Permalänk
Medlem

Kommer det endast vara 25% rabatten på komponenter eller kommer det finnas fler på utvalda produkter?

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaXoR:

Kommer det endast vara 25% rabatten på komponenter eller kommer det finnas fler på utvalda produkter?

Permalänk
Medlem

Om man köper en Thor dator av er med ssd kommer os'et installerat på ssd'n?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag ska skicka tilllbaka mitt moderkort som jag köpt av er och jag har fått hem min retursedel och hade tänkt att jag skulle skicka snarast. Men jag undrar var jag hittar mitt returnummer.

I RMA-ansökan står det "Märk paketet tydligt med returnummer samt skriv ut och skicka med detta utskick"

Så vad hittar jag mitt returnummer?

Mvh Jakob

Visa signatur

MB:Asus Sabertooth Z77 CPU:i5 3570K @4.0 CM EVO 212 P&P GPU: HD4000.. PSU: OCZ ZT 650W 80Bronze+ Minne:4x4GB 16GB 1600Mhz LP SSD:OCZ Agility 2 120GB HDD:WD 2TB Green, 500GB WD BLUE

Permalänk
Medlem

Gäller Expo-rabatten vid köp av komplett dator eller bara vid köp av "lösa" datorkomponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3 | CPU: Intel i7 2600K | Minne: 4x4GB 1600Mhz CL8 | GPU: XFX HD7970 | SSD: 1xSamsung 830 256GB 1xIntel 510 120GB | PSU: Corsair Enthusiast Series TX850 V2 | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så som det ser ut nu är CDON inte bara svåra att ha att göra med utan de bryter både mot ARNs rekommendationer och rådande konsumentlagstiftning. Så vad ni än gör. Handla aldrig någonsin från detta företag.

Trist upplevelser.

Jag har dock haft 2 returer.
Ena var ett grafikkort jag inte var nöjd med pga ljudet, skickade tillbaka och allt var klart och pengarna tillbaka efter 1 vecka, mycket smidigt.
Andra var en mus som efter några månader började strula, dom skickade ut en ny direkt. Skickade tillbaka min när jag fick min nya, fakturan makulerades samma dag som dom fick min trasiga mus, åter igen mycket smidigt.

Så jag personligen kommer fortsätta handla där då deras priser är ofta oslagbara och jag har hitills inte haft något strul.

Vill jag vara 100% säker på servicen köper jag ifrån dustinhome då dom alltid varit bäst på det under mina 30+ ordrar där genom åren.

Permalänk
Medlem

Såg fram emot att åka på EXPO-mässan men tyvärr har jag fått förhinder
Hotell osv. var bokat men nu lyckades jag inte komma iväg..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nivity:

Trist upplevelser.

Jag har dock haft 2 returer.
Ena var ett grafikkort jag inte var nöjd med pga ljudet, skickade tillbaka och allt var klart och pengarna tillbaka efter 1 vecka, mycket smidigt.
Andra var en mus som efter några månader började strula, dom skickade ut en ny direkt. Skickade tillbaka min när jag fick min nya, fakturan makulerades samma dag som dom fick min trasiga mus, åter igen mycket smidigt.

Så jag personligen kommer fortsätta handla där då deras priser är ofta oslagbara och jag har hitills inte haft något strul.

Vill jag vara 100% säker på servicen köper jag ifrån dustinhome då dom alltid varit bäst på det under mina 30+ ordrar där genom åren.

Kommer hålla mig till Dustin och Inet i framtiden. Jag kan leva med lite högre priser så länge jag vet att det är enkelt att lösa strul. Fick en router av Dustin på grund av en felaktig specifikation på hemsidan och de har varit snabba med att avbryta ordrar och de har varit trevliga att prata med i telefon. Inet löste en trasig mus och krånglande SSD väldigt smidigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hej kan någon skriva månadens rabattkod? Ska dra iväg en order ikv

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Hej kan någon skriva månadens rabattkod? Ska dra iväg en order ikv

tryck bara på länken längst ner på ett inlägg skrivet av cdon.com användaren,

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Du kan köpa hur många komponenter du vill, men bara EN av varje. Det innebär att om du vill ha två hårddiskar i din nya dator så blir det två olika, vill du ha två eller fyra minnen så satsa på ett kit osv.

Äsch, då misstolkade jag rabattlappen helt och hållet, satt och vägde mellan ett GTX 690 och en SSD modell större ganska länge, men jag kunde alltså köpt bägge med en kod och fått rabatt på bägge? xD Kan man sno åt sig en till kod på mässan och handla igen, eller blir det arkebusering då?

Sen till lite konstruktiv kritik:
Om mässan öppnar 10:00 så kan det vara en idé att ha sin egen monter på mässan färdig med installerade datorer och allt innan kl 11:00, det mesta var lite förvirrande strax efter öppning, men jag ska ge det en till chans och åka dit imorgon och kika runt lite iaf

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Positivt från Expo:
Inga köer.
Rabattkoder! <3
Bra ljudnivå på musik etc.
Utställares tävlingar.

Negativt från Expo:
Oengagerade utställare (p.g.a. det låga besöksantalet?).

Anställda med "Thor" på ryggen var ibland väldigt okunniga och visste knappt något om eventet.

Mycket svårt att åskåda esportstävlingarna (ibland var "scenen" inaktiv trots att finaler i FIFA och SSFIV pågick t.ex. Varför visades inte dessa där?).

Finaler spelades före schemat, känns oseriöst.

Subway hade stängt (inte ert ansvar men det var ett minus för min del).
_____________
Mitt totalbetyg på Expon blir 6/10, godkänt men inte mer än så tyvärr.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Själv kom jag dit vid klockan 6 på kvällen... han se och surra med dom jag vela om det jag undrade Inte för lite och inte för mkt personer enligt mitt tycke.. visst i vissa montrar var dom ansvariga lite "Blyga" men om man började surra me dom så kunde man prata länga
Sen det mest positiva va ju rabbat kupongerna, synd att dom bara gäller över hälgen ;Z

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Någon som fattar hur rabattkoderna fungerar som man fick på EXPOn ?...
Plockade från gigabyte, crucial, och you name it, kan mer eller mindre bygga en dator nu. Men hgur fungerar koden? Ska jag göra en kundvagn först, sen skriva in koden (och får jag då se hur mycket det blir med rabatten?)

men viktigast av allt, om jag skriver in min tabattkod på en produkt i varukorgen, försvinner den då sedan? Eller måste jag beställa ordern för att den ska försvinna? (så jag kan testa vilka produkter som fungerar osv, en del är ju lite sketchy)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail från cdon "Rabattkoder från våra systerbutiker‏" och undrar om det vara några som ficka koderna att funka? på dom jag försökte så stog det att dom var ogiltiga :<

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Någon som fattar hur rabattkoderna fungerar som man fick på EXPOn ?...
Plockade från gigabyte, crucial, och you name it, kan mer eller mindre bygga en dator nu. Men hgur fungerar koden? Ska jag göra en kundvagn först, sen skriva in koden (och får jag då se hur mycket det blir med rabatten?)

men viktigast av allt, om jag skriver in min tabattkod på en produkt i varukorgen, försvinner den då sedan? Eller måste jag beställa ordern för att den ska försvinna? (så jag kan testa vilka produkter som fungerar osv, en del är ju lite sketchy)

Plock allt du vill ha, gå till kassa, logga in och då kommer det upp ett fält där man kan skriva in en kod.. sen får man Tom se hur mycket man får i rabatt

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Fick precis ett mail från cdon "Rabattkoder från våra systerbutiker‏" och undrar om det vara några som ficka koderna att funka? på dom jag försökte så stog det att dom var ogiltiga :<

De jag testade funkade fint (Nelly, Rum21) - de gäller alltså på de siterna, inte på cdon.

Permalänk

alltså nu blir jag förvirrad, när jag kollade svaret här så står det att rabattkoden gäller för kundvagnen om man bara har en av varje sak. MEN på min rabattkodslapp så står det att den bara gäller vid köp med max EN sak i kundvagnen. vilket stämmer?:S

Permalänk
Medlem

Varför har inte CDON postförskott? Sitter med en massa pengar men kan inte beställa något eftersom banken är stängd och kontot är någorlunda tomt. Så rabattkupongerna jag fick på CDON-expo kommer bli helt värdelösa om det inte finns en lösning på det. (Nej ni kommer inte få koderna, det är inte därför jag skriver. Jag är mer nyfiken på varför CDON inte har ett betalningsalternativ som funkar med kontanter. Och faktura går inte på köp över en viss summa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Varför har inte CDON postförskott? Sitter med en massa pengar men kan inte beställa något eftersom banken är stängd och kontot är någorlunda tomt. Så rabattkupongerna jag fick på CDON-expo kommer bli helt värdelösa om det inte finns en lösning på det. (Nej ni kommer inte få koderna, det är inte därför jag skriver. Jag är mer nyfiken på varför CDON inte har ett betalningsalternativ som funkar med kontanter. Och faktura går inte på köp över en viss summa)

ah missade det sista du skrev, vad för summa är det du pratar om ? Om du tar februarifakturan så borde det väl gå, det står ju att du kan samla dina inköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

ah missade det sista du skrev, vad för summa är det du pratar om ? Om du tar februarifakturan så borde det väl gå, det står ju att du kan samla dina inköp.

Jag är ganska så ung med mina 20 år så de kommer inte kunna bevilja mig kreditgränsen för att kunna köpa ett 7950 och en ny hårddisk. Hade annars tänkt använda kassagirot för att betala för fakturan efter det att varorna kommit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Jag är ganska så ung med mina 20 år så de kommer inte kunna bevilja mig kreditgränsen för att kunna köpa ett 7950 och en ny hårddisk. Hade annars tänkt använda kassagirot för att betala för fakturan efter det att varorna kommit.

En lösning är ju att du betalar någon som kan genomföra köpet åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

En lösning är ju att du betalar någon som kan genomföra köpet åt dig.

Jag jobbar på det just nu. Verkar inte finnas något annat jag kan göra.

Permalänk
Medlem

@CDON; Undrar varför vi kunder inte kan utnyttja flera rabattkoder som logiskt sätt borde gå att kombinera, tex. fri frakt + valfri annan kod, är väl snarare mer promote.

tiggeri
Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

@CDON; Undrar varför vi kunder inte kan utnyttja flera rabattkoder som logiskt sätt borde gå att kombinera, tex. fri frakt + valfri annan kod, är väl snarare mer promote.

Därför att om du har en 50:- rabattkod och köper något för 49:- eller mindre skulle de behöva skicka ut varan
helt gratis. Så fungerar inget företag.

citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Därför att om du har en 50:- rabattkod och köper något för 49:- eller mindre skulle de behöva skicka ut varan
helt gratis. Så fungerar inget företag.

De skulle fortfarande kunna ha dubbla rabattkoder. Tex. vid köp av produkter för minst 100kr. Då med 50kr rabatt + fri frakt så betalar du 50kr istället för 79;-. Det är en idé bara. Du kan tex. nu redan köpa flera spel för 9-49kr styck och betala endast frakt. Du verkar anta väldigt mycket annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

De skulle fortfarande kunna ha dubbla rabattkoder. Tex. vid köp av produkter för minst 100kr. Då med 50kr rabatt + fri frakt så betalar du 50kr istället för 79;-. Det är en idé bara. Du kan tex. nu redan köpa flera spel för 9-49kr styck och betala endast frakt. Du verkar anta väldigt mycket annars

Det är inget antagande utan ett faktum att företag måste gå med vinst för att överleva.
Visst, Cdon kör aggressiv marknadsföring för att ta marknadsandelar, men att sälja utan vinst håller inte i längden.

Permalänk
Medlem

Gäller koderna till 23:59 i natt?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shiftypants:

Jag är ganska så ung med mina 20 år så de kommer inte kunna bevilja mig kreditgränsen för att kunna köpa ett 7950 och en ny hårddisk. Hade annars tänkt använda kassagirot för att betala för fakturan efter det att varorna kommit.

Bankkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Bankkort.

Skrivet av Shiftypants:

"...eftersom banken är stängd och kontot är någorlunda tomt..."

Jag vet inte om du missade den delen. Det hade jag gjort annars.