Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

De jag testade funkade fint (Nelly, Rum21) - de gäller alltså på de siterna, inte på cdon.

provade på lekmer och tanten på en annan och stog bara ogilltig rabatt kod=/ , tar gärna din lekmer kod om du inte ska ha den du kanske vill ha någon av mina?:)

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Gjorde precis klart en stor beställning men efter att jag tryckt köp så togs en produkt bort ifrån min beställning och blev satt. Det finns inget enkelt/snabbt sätt att göra om ordern eller ändra den, dessutom använde jag en 25% rabatt kod som går ut i dag.

Riktigt irriterande då jag fick göra om min lista några gånger för saker inte var i lager först för att sedan detta ska hända då allt faktiskt är det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shiftypants:

Jag vet inte om du missade den delen. Det hade jag gjort annars.

För ett bankkort går bara att använda en gång i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

För ett bankkort går bara att använda en gång i livet.

Skrivet av Shiftypants:

"...Så rabattkupongerna jag fick på CDON-expo kommer bli helt värdelösa om det inte finns en lösning på det..."

Jag vet inte varför du kommenterar om du ändå inte läste mitt ursprungliga inlägg

Jag tog ut pengar för att jag tänkte handla på EXPO:t. Det visade sig att det inte gick att köpa något alls förutom i Qpads monter och därför är jag inkapabel att idag göra något åt saken idag.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag tänkte kolla om du har möjligheten och kolla upp om spänningen är låst på den här grafikkortet?
Det går att ta reda på om du får fram vilken revison det är på dem korten.

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e_black_editi...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Är det någon som vet vilken sorts brytare det är på Qpad mk-85 hos cdon? Tangentbordet verkar finnas i svarta, röda, bruna och blåa brytare enligt Qpads hemsida men hittar inget om vilka just cdon har.

Permalänk
Skrivet av DonCalzone:

Är det någon som vet vilken sorts brytare det är på Qpad mk-85 hos cdon? Tangentbordet verkar finnas i svarta, röda, bruna och blåa brytare enligt Qpads hemsida men hittar inget om vilka just cdon har.

Det som fanns hos QPAD på expon var iallafall blåa, men killen sa att det fanns med valfri färg.. Så ja, detta kanske inte var så mycket till svar.

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Hej. Jag tänkte kolla om du har möjligheten och kolla upp om spänningen är låst på den här grafikkortet?
Det går att ta reda på om du får fram vilken revison det är på dem korten.

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e_black_editi...

Attans kan det vara låst? Jag som slog till på ett sådant...

Kan ett BIOS-byte lösa sådant?

Hur som helst, så vill jag tacka CDON för en riktigt fin "rea" i helgen! Kanonpriser blev det.

Dessvärre blev det andra billigare xfx-kortet jag beställde tydligen restat nu i efterhand, men inte är jag den som har brottom inte

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av Sjobban112:

Det som fanns hos QPAD på expon var iallafall blåa, men killen sa att det fanns med valfri färg.. Så ja, detta kanske inte var så mycket till svar.

Tack i alla fall. Man tycker ju att det borde stå med i beskrivningen på produktsidan då det är ganska stor skillnad på dem....

Permalänk
Medlem

fick med ett par Medal of Honor Warfighter koder från Expot - ser att vissa lägger ut dem som 25% rabattkoder på Marknaden - men det står inget om att det är 25% rabatt på dem? står bara "Thanks for purchasing an AMD product: Get [insert offer here] Medal of Honor Warfighter

meeen hur som helst, jag har provat två koder på Origin efter att ha lagt in MoHW i kundvagnen men inget händer, står fortfarande 299kr (redan rabatterat från 499kr för tillfället). så koderna är verkningslösa?

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in några nya thor modeller innan jul?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Sitter med ett litet problem här.. Efter jag lagt en beställning med 25%-rabattkod så kom jag på att jag glömde lägga till en sak i min order, kollar statusen och det står "Ej levererad", så jag skickar iväg ett meddelande om att jag vill komplettera och lägga till en produkt i min order. Nu är statusen "Varorna packas"....

Kan inte killarna på lagret få en notering när någon skickar in ett ärende som har med med ordernummer att göra så de kan se det INNAN de packar? Nu kan ju inte produkten läggas till på min order och min rabattkod är ju använd..!

Något som går att lösa Josefin? PM:ar ordernummer och ärendenummer.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Tiggeri av nycklar är inte tillåtet.
Sälja/köpa/skänka nycklar är inte tillåtet (i marknaden).

Om ni har koder som ni vill skänka bort så kan ni använda tråden http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Den här : http://cdon.se/b%C3%B6cker/martin%2c_george_r._r./a_game_of_t...

Ska enligt eran kalender kosta 99:-, men när man klickar in på den så kostar den plötsligt 179:-

Visa signatur

MB:Asus Sabertooth Z77 CPU:i5 3570K @4.0 CM EVO 212 P&P GPU: HD4000.. PSU: OCZ ZT 650W 80Bronze+ Minne:4x4GB 16GB 1600Mhz LP SSD:OCZ Agility 2 120GB HDD:WD 2TB Green, 500GB WD BLUE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakobb:

Den här : http://cdon.se/b%C3%B6cker/martin%2c_george_r._r./a_game_of_t...

Ska enligt eran kalender kosta 99:-, men när man klickar in på den så kostar den plötsligt 179:-

Kostar 99kr nu!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris på laptopen idag.
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_gl_intel_...

Bara in med en SSD och lite mer minne så blir det fart i den ;). Grymt sugen på att köra buy button på den

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Michaelscott:

Hej. Det är ett antal tunga spelreleaser denna höst/vinter, vissa redan släppta och andra på gång. Detta är vad alla gamers väntar på.
Nackdelen är dock att samtliga datorbutiker i sverige väljer att höja priserna markant på de populära grafikkortsmodellerna, gtx660, 670, 680 av diverse tillverkare.

Kan vi förvänta oss någon kampanj snart eller nöjer ni er med att många gör som jag och avstår från att uppgradera mig till ett kort som ökat med nästan 1000kr på bara 1 månad.

Med vänlig hälsning
Michael

Hej hej

Ge mig exempel utöver Asus, så kollar jag det.

MVH Josefin

Skrivet av ante_ante:

Vad är det för rabattkod som gäller nu?

Hej hej

Klicka på länken i min signatur.

MVH Josefin

Skrivet av mSebbe:

När får ni in Playstation 3 Slim Limited White Edition (http://cdon.se/spel/playstation_3_slim_320gb_-_white_limited_...) ?

Hej hej

Ser att den kommit in i lager nu.

MVH Josefin

Skrivet av Inteno:

Om man köper en Thor dator av er med ssd kommer os'et installerat på ssd'n?

Hej hej

Japp!

MVH Josefin

Skrivet av jakobb:

Hej,

Jag ska skicka tilllbaka mitt moderkort som jag köpt av er och jag har fått hem min retursedel och hade tänkt att jag skulle skicka snarast. Men jag undrar var jag hittar mitt returnummer.

I RMA-ansökan står det "Märk paketet tydligt med returnummer samt skriv ut och skicka med detta utskick"

Så vad hittar jag mitt returnummer?

Mvh Jakob

Hej hej

Ska stå i mailet du fick, om inte så PMa mig ditt kundnummer så kollar jag.

MVH Josefin

Skrivet av azezl:

Hej kan någon skriva månadens rabattkod? Ska dra iväg en order ikv

Hej hej

Klicka på länken i min signatur så ser du den.

MVH Josefin

Skrivet av Bunz:

Äsch, då misstolkade jag rabattlappen helt och hållet, satt och vägde mellan ett GTX 690 och en SSD modell större ganska länge, men jag kunde alltså köpt bägge med en kod och fått rabatt på bägge? xD Kan man sno åt sig en till kod på mässan och handla igen, eller blir det arkebusering då?

Sen till lite konstruktiv kritik:
Om mässan öppnar 10:00 så kan det vara en idé att ha sin egen monter på mässan färdig med installerade datorer och allt innan kl 11:00, det mesta var lite förvirrande strax efter öppning, men jag ska ge det en till chans och åka dit imorgon och kika runt lite iaf

Hej hej

Ja, det var några saker vi inte hade rätt på, men vi lärde oss en hel del inför nästa gång.

MVH Josefin

Skrivet av EagiZ:

Positivt från Expo:
Inga köer.
Rabattkoder! <3
Bra ljudnivå på musik etc.
Utställares tävlingar.

Negativt från Expo:
Oengagerade utställare (p.g.a. det låga besöksantalet?).

Anställda med "Thor" på ryggen var ibland väldigt okunniga och visste knappt något om eventet.

Mycket svårt att åskåda esportstävlingarna (ibland var "scenen" inaktiv trots att finaler i FIFA och SSFIV pågick t.ex. Varför visades inte dessa där?).

Finaler spelades före schemat, känns oseriöst.

Subway hade stängt (inte ert ansvar men det var ett minus för min del).
_____________
Mitt totalbetyg på Expon blir 6/10, godkänt men inte mer än så tyvärr.

Hej hej

Tack för inputen!

MVH Josefin

Skrivet av Spatten:

Fick precis ett mail från cdon "Rabattkoder från våra systerbutiker‏" och undrar om det vara några som ficka koderna att funka? på dom jag försökte så stog det att dom var ogiltiga :<

Hej hej

Kan det vara så att du inte uppfyllt kraven för att de ska gå igenom? Vet att de har en gräns på 500:- för vissa av koderna och bland annat bodystore kör samma koncept som oss att du får den när du handlat för en viss summa.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Attans den fanns i lager gick i kassan sen gick det inte köpa. http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_gl_intel_... Går det köpa den snart igen för 2000kr tänkte bli en julklapp

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer radera varje inlägg jag ser som innehåller svordomar, påhopp eller andra otrevligheter. Denna tråden är inte en spottkopp utan en väg för er att föra en bra dialog med CDON. Då är det minsta man kan begära att ni uppträder vettigt. Det handlar inte om någon censur utan vanlig hyfs.

Från reglerna:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

*Otrevligt inlägg plus ett svar på det raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker att Josefin ska få mycket cred för all hennes hjälp. Små-arga, bittra och sura SweCare kommer hit och klagar och som hon DAGLIGEN hjälper och försöker få nöjda. Vad för bättre service kan man få? Klockrent Josefin!

Var absolut inget att dra vidare som en diskussion men kände att lite positiv feedback kan behövas ibland också!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Shiftypants:

Varför har inte CDON postförskott? Sitter med en massa pengar men kan inte beställa något eftersom banken är stängd och kontot är någorlunda tomt. Så rabattkupongerna jag fick på CDON-expo kommer bli helt värdelösa om det inte finns en lösning på det. (Nej ni kommer inte få koderna, det är inte därför jag skriver. Jag är mer nyfiken på varför CDON inte har ett betalningsalternativ som funkar med kontanter. Och faktura går inte på köp över en viss summa)

Hej hej

Postförskott kräver väldigt mycket manuell hantering och med vår volym skulle det tyvärr bli alldeles för mycket, därför har vi valt att inte köra på det.

MVH Josefin

Skrivet av zin:

@CDON; Undrar varför vi kunder inte kan utnyttja flera rabattkoder som logiskt sätt borde gå att kombinera, tex. fri frakt + valfri annan kod, är väl snarare mer promote.

Hej hej

50:- ersatte fri frakt under våren, att då kombinera t ex fri frakt med 50:- blir lite galet. Kombination av koder har varit på tapeten här ett antal gånger iaf och det diskuteras även mycket internt.

MVH Josefin

Skrivet av Borix:

Gjorde precis klart en stor beställning men efter att jag tryckt köp så togs en produkt bort ifrån min beställning och blev satt. Det finns inget enkelt/snabbt sätt att göra om ordern eller ändra den, dessutom använde jag en 25% rabatt kod som går ut i dag.

Riktigt irriterande då jag fick göra om min lista några gånger för saker inte var i lager först för att sedan detta ska hända då allt faktiskt är det.

Hej hej

Att saker tar slut söndag kväll när alla kommer hem och sätter sig för att beställa är väl kanske förståeligt. Har du något exempel på produkter?

MVH Josefin

Skrivet av Nzt:

Hej. Jag tänkte kolla om du har möjligheten och kolla upp om spänningen är låst på den här grafikkortet?
Det går att ta reda på om du får fram vilken revison det är på dem korten.

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e_black_editi...

Hej hej

Har bett lagret kolla, återkommer.

MVH Josefin

Skrivet av DonCalzone:

Är det någon som vet vilken sorts brytare det är på Qpad mk-85 hos cdon? Tangentbordet verkar finnas i svarta, röda, bruna och blåa brytare enligt Qpads hemsida men hittar inget om vilka just cdon har.

Hej hej

Det ska vara röda brytare på de vi säljer.

MVH Josefin

Skrivet av Inteno:

Kommer ni få in några nya thor modeller innan jul?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Vi kommer inte att få in någon ny lineup om det är det du menar och Windows 7-datorerna är på väg bort. Däremot byggs Win 8-datorerna för fullt.

MVH Josefin

Skrivet av Electrix:

Sitter med ett litet problem här.. Efter jag lagt en beställning med 25%-rabattkod så kom jag på att jag glömde lägga till en sak i min order, kollar statusen och det står "Ej levererad", så jag skickar iväg ett meddelande om att jag vill komplettera och lägga till en produkt i min order. Nu är statusen "Varorna packas"....

Kan inte killarna på lagret få en notering när någon skickar in ett ärende som har med med ordernummer att göra så de kan se det INNAN de packar? Nu kan ju inte produkten läggas till på min order och min rabattkod är ju använd..!

Något som går att lösa Josefin? PM:ar ordernummer och ärendenummer.

Hej hej

Löst

MVH Josefin

Skrivet av pompa_kumla:

Attans den fanns i lager gick i kassan sen gick det inte köpa. http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_gl_intel_... Går det köpa den snart igen för 2000kr tänkte bli en julklapp

Hej hej

Blev rätt mycket tryck efter den så den hann ta slut galet snabbt, ett alternativ ska komma upp under eftermiddagen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för trevlig service här i tråden! Tycker överlag att ni skärpt till er väldigt mycket sista året som "webbshop" generellt sett. Kul och bra med konkurrens!

.....dock var väl alternativet till AH532n som ni hade i julkalendern rent ut sagt uselt. 1990 känns som "normalpris" på den utgående gammelburken...
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah531_celeron_b...

Tur att åtminstone syrran han köpa 532-modellen till ungarna...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Nya alternativ laptop.. Går inte änns att jämföra med den laptopen innan. Men antar att man ska vara snabb om man vill ha de bästa

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

aaaw, knappast handlar det om datorkomponenter nu, men Dagens Julkalender / 3-pack boxershorts har redan (!) tagit slut. kan man hoppas på ersättningsprodukt i luckan?

Permalänk

Thor jords v2

skulle vilja att ngn från CDON ringde upp mig angående dator jag fick för knappt 1 vecka sedan, grafikkortet har brutit ihop.

Mvh Niklas Nelson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

aaaw, knappast handlar det om datorkomponenter nu, men Dagens Julkalender / 3-pack boxershorts har redan (!) tagit slut. kan man hoppas på ersättningsprodukt i luckan?

Ja det blev 2-pack boxershorts Tommy Hilfiger istället ;P

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Hej hej

Kan det vara så att du inte uppfyllt kraven för att de ska gå igenom? Vet att de har en gräns på 500:- för vissa av koderna och bland annat bodystore kör samma koncept som oss att du får den när du handlat för en viss summa.

MVH Josefin

Nej provade att handla för 1000kr med funkade inte bättre för det så köpte det jag skulle för 550kr

Skrivet av Electrix:

Jag personligen tycker att Josefin ska få mycket cred för all hennes hjälp. Små-arga, bittra och sura SweCare kommer hit och klagar och som hon DAGLIGEN hjälper och försöker få nöjda. Vad för bättre service kan man få? Klockrent Josefin!

Var absolut inget att dra vidare som en diskussion men kände att lite positiv feedback kan behövas ibland också!

Håller med utan josefin hade nog cdon förlorat många kunder, trevligt med service vänlig personal med lite krut i, istället för ryggraddlösa zombies som bara läser innan till

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Henrico:

Tack för trevlig service här i tråden! Tycker överlag att ni skärpt till er väldigt mycket sista året som "webbshop" generellt sett. Kul och bra med konkurrens!

.....dock var väl alternativet till AH532n som ni hade i julkalendern rent ut sagt uselt. 1990 känns som "normalpris" på den utgående gammelburken...
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah531_celeron_b...

Tur att åtminstone syrran han köpa 532-modellen till ungarna...

Hej hej

Tyvärr blev den inte riktigt lika toppen som den ursprungliga. Dessvärre gick de över 600st vi hade lite för fort som sagt och detta var det bästa vi kunde få igång just nu.

MVH Josefin

Skrivet av Cirap:

aaaw, knappast handlar det om datorkomponenter nu, men Dagens Julkalender / 3-pack boxershorts har redan (!) tagit slut. kan man hoppas på ersättningsprodukt i luckan?

Hej hej

Jag uppmärksammar dem på det direkt, så får vi se om de får tag i något annat.

MVH Josefin

Skrivet av niklasnelson:

skulle vilja att ngn från CDON ringde upp mig angående dator jag fick för knappt 1 vecka sedan, grafikkortet har brutit ihop.

Mvh Niklas Nelson

Hej hej

Nummer till Thorsupporten har du i ett PM nu.

MVH Josefin

Skrivet av Spatten:

Nej provade att handla för 1000kr med funkade inte bättre för det så köpte det jag skulle för 550kr

Håller med utan josefin hade nog cdon förlorat många kunder, trevligt med service vänlig personal med lite krut i, istället för ryggraddlösa zombies som bara läser innan till

Hej hej

När jag testar Lekmer så fungerar det, lego som kostar 699:-

Rabatten är aktiverad
Värdecheck: 100 kr
Totalt varor: 599 kr

Prova ring Lekmers kundtjänst, möjligt att de kan lägga till det manuellt om något blivit fel:
Tel. 08-580 180 00, vardagar kl. 08.00-21.00

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Tyvärr blev den inte riktigt lika toppen som den ursprungliga. Dessvärre gick de över 600st vi hade lite för fort som sagt och detta var det bästa vi kunde få igång just nu.

MVH Josefin

kan man boka den ursprungliga datorn 532, som nu står "tillfälligt slut" till det priset 1990:-
Dagens lucka ska ju räcka fram tills lunch..eller? När kommer nya in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krolichka:

kan man boka den ursprungliga datorn 532, som nu står "tillfälligt slut" till det priset 1990:-
Dagens lucka ska ju räcka fram tills lunch..eller? När kommer nya in?

är även intresserad!