Steelseries Sensei MLG Edition

Permalänk
Avstängd

Jag har dåliga minnen från sist jag använde Steelseries. Det var Ikari Optical som jag hade. Både min Ikari optical och en kompis gick sönder. Därefter prövade jag med Ikari Laser, den gick också sönder efter ett tag. Det var alltså tre steelseries möss som inte höll måttet som jag har erfarit. Kan säga att Steelseries tagentbordet jag använder kan skriva två eller tre nollor istället för en nolla när man trycker en gång.

Därför kommer det nog inte bli ytterligare Steelseries produkter för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Den här musen stödjer alltså inte lillfingret eller ringfingret. Känner att det kan bli ett problem då dom flesta har det på sina händer nu för tiden!

Jag tänkte säga inte dem som använder Assassin Blade... Men Leonardo ficksade det problemet i ac2( sen var det ful fingret som rök annars )

För öveigt, bra rescension, mycket detaljer osv. Mer sådant på SweC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk

pallar inte möss dom är alltid designade av gamers vafan är skillnaden? Jag behöver inte 3 miljarder dpi etc har just nu en 3.0 duger för mig har tidigare haft razer, qpad och steelseries och sedan testat en logitech som kompisen hade alla var typ same shit. Det största skälet jag inte respekterar dessa nya möss är för att hållbarheten är mkt sämre än äldre sedan så är priset inte värt det.

Permalänk
Medlem

Sensei MLG skiljer sig från vanliga på 3 sätt utöver designen vad jag förstår: 1: Riktiga teflon skatez, 2: annan sensor, 3: finare switchar från omron.

Det är synd att Sweclockers recensioner håller en så låg nivå. Man vill se hur musen beteer sig under olika inställningar ifall den te.x jittrar eller har prediction, sedan att få veta om den har inbyggd acceleration är också nice.

Hade också varit kul attt se hur många proffs det är som frivilligt använder steelseries....

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

En alldaglig mus till högt pris, nej tack.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Amatörrecension som inte är värdigt sweclockers. En fördjupat granskning av precision, acceleration och kanske musgrepp hade väl varit ett steg framåt.

Permalänk
Medlem

Kul med recensioner som behandlar kringutrustning! Go swec!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas13:

Amatörrecension som inte är värdigt sweclockers. En fördjupat granskning av precision, acceleration och kanske musgrepp hade väl varit ett steg framåt.

Då antar jag att du kan göra detta bättre? be då SWEC att skicka musen till dig så gör du om denna recension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Då antar jag att du kan göra detta bättre? be då SWEC att skicka musen till dig så gör du om denna recension?

HAHAHAHA

Tyckte också recensionen var riktigt dålig :). De "seriösare" användarna på Overclock.net gör mycket bättre recensioner på möss.

Jämför te.x mot denna: http://www.overclock.net/t/1247307/haiiyaas-zowie-ec2-evo-rev...
Väldigt nerkortad text, med mätningar för alla möjliga lägen och bra med bilder.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag har en vanlig Sensei och den är nästan helt perfekt för mig, dock har den för få knappar för WoW. Den har också en sensor som lätt kan sluta fungera för minsta lilla smuts (dampar loss ca en gång per dag tills man blåser på sensors). Sladden som är av "tyg" är också helt överjävligt dålig, en sladd skyddad av tyg blir ofta stel och den vill aldrig lägga sig som man vill, skulle inte köpa denna igen pga sladden och sensorn som blir smutsig med ger den ändå 4/5. Den är sjukt snabb på att svara när man rör den, man kan också få den helt "mouse accel free" ganska enkelt.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Du kan ej få den helt "accel" free då det är så sensorn fungerar, du kan ej få bort den inbyggda accelerationen på något sätt, inte ens med firmwares.

Sen ja, sådana här reviews går ju aldrig in på djupet, precis som vilken spelsida etc som gör random reviews/marketing. Ta de som en kul grej antar jag.

Och tror ingen på swec har kunskapen eller tiden att göra en seriös review som ex OC med acceleration test, enotus, prediction,jitter etc.
Dom skriver helt enkelt om flashiga möss som marknadsförs, fast dom inte är något speciellt eller ens bra.

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Nivity;12975664
Och tror ingen på swec har kunskapen eller tiden att göra en seriös review som ex OC med acceleration test, enotus, prediction,jitter etc.
Dom skriver helt enkelt om flashiga möss som marknadsförs, fast dom inte är något speciellt eller ens bra.[/QUOTE]
Hade de lagt ut hälften så lång tid på all text så hade det gått.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Sensei har brutalt dålig kvalite precis som alla möss på marknaden.

Har haft 2st Sensai och borda har börjat tappa färgen och börjat dubbelklick då och då.

Finns det inget företag som kan göra något av kvalitet?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Sensei MLG skiljer sig från vanliga på 3 sätt utöver designen vad jag förstår: 1: Riktiga teflon skatez, 2: annan sensor, 3: finare switchar från omron.

Det är synd att Sweclockers recensioner håller en så låg nivå. Man vill se hur musen beteer sig under olika inställningar ifall den te.x jittrar eller har prediction, sedan att få veta om den har inbyggd acceleration är också nice.

Hade också varit kul attt se hur många proffs det är som frivilligt använder steelseries....

Jo, teknisk prestanda på sensorn är jag också betydligt mer intresserad av att läsa om än om hur den subjektivt kändes för någon testare i något visst spel.

Jag var och kände lite på musen på CDON expo idag. Den är ruskigt lätt och det kan jag tänka mig är en stor fördel för många, speciellt om man kör fingertip grepp. Den kändes faktiskt helt ok.
Dock är jag skeptisk till de där knapparna på höger sida. Det torde vara mycket lätt att trycka på dem av misstag när man greppar och lyfter musen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Som andra sagt så är det mest intressanta i min mening att får reda på hur bra sernsorn är. Allt annat känns väldigt subjektivt och saker som man egentligen borde testa själv (hur den ligger i handen t.ex).

"Prediction", "perfect control", lift off distance är väl vad man vill ha ordentliga test på. Sen såg jag även något test för ett bra tag sedan där man testade hur lång fördröjning det var från det att man klickade på en knapp på musen tills signalen kom fram och gjorde det den skulle på datorn, det var lite intressant faktiskt och skillnaden fanns allt där emellan olika modeller.

Permalänk
Medlem

Ogillar att de slutat tillverka Ikari Laser och istället lanserar sensei som jag verkligen inte uppskattar,
köpte en ny Ikari Laser på ebay så jag klarar väl mig ett år till, sedan får Steel Series se till att bättra på sig igen!

Sen vill jag påpeka att MLG bara fokuserar på RTS spel till PC och för mig fungerar vilken intellimouse som helst utmärkt för det.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Sensei har brutalt dålig kvalite precis som alla möss på marknaden.

Har haft 2st Sensai och borda har börjat tappa färgen och börjat dubbelklick då och då.

Finns det inget företag som kan göra något av kvalitet?

Har haft min Sensei i 1 år nu, den ser som ny ut(ingen färg är borta) och den dubbelklickar aldrig. Grym kvalité om man jämför med annat men som du säger ändå rätt kasst. Använder datorn 365 dagar om året 2-8 timmar varje dag.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

her haft sensei sedan första dagen den kom ut. Mitt problem har varit dem olika profilen och att mousen hade problem att byta mellan olika spel och program.
Om man tar till exempel scii wol och scii hots Ssengine kan inte skilija mellan dem två.
O andra sida för mig, passar bra i handen,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite väl dyr, va?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Denna recension påminner mig om hur det var för mig för 5 år sen när jag skaffade min Razer Deathadder. Läste på om DPI, IPS (som ska vara bra i Intellimouse Explorer som är/var så populär) o alla andra tekniska specifikationer.

Till slut så tänkte jag: "fan sysslar jag med..?" o gick först o främst efter hur skön musen är att greppa med handen.
Kom då fram till att jag måste ha den största mus jag kan hitta för att jag har så stora händer :/

Kortfattat så litar jag inte alls på saker som 'exactaim', 'exactaccel' o.s.v. Ser det som marknadsföringstricks. Jag resonerar som med matlagning: Bra råvaror är det viktigaste = En bra datormus ska vara bekväm att använda. Den kan vara hur tekniskt avancerad som helst, men är den inte bekväm så är det som att ställa upp i en hunduställning med en tax där styrka är viktigt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Lite väl dyr, va?

Det är ju deras flaggskepp, inte så dyr om man tänker på det.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

det är synd att SS bygger sina grejer så dom ska sluta funka efter en tid. för priset man betalar så vill man ha något som håller. Jag personligen köper aldrig mer nått från SteelSeries. Jag vill inte ha slit och släng grejer. speciellt inte när vi redan håller på att förbruka majoriteten av jordens råvaror.

Skrivet av Haziza:

Sensei har brutalt dålig kvalite precis som alla möss på marknaden.

Har haft 2st Sensai och borda har börjat tappa färgen och börjat dubbelklick då och då.

Finns det inget företag som kan göra något av kvalitet?

Ungefär som Razer då. Bytte ut min intellimouse förra året mot en Deathadder 3.5, nu har v.musknapp börjat strula och tar inte alla klick. Min intellimouse hade jag sedan tidigt 2000tal, och då utan problem. Känns lite som de ska ha så mkt funktioner så det blir möss av sämre kvalite istället.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Sensei har brutalt dålig kvalite precis som alla möss på marknaden.

Har haft 2st Sensai och borda har börjat tappa färgen och börjat dubbelklick då och då.

Finns det inget företag som kan göra något av kvalitet?

Fattar inte vad du köpt för något.. Var köpte du dessa? Jag har haft min sen den kom ut och min är intakt, ingen färg som gått bort och är tipptopp överlag.

Detta är den bästa musen för gaming. Den har ÖVERLÄGSET mycket bättre precision än någon annan på marknaden.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vimefall:

Har inte några som helst problem med att det saknas stöd för ring/lillifinger. Aldrig ens tänkt på det innan jag läste recensionen. Hoppas jag inte börjar störa mig på det nu

Har inte heller några problem med att komma åt knapparna på höger sida. Är väl en fråga om hur handen ser ut antar jag.

Humm... bra mus för övrigt. Jag har dock haft en del strul med mjukvaran. Programmeringen av musen har hängt sig ett antal gånger och den har slutat svara ett tag då. Det är nog det enda klagomålet jag kan komma med, i övrigt är den kanonbra.

Rekommenderar den också varmt

Så de har alltså fortfarande inte fixat mjukvaran. Jag kan ofta inte spara inställningarna till min Xai utan att hela programmet hänger sig. Har varit samma visa på tre olika datorer och två olika möss så det är uppenbarligen mjukvaran det är fel på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Ungefär som Razer då. Bytte ut min intellimouse förra året mot en Deathadder 3.5, nu har v.musknapp börjat strula och tar inte alla klick. Min intellimouse hade jag sedan tidigt 2000tal, och då utan problem. Känns lite som de ska ha så mkt funktioner så det blir möss av sämre kvalite istället.

Jag har en trådlös Intelli mouse explorer 2.0 också från tidigt 2000tal som funkar felfritt. Jag använder den istället nu för min xai som började ha väldigt suspekta problem mer eller mindre exakt efter 2 års an vändande. Min Xai var jag jätte försiktig med min Intelli Mouse Explorer har jag vart allt annat än snäll mot. Jag hoppas SS läser det här så som dom ser att dom förlorat en kund pga sina förfärligt kassa produkter.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Denna recension påminner mig om hur det var för mig för 5 år sen när jag skaffade min Razer Deathadder. Läste på om DPI, IPS (som ska vara bra i Intellimouse Explorer som är/var så populär) o alla andra tekniska specifikationer.

Till slut så tänkte jag: "fan sysslar jag med..?" o gick först o främst efter hur skön musen är att greppa med handen.
Kom då fram till att jag måste ha den största mus jag kan hitta för att jag har så stora händer :/

Kortfattat så litar jag inte alls på saker som 'exactaim', 'exactaccel' o.s.v. Ser det som marknadsföringstricks. Jag resonerar som med matlagning: Bra råvaror är det viktigaste = En bra datormus ska vara bekväm att använda. Den kan vara hur tekniskt avancerad som helst, men är den inte bekväm så är det som att ställa upp i en hunduställning med en tax där styrka är viktigt.

Det beror givetvis på vad man letar efter, själv är jag mycket mer petig med hur bra sensorn är än komforten även fast det såklart är en viktig sak men det är inte det första jag kollar på. Men saker som "exactaim, "exactaccel" och DPI är marknadsföringtrick och ingenting jag direkt går efter när jag köper en, vill ha en simpel och hållbar mus med så bra sensor som möjligt.

Skrivet av Fade-swe:

Ungefär som Razer då. Bytte ut min intellimouse förra året mot en Deathadder 3.5, nu har v.musknapp börjat strula och tar inte alla klick. Min intellimouse hade jag sedan tidigt 2000tal, och då utan problem. Känns lite som de ska ha så mkt funktioner så det blir möss av sämre kvalite istället.

Razer är skräp när det kommer till hållbarhet vad jag erfarat. Har haft två stycken olika Razer-möss (Copperhead och Deathadder) och båda gick sönder med samma fel (vänster musknapp var utsliten, dubbelklickade ibland och ibland klickade den inte alls) innan de fyllde 2 år. Har haft min Microsoft Wheel Mouse Optical i över två år nu som jag är väldigt nöjd med, mycket bättre byggkvalite än vad Razers möss har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Detta är den bästa musen för gaming. Den har ÖVERLÄGSET mycket bättre precision än någon annan på marknaden.

Enligt vilket mått ? CPI ?
All CPI över 2-3000 är helt meningslöst när det gäller ökad precision, om du nu inte skulle köra tex med skärmar med 16000x10000 i upplösning eller dylika extremfall.

Eller finns det några tester som visar att den är bättre när det kommer till teknisk prestanda, såsom avsaknad av inbyggd acceleration, perfect control speed, fri från jitter osv ? Vore mycket intressant att se isåfall. Är inte sensorn i grunden samma som i senaste Qpad 5K LE med Avago 9800 ?
Och den lär ju ha inbyggda accelerationsproblem.

Själva musen i övrigt tycker jag verkar intressant, just med alla konfigureringsmöjligheter. Men jag är lite skeptisk just pga sensorn. Skulle gärna se lite tester.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Detta är den bästa musen för gaming. Den har ÖVERLÄGSET mycket bättre precision än någon annan på marknaden.

Nej

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Hade en sensei men gav bort den. Tacka vettja Zowie Ec1 evo. Lätt skön, fungerar perfekt.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk

Zowie ec1 evo + 1 absolut den bästa musen jag har fått äran att testa på hittils!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti