite udda. Poängen är att pekfingret och långfingret kontrolleras individuellt från varandra. Långfingret och ringfingret styrs tillsammans och påverkas därmed rejält av det andra fingrets rörelser.

Testa att bara använda pek och långfingret nästa gång ni spelar, ger enormt mycket mer rörlighet.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jazz 1-up:

Det är lite udda. Poängen är att pekfingret och långfingret kontrollkeras individuellt från varandra. Långfingret och ringfingret styrs tillsammans och påverkas därmed rejält av det andra fingrets rörelser.

Testa att bara använda pek och långfingret nästa gång ni spelar, ger enormt mycket mer rörlighet.

Fast du behöver ju ingen rörlighet för att högerklicka. Bara trycka ner fingret någon milimeter. Då krävs det mer rörlighet för att hantera scrollhjulet. Nu blev jag lite nyfiken. Vilket finger flyttar du för att scrolla och klicka i mitten? Är det långfingret till båda? Känns lite konstigt att behöva hoppa fram och tillbaks med långfingret när ringfingret ändå vilar på högerknappen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

brukar högerklicka med ringfingret och långfingret är mer i mitten nära scrollen.

Men vi som slet in handen för att passa möss innan scrollhjulen kom till kan ju inte göra så

Skulle för övrigt aldrig köpa en mus med blank yta då den bara upplevs obehaglig att hålla i efter ett par timmar...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Denna såg mera ut som en vanlig mus med samma form som många billiga,
inte för att den är dålig i sig utan att den säkert inte har en sådan känsla man (jag)
gärna vill ha när man spelar spel pga dess form då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast du behöver ju ingen rörlighet för att högerklicka. Bara trycka ner fingret någon milimeter. Då krävs det mer rörlighet för att hantera scrollhjulet. Nu blev jag lite nyfiken. Vilket finger flyttar du för att scrolla och klicka i mitten? Är det långfingret till båda? Känns lite konstigt att behöva hoppa fram och tillbaks med långfingret när ringfingret ändå vilar på högerknappen.

Slösurfar jag så kan det hända att jag använder långfingret för att scrolla. När jag ska mittenklicka eller då jag spelar så använder jag pekfingret till båda medan långfingret ligger på högra knappen medan lill- och ringfingret används för att stabilisera mitt claw-grepp.

Skrivet av skogsvilden:

Skulle för övrigt aldrig köpa en mus med blank yta då den bara upplevs obehaglig att hålla i efter ett par timmar...

Alla drabbas inte av handsvett. I alla fall inte jag.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Har inte några som helst problem med att det saknas stöd för ring/lillifinger. Aldrig ens tänkt på det innan jag läste recensionen. Hoppas jag inte börjar störa mig på det nu

Har inte heller några problem med att komma åt knapparna på höger sida. Är väl en fråga om hur handen ser ut antar jag.

Humm... bra mus för övrigt. Jag har dock haft en del strul med mjukvaran. Programmeringen av musen har hängt sig ett antal gånger och den har slutat svara ett tag då. Det är nog det enda klagomålet jag kan komma med, i övrigt är den kanonbra.

Rekommenderar den också varmt

Permalänk
Medlem

Jag köpte "samma" mus fast Fnatic Edition för mindre än 1 månad sen för att jag gillade färgerna mer, tycker musen funkat bra än så länge.

"Boosten" från 11k DPI till 16k tycker jag är lite meningslös, jag kör på 600 och kan inte tänka mig folk kör med mer än 1500. När jag köpte min var det erbjudande så fick den lite billigare

Permalänk
Medlem

16.000 DPI? Seriöst? Trevlig recension, annars vekar det mest vara en mus med en massa lull-lull och inget som jag behöver.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Jag köpte "samma" mus fast Fnatic Edition för mindre än 1 månad sen för att jag gillade färgerna mer, tycker musen funkat bra än så länge.

"boosten" från 11k DPI till 16k tycker jag är lite meningslöst, jag kör på 600 och kan inte tänka mig folk kör med mer än 1500. Och när jag köpte min var det erbjudande så fick den lite billigare

? Kör själv på 4500 DPI, tycker att det fungerar bra...
Brukar köra med högre DPI ibland, men sällan. Man kan ju byta genom att trycka på en knapp liksom. (Har Sensei vanilla)

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

? Kör själv på 4500 DPI, tycker att det fungerar bra...
Brukar köra med högre DPI ibland, men sällan. Man kan ju byta genom att trycka på en knapp liksom. (Har Sensei vanilla)

Heh, allt över 1000 så tycker jag musen bara flyger över skärmen. Har du ändrat något i Windows egna mus slider?

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Heh, allt över 1000 så tycker jag musen bara flyger över skärmen. Har du ändrat något i Windows egna mus slider?

Nej, den står på snäppet över mitten. Förstår inte vad problemet är för många när det gäller hög DPI, men alla är vi olika.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Nej, den står på snäppet över mitten. Förstår inte vad problemet är för många när det gäller hög DPI, men alla är vi olika.

Tydligen

Permalänk

Vill inte låta hård, men min åsikt är att steelseries möss är ren skit, tycker ergonomin är fruktansvärt kass, och de lägger istället fokus på allt annat, saker som man inte behöver bry sig om om man inte är en gamer på absolut topp nivå (och då behövs ens inte allt detta trams).
IMO

Permalänk
Medlem

R.A.T 7. perfekt mus. gör vad fan du vill med den!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP