Permalänk
Medlem

Bra tv till ps3

Jag vet att tråden förekommit många gånger tidigare, men med tanke på hur snabbt apparaterna utvecklas så undrar jag vad ni rekommenderar för tv till ps3 i nuläget. Led, lcd eller plasma? hur viktikgt är hög hz?

Har kollat runt lite och hittat en 42" 3d led från LG med 200 hz till ett vettigt pris. Skulle det kunna vara något för mig? Skarpa färger/kontraster känns ganska viktigt för mig samt bra "följsamhet" om ni förstår vad jag menar.

Jag är inte så insatt i tekniska termer så ni behöver inte hacka på mig för att jag använt fel termer o.s.v

Tack på förhand!!

Visa signatur

[Obsidian 650d] [Intel core i7 2600k] [P8Z68 V-PRO] [Radeon HD6970*2 CF] [Corsair Vengeance 4*4 GB]
[Intel h20 cpu-cooler] [Cooler Master Silent Pro 1000w] [Corsair Force GT SSD *2 120 GB, 90 GB]
[Samsung Bluray] [BenQ 24 "LED XL2410T 120 hz]

Permalänk
Medlem

Tv apparater med "200 hz" är inget man vill ha för det fejkar bildrutor och kan skapa oönskade effekter (ungefär hur det kan se ut: http://www.youtube.com/watch?v=DAYf7qAQiDE ). 3D tv har jag hemma men det tröttnar man på ganska snabbt på. Hoppas jag hjälpte något

Permalänk
Medlem

Vilket pris? Panasonics och Samsungs plasmor är alltid ett säkert kort. LED/LCD är oftast skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vilket pris? Panasonics och Samsungs plasmor är alltid ett säkert kort. LED/LCD är oftast skräp.

Glöm inte att plasma tv apparater ger ut massa störningar. Kanske inte så jobbigt för alla men för vissa.

Permalänk
Medlem

Allt över 60Hz slår man av när man spelar konsol/ansluter TV och 3D är skräp. Det du ska koncentrera dig på är låg "input lag" (ms) och bra bild, vad det nu är. Jag är lite dåligt uppdaterad men bra recensioner kan du hitta på följande 3 sidor.

www.cnet.com - Har alltid en bra kort summering och publicerar en guide över de bästa apparaterna varje år.
www.avforums.com - Pålitliga
www.flatpanelshd.com - Hardcore

Folk här kan ju ge dig lite förslag, så får du se om de får plats i din budget. Sen kan du börja med Cnet. Alla dessa publicerar även hur de kalibrerar bilden bättre än från fabrik.

Själv har jag en Sony 46NX720 (snyggast 2011, led) som lämpar sig väl till spel. Kompisen kör Kuro plasma och det fungerar lika bra där.

Visa signatur

Whales are nice!