Permalänk
Medlem

Byte av frontfläkt i NZXT H2

Hejsan! Sitter med ett nzxt H2 chassi och funderar på om någon av er har bytt ut frontfläktarna någon gång eller om ni har lyckats hitta någon guide på hur man gör det, för det har nämligen inte jag hittat.

Jag känner att jag inte vill bryta sönder något i chassit och därför vill veta exakt hur jag ska göra

Jag undrar även en annan sak, jag sitter med en H80 som ska iväg på RMA, när jag började plocka med datorn tänkte jag på att jag har satt en 140 fläkt ovanför radiatorn, ger det här mig sämre kylning för att den fläkten "snor" luft/luftflöde från radiatorn ?

tack på¨förhand!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Hejsan! Sitter med ett nzxt H2 chassi och funderar på om någon av er har bytt ut frontfläktarna någon gång eller om ni har lyckats hitta någon guide på hur man gör det, för det har nämligen inte jag hittat.

Jag känner att jag inte vill bryta sönder något i chassit och därför vill veta exakt hur jag ska göra

Jag undrar även en annan sak, jag sitter med en H80 som ska iväg på RMA, när jag började plocka med datorn tänkte jag på att jag har satt en 140 fläkt ovanför radiatorn, ger det här mig sämre kylning för att den fläkten "snor" luft/luftflöde från radiatorn ?

tack på¨förhand!

1:30

Har du en fläkt bredvid din H80 så kommer den inte sno märkbart med luft.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Det är bara att ta loss hela fästet som fläktarna sitter i och sedan böja upp fläktfiltret i ena kanten som sitter fram på så den hakar ur sig, böj inte för mycket bara så den knäcks fast det är utav relativt mjuk plast så det borde inte vara några problem.
Har själv bytt ut dom emot två Noctua fläktar

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Det är bara att ta loss hela fästet som fläktarna sitter i och sedan böja upp fläktfiltret i ena kanten som sitter fram på så den hakar ur sig, böj inte för mycket bara så den knäcks fast det är utav relativt mjuk plast så det borde inte vara några problem.
Har själv bytt ut dom emot två Noctua fläktar

Tack så mycket!

Kände ju att fläkten satt fast, men visste inte riktigt hur, tänkte aldrig på att man kunde ta bort själva filtret!
nu ska vi se hur det blir med en Gentle Typhoon, 1850rpm :3

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Tack så mycket!

Kände ju att fläkten satt fast, men visste inte riktigt hur, tänkte aldrig på att man kunde ta bort själva filtret!
nu ska vi se hur det blir med en Gentle Typhoon, 1850rpm :3

förlåt för bump men får man fråga hur det blev? blev det tystare, kallare?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

förlåt för bump men får man fråga hur det blev? blev det tystare, kallare?

Jo det fick ju in mer luft som blåser mer eller mindre direkt på grafikkortet så visst blev det lite kyligare Dock så lät det lite för mycket så bytte ut dem till 2 st Cougar Vortex och satte tillbaka GT fläktarna på radiatorn

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

ja för jag planerade nämligen på att byta till någon annan fläkt där med.. vill ha lite mer flås:> vilken hastighet går cougar fläktarna i?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!