Rösta fram Årets datorbutik 2012!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonskonto:

De har aldrig någonsin bra priser. De är svindyra. Ja, de är de - alltid. Deras service är standard.

Tycks inte vara någon som håller med dig om detta dock.
Obvious troll is obvious

Permalänk

Har enbart tagit del av Dustin under 2012, till största del pga. deras studenterbjudanden (fri frakt vid köp över 500kr + rabatter) och kampanjer. Har inte handlat av Inet sedan början av 2011, då deras rövdåliga service skrämde bort mig (tog fyra veckor att få ett nätagg utbytt).

Visa signatur

Intel.

Permalänk

Mycket tjat om att Inet är dyra... Tycker Inet genrellt sett har okej priser, ett godtagbart utbud och väldigt bra kundservice (min erfarenhet i alla fall).

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Eftersom omröstningen är en fråga som ställs till oss medlemmar så får man ju gå på de krav/önskemål och referensramar man själv har. I min värld är det viktigt med att ha en butik i närheten och jag vill inte betala mer än jag måste, men närhet får lov att kosta lite men de får inte skilja flera hundra mellan webbpriserna och butikspriserna. Jag bor i närheten av Inet i Götet så det är inte så svårt val tidigare.

Fast saker har ju ändrats. Webhallen finns nu i Sisjön också och jag slipper köra in till soppan i centrum å hetsa parkering för att spara några tior. Gillar deras nya butik. Öppningserbjudandena va fina också. Bara denna veckan har jag spenderat 4lök hos dom. Allt har funkat fint. De enda jag egentligen stör mig på med webbhallen och Inet är att dom för sällan har bra deals i tillfälliga kampanjer.

Se exempelvis på dustinhome och komplett och även CDON. De har deals ofta! Inet har typ ALDRIG några deals. Jo när dom etablerar en ny butik.. Sjukt trist.. Så detta året blir det Webhallen även om jag inte gillar allt hos dom. Exempelvis så har jag handlat för säkert 40-50lök av dem genom åren men går man in på webben så ser man att det endast är en bråkdel av dessa pengarna registrerade för jag köpte över disk vid dom tillfällena. Spelar iofs ingen större roll men de har ju ett belöningssystem med förtur till erbjudanden och sånt.

Inet stör jag mig lite på. Jag tycker de är okej att webbpriserna och butikspriserna skiljer sig åt men inte flera hundra lappar PER PRYL! Jag köpte exempelvis i veckan en Logitech Webcam C920. Den kostade 749kr hos Webhallen och Inet. Men på Inet vad jag tvungen att beställa den med hemleverans för annars skulle den kosta 999kr ! Vad gjorde jag? Köpte den på webhallen så klart! Nä Inet behöver fan skärpa till sig. Dom fick bara bäst sortiment i år av mig. Fast dom ska ha ett plus i kanten för bra kundservice av Henrik Johansson på kundtjänst som återkopplade till mig efter flera veckor. Han kunde iofs ha svarat på mitt mail initialt och sagt att han ska undersöka, istället va det dött i ett par veckor men han återkopplade och bad om ursäkt iaf.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Om Inet vinner igen så tycker jag det är hög tid att ni tog er till Inet Ringön i GBG, där allting hade sin början, bästa Inet butiken, själva modermodemet i Inet kedjan.

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem

#1: Webhallen kombinerar flera koncept jag gillar och anser att alla företag borde följa. Webpris i butik (OneCompany!), butikspersonal som är ärliga och inte horar för några säljmål, bra priser och möjligheten att beställa artiklar enkelt och smidigt till butiken. Jag tycker att deras websortering är väldigt bra och just att de har den fysiska butiken utan att skena iväg på priserna gör att jag rankar deras shop som nummer 1. Det har hänt ett par gånger att jag beställt någonting och efter att beställningen lagts har produkten utgått. Då har jag suttit och följt allting över internet alldeles för länge, innan jag gått ned och snackat med dem i butik. En gång fick Komplett.se ta över min beställning; då hämtade jag helt enkelt ut bara ett fåtal par saker från Webhallen (det som var billigare) och sedan lade jag en beställning på lite dyrare grejer från Komplett istället. Men de andra gångerna har det löst sig ändå och Webhallen kan snabbt beställa in mina varor från en annan av deras butiker. Nära och billigt är bra. Det vinner.

#2: Komplett är då också en bra sida. Bra varor, schyssta priser och vettig sortering. Har handlat där för många tusenlappar och jag aldrig varit annat än nöjd med dem. Inte mycket mer att säga än att det är ett bra företag med bra priser och att jag aldrig haft några problem med någonting där.

#3: Jag tycker egentligen om CDON. För de har bra priser och bra kundservice när någonting väl går snett, och därför rankar jag dem som nummer 3 på min lista. Men jag Avskyr deras hemsida. Deras metod för navigering känns som varje gång när flickvännen ber mig hämta fram någonting ur hennes handväska. Det är ett myller som jag är totalt ovan vid. När jag letar efter kategorier så vill jag inte söka med ögonen i både X och Y-led. Jag hade dessutom föredragit att de petade bort alla deras "mersäljskampanjer" såsom bonustrappor, unika erbjudanden och annat krimskrams som aldrig en endaste gång intresserat mig. Eller är det bara jag som är totalt övermätt på skrikiga gula prislappar av olika taggiga mönster? Det är sånt som får mig att kryssa ned. Jag prisjämför oavsett om de har förstorat prislappen och målat den gul. Vidare är det under alla medel fullkomligt hopplöst att söka efter någonting och få en lång lista tillbaka. De visar max 20 föremål åt gången, och för mig som bara vill leta i Y-led blir jag lätt tokig av att behöva söka igenom nästa efter nästa efter nästa, o.s.v... Jag anser att CDON har ett jättebra utbud, men att de är hopplösa på att visa sina produkter och alldeles för många gånger har jag sökt någonting där men bara dragit därifrån eftersom jag inte står ut i den e-miljön.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Tycks inte vara någon som håller med dig om detta dock.
Obvious troll is obvious

Vad fan försöker du göra? Jag tycker Inet är en skitbutik, kommentaren under dig detsamma. Varför måste du citera och försvara Inet hela tiden? De är 25% dyrare. Jag handlar nästa exklusivt på kampanjer, Inet har inget sådant. Det är enligt mig en dyr affär som inte alls har bra service som folk hela tiden säger, och dyr är så inihelvete!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonskonto:

Vad fan försöker du göra? Jag tycker Inet är en skitbutik, kommentaren under dig detsamma. Varför måste du citera och försvara Inet hela tiden? De är 25% dyrare. Jag handlar nästa exklusivt på kampanjer, Inet har inget sådant. Det är enligt mig en dyr affär som inte alls har bra service som folk hela tiden säger, och dyr är så inihelvete!

Nej du har helt fel. Jag försvarar inte Inet för att jag är någon "fanboy"
skulle lika gärna försvara Komplett eller någon annan, men just nu är det mycket
"hat" mot just Inet.
Ge mig MINST ett exempel på varje sorts vara i Inet som är 25% dyrare än alla andra.
Sätt igång, skulle gärna vilja se hur länge din lögn håller.
Och det är klart som självaste f*n att du inte kan tycka Inet har bättre service när du aldrig köper där.
Du är ett bra exempel på en "hater" precis som det finns "haters" till iOS, Android (du känner väl till denna fåniga kamp?)
och mycket annat.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte tycker om cdons hemsida?

  1. Borde bygga om den

  2. Kunna dela köplistor

  3. Enklare överblick för dator delar och sök

  4. gör om gör rät CDON minus 10

Som det ser ut nu tappar man suget och knappar in inet.se ist

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är lite "billigt" av inet att skicka ut ett mail med erbjudanden i syfte att vinna priset årets butik?

Trevligt och bra rabatter i all ära men för mig känns det mest som lite smutsigt spel.

https://www.inet.se/produkt/5409709/xfx-radeon-hd7770-1024mb-...

Att kampanjen heter "omrostning2012" gör det hela så uppenbart.

Edit: Tycker för övrigt om inet som butik men blev bara lite besviken på deras metoder

Permalänk
Medlem

Köpt från Komplett, inet och cdon i år och röstade faktiskt på cdon.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Jag ska försöka vara så opartisk som möjligt. De enda återförsäljare som jag handlat av är Inet, Komplett, El-Giganten och Media markt.

Nu handlar det ju just om datorbutiker så därför utesluter jag automatiskt EL och MM.

Det är väl ca 10 köp man gjort totalt av Inet under några år och alla har varit lyckade köp. Den snabba (och oftast fria) frakten är betydande enligt mig eftersom man kan knappt bärga sig innan man fått lägga vantarna på de prylar man beställt. Inets policy går ju också ut på snabb leverans vilket är uppskattat av kunderna, här har de bemött konsumentkraven.

De gånger jag gjort beställningar hos komplett har det oftast tagit ca 4 arbetsdagar till leverans medan Inet levererar inom 1-2 dagar. Bara det är en anledning att handla på Inet.

När det gäller priskriget så har dom väl samma priser för jämnan men jag skulle gissa på att komplett har aningen bättre priser. Men fortfarande kvarstår fraktkostnaderna på 100 kr eller mer, så det går jämt ut med Inets (fri frakt över 500 kr) tycker jag.

Jag föredrar helt enkelt Inet. Kalla mig fanboy eller vad ni vill jag bryr mig inte, ska vi utnämna den bästa datorbutiken kan ju ni Inet-Haters argumentera för varför andra datorbutiker är bättre än monstret Inet.

mvh

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Avstängd

Inet och webhallen har det bara blivit iår, men röstade på Inet

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av Derileec:

Bara jag som inte tycker om cdons hemsida?

  1. Borde bygga om den

  2. Kunna dela köplistor

  3. Enklare överblick för dator delar och sök

  4. gör om gör rät CDON minus 10

Som det ser ut nu tappar man suget och knappar in inet.se ist

Håller med dig. Deras hemisda behöver verkligen byggas om från grunden. Om de skulle fixa en riktigt bra designad hemsida (som inets) så skulle nog fler börja köpa från cdon. De skulle nog tjäna på det också.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Angående CDON, som många här verkar gilla/röstast på, tänker jag lite, visst de är några tior billigare på det mesta. Men istället har dem ensast kundtjänst via mail, vilket enligt mig känns väldigt osmidigt om man har ett lite krånligare ärende. Dessutom det jag hört om nivån på deras kundservice, både från vänner och bekanta och på forum, verkar vara väldigt varierande. Visst jag får känslan av att de ordnar upp det mesta men ibland verkar de inte särskilt smidiga.

Detta är enligt mig inte värt den lilla priskillnaden man får. Skulle aldrig köpa ett datorpaket för tusentals kronor därifrån, då betalar jag hellre någon hundralapp extra för tryggheten att faktiskt kunna prata med en person direkt om något krånglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

[...] Detta är enligt mig inte värt den lilla priskillnaden man får. Skulle aldrig köpa ett datorpaket för tusentals kronor därifrån, då betalar jag hellre någon hundralapp extra för tryggheten att faktiskt kunna prata med en person direkt om något krånglar.

Det finns å andra sidan en trygghet i att få svar svart på vitt i skrift. Jag uppskattar själv det skrivna ordet väldigt mycket, så för snabbare dialog kan man chatta. Men det är klart -- jag håller med om att man borde kunna ringa dem om man vill. Det tog jag för självklart att det gick, trodde att alla svenska företag jobbade så (undantaget jag hört talats om heter Halebop men jag trodde att de var ensamma). Jag har bara haft ett enkelt ärende med CDON, men den returen gick smidigt fort.

Hemsidan, än en gång sagt, är vidrigt bedrövlig och den ger mig avsmak från handel.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Röstade på Inet i år igen.

Extremt bra service och leveranstider. Utbudet kan alltid förbättras men de har det mesta som man kan tänkas behöva.

Priserna kan alltid bli lägre men i nuläget är jag villig att betala lite extra för att känna mig helt trygg vid mina köp.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Valde Inet. Priserna är inte bäst där, men det är där jag fått bäst service. När jag haft datorrelaterade frågor så är det butiken där jag fått bäst svar. Inte bäst pris men ska jag köpa i butik och behöver hjälp i stockholm så går jag till Inet.

Nej det har du rätt i, inte alls bäst priser i de flesta fallen!

Men det skiter säkert många "röster" i, visst gillar jag också Inet med det här börjar bli riktigt löjligt måste jag säga! Varje år??

Kom igen bättre kan vi väl, vart är den där konkurrensen alla talar så varmt om jämt?

CDON har haft sjukt bra priser i år, Webbhallen har varit bäst dock i min mening. Men ni kan ju se till att Inte sänker sina priser igen, enkelt, bara rösta fram annan butik i år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Nej det har du rätt i, inte alls bäst priser i de flesta fallen!

Men det skiter säkert många "röster" i, visst gillar jag också Inet med det här börjar bli riktigt löjligt måste jag säga! Varje år??

Kom igen bättre kan vi väl, vart är den där konkurrensen alla talar så varmt om jämt?

CDON har haft sjukt bra priser i år, Webbhallen har varit bäst dock i min mening. Men ni kan ju se till att Inte sänker sina priser igen, enkelt, bara rösta fram annan butik i år?

Vill du att folk ska rösta mot sin egen åsikt för att manipulera resultatet? Jag har svårt att se vad du menar: den huvudsakliga frågeställningen är glasklart öppen för bias och personlig avvägning. Men undersökningen består av följdfrågor om vilket företag du tycker haft bästa service etc. Om någon föredrar service och kvalitet över lågpris så betyder det ju inte att det är vad alla värderar högst. Mina preferenser verkar vara just som dina, pålitlighet över pris, men jag tycker det är fel om du nu uppmanar folk att rösta på något annat än de vill rösta på, med den enda anledningen att du tycker det börjar bli löjligt när en butik vinner varje år. Anser flest att just denna särskilda butik är bäst, då ska de självklart vinna igen. Kanske är det antingen du som överskattar, eller jag som underskattar, denna nominerings verkliga effekt och slagkraft på hela marknaden? Hur allvarligt är det här priset egentligen? Jag ser det som en okomplicerad undersökning, och jag tycker verkligen att alla ska svara precis utifrån de erfarenheter de haft.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Kom igen bättre kan vi väl, vart är den där konkurrensen alla talar så varmt om jämt?

Men snälla, om en butik är bäst är dom väl fortfarande ändå bäst?
"Hmm, jag tycker Inet är bäst, men jag röstade på dom i fjol, jag borde nog rösta på något annat i år."

Konkurrensen syns ju tydligt, många röstar på CDON / Webhallen, men om det är tillräckligt för att vinna är en helt annan sak.

Dessutom så hör väl knappast marknadsekonomisk konkurrens hemma i en omröstning där högst subjektiva åsikter avgör, för definitionen av "Bäst" är extremt subjektiv och varierad - för vissa är bäst = billigast, för andra är bäst = bra support, för några är bäst något helt annat.

Hade frågan varit "Rösta fram Sverigest billigaste datorbutik" så hade Inet garanterat åkt ut direkt, men nu gäller inte frågan enbart pris, utan även support, leveranstider, användarvänlighet, tillgänglighet, utbud, etc. etc.

Edit: Dessutom till alla som klagar på att Inet aldrig har några kampanjer, har ni kollat in denna Sweclockers-kampanj?
http://www.inet.se/kampanj/sweclockers-specialkampanj/?utm_so...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Röstade på CDON trots att de har uppenbara nackdelar som avsaknad av telefonkundtjänst, trögnavigerad hemsida och en kundvagn som buggar om man vill skicka den till en vän. Men mailkundtjänsten är tillräckligt snabb och jag föredrar att ha ärenden sparade i text. Dessutom kan jag inte annat än lockas till deras priser.

Permalänk
Medlem

Röstade på Dustinhome. Studentkonto så får lite rabatt på vissa saker och snabba leveranser. Kunde egentligen singlat slant mellan Inet och Dustin men efter min senaste NAS-beställning ifrån Dustin så var valet enkelt.

Permalänk

Sweclockers - Detta forum spårar ur mer och mer. Låt folk saga sitt, respeketera och gå vidare.
Alskar lasa andras åsikter, varfor de valt en annan butik. Jag kritiserar inte utan kanske bestammer mig for prova kopa dar också så man får mer perspektiv.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Voted: Webhallen.
Varför: Val att hämta ur butik, helt ok leverans tid(beror på vilken dag du beställer, vilket är inte ett så stort problem tack var det: get at store:D) helt ok priser.

Min rigg köpte jag därifrån alla delar förutom min SSD, köpte den ifrån Inet, den var billigare där

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonskonto:

Vad fan försöker du göra? Jag tycker Inet är en skitbutik, kommentaren under dig detsamma. Varför måste du citera och försvara Inet hela tiden? De är 25% dyrare. Jag handlar nästa exklusivt på kampanjer, Inet har inget sådant. Det är enligt mig en dyr affär som inte alls har bra service som folk hela tiden säger, och dyr är så inihelvete!

Diskussionen gällde vilken är årets butik (och varför) inte "varför butiken du röstade på suger och du är dum i huvudet".
Det är väldigt tröttsamt att läsa denna typen av kommentarer och de bidrar bara till en dålig stämning här på forumet.

Hur som helst, jag röstade Inet för jag gillar den bäst överlag (support, personal i butik etc).
Om webhallen hade legat närmare och jag hade köpte mer datorspel över butik så är det möjligt att de vunnit min röst istället.

Vill man ha absolut lägsta pris får man ta någon postorder firma, men supporten de erbjuder när något strular speglar ju ofta priset...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Har exakt samma åsikt som du vad gäller Inet. De har tappat mycket det senaste året vad gäller priser.

Min röst hamnade hos CDON. Riktigt bra priser och deras support har varit snabb när jag kontaktat den. En hel datorn levererades i delar inom 2 dagar till mig! Stort +.

Röstade också på CDON.se. De har väldigt bra priser, dessutom 5% rabatt vid köp av datorer för Sweclockers medlemar!

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem

Jag drog MultiTech Örebro som vote, allt eftersom det är trevliga grabbar som verkligen vill hjälpa till vid köpet.
Samt eftersom deras kundtjänst är snäppet bättre och trevligare än Inet och de andra stora!
MultiTech har även billiga priser, oftast 200kr billigare än Komplett och Inet!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Kommer resultatet denna veckan?

Permalänk

Är också nyfiken på när resultatet kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Kommer resultatet denna veckan?

Har resultatet kommit ännu?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]