Kommer ej åt min server

Permalänk
Medlem

Kommer ej åt min server

Hejsan. Jag sitter här med ett litet problem. Jag kommer ej åt min serverdator, varken via fjärrstyrinng, ftp eller via en cs 1.6 server.
Jag sitter på en bruggad thomson skit router och sedan en Asus n56u som router. Alla portar är öppna dit dom ska. Jag kommer in på servarna om jag är i samma nätverk men nu sitter jag hos min mor och kommer ej åt dom.

Har windows server 2008 och brandväggen är avstängd. Inget ska kunna hindra kopplingen.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Är servern igång? Förstår inte riktigt vad ditt problem är. Kan dina vänner ansluta till den?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Är servern igång? Förstår inte riktigt vad ditt problem är. Kan dina vänner ansluta till den?

Jag kommer in via teamviewer så jag kan kontrollera att allt är igång. Varken jag eller mina vänner kommer in på den på annat sätt.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Jag kommer in via teamviewer så jag kan kontrollera att allt är igång. Varken jag eller mina vänner kommer in på den på annat sätt.

Men har någon från ett annat nätverk kommit in på servern tidigare?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Men har någon från ett annat nätverk kommit in på servern tidigare?

Nix, placerade den hos min far för en vecka sen och har konfigurerat den i samma nätverk utan att släppa in någon tidigare.
Dock har jag haft den här (hos mor) och då funkade det galant.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Nix, placerade den hos min far för en vecka sen och har konfigurerat den i samma nätverk utan att släppa in någon tidigare.
Dock har jag haft den här (hos mor) och då funkade det galant.

Gjort regler i brandväggen? Öppnat portar?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Gjort regler i brandväggen? Öppnat portar?

Som det står i moderinlägget så är alla nödvändiga portar öppna och regler gjorda i windows brandväggen, har även testat stängt av den helt

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Du använder din publika ip-adress och inte lokala?

Testa släng servern i DMZ zoon i routern och se om det är den som blockar eller något annat.

Testa denna för att verifiera att portarna öppnat sig i routern: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Du använder din publika ip-adress och inte lokala?

Testa släng servern i DMZ zoon i routern och se om det är den som blockar eller något annat.

Såklart jag använder den publika. Jag har pekat min en domän till servern men kommer inte in där heller. Går jag in på domänen i serverdatorn kommer jag till routern så något funkar iaf

Portarna verkar stängda därifrån. Men kör jag med min hemmagjorda port skannare lokalt i serverdatorn så står det att det finns öppna portar.

Ska testa dmz, återkommer

Edit: Voila, i dmz funkade det som det skulle. Hmm, vad ska jag ta mig till då?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Du har missat något med portforwardingen. Kolla över allt ännu en gång.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Edit: Voila, i dmz funkade det som det skulle. Hmm, vad ska jag ta mig till då?

Om det funkar med DMZ så var problemet att du inte forwardat alla portar tidigare.

Vad jag undrar över är dock, har du två routers mellan servern och bredbandet? Låter som ett recept för problem. Jag skulle kolla dem en extra vända och om möjligt, skita i en av dem. Att saker som FTP inte funkar är konstigt eftersom det bara är en enda port. Det tyder på att det är nåt mer generellt fel.

Om du har:
lina - router1 - router2 - server

Så måste router1 forwarda portar till router2 och inte direkt till serverns ip. Kan det va det som är felet? Vidare så borde de väl också ha olika ip-serier, router 1 har 192.168.1.xxx och router 2 har 192.168.2.xxx

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Om det funkar med DMZ så var problemet att du inte forwardat alla portar tidigare.

Vad jag undrar över är dock, har du två routers mellan servern och bredbandet? Låter som ett recept för problem. Jag skulle kolla dem en extra vända och om möjligt, skita i en av dem. Att saker som FTP inte funkar är konstigt eftersom det bara är en enda port. Det tyder på att det är nåt mer generellt fel.

Om du har:
lina - router1 - router2 - server

Så måste router1 forwarda portar till router2 och inte direkt till serverns ip. Kan det va det som är felet? Vidare så borde de väl också ha olika ip-serier, router 1 har 192.168.1.xxx och router 2 har 192.168.2.xxx

Router1 är byrggad så den har inget med detta att göra. Jag tror jag säljer denna router och köper en älskad d-link istället för att slippa problem

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Router1 är byrggad så den har inget med detta att göra. Jag tror jag säljer denna router och köper en älskad d-link istället för att slippa problem

Skulle gärna köpa din Asus router isf

Har haft samma problem förut med just telias Thomsom skit, även i bryggat tillstånd.. Obryggade den och bryggade den igen så funkade allt!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Skulle gärna köpa din Asus router isf

Har haft samma problem förut med just telias Thomsom skit, även i bryggat tillstånd.. Obryggade den och bryggade den igen så funkade allt!

Hur mycket ger du för den?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Hur mycket ger du för den?

Skicka PM ist

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Kan bara vara att den inte port-forwardar genom NAT, hur ser dina NAT-inställningar ut?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070