Permalänk
Medlem

Musikhjälpen Sweclockers

Nuvarande nivå klockan 14:51 16/12/12: 3050:- Kom igen nu SWEC, bättre kan vi!

Jag har alltid ansett att man ska ge till de behövande i världen, inga jättesummor men jag anser att man ska försöka sprida lite ljus på sitt egna sätt här i världen.

Just nu har SR startat upp musikhjälpen igen, i år handlar det om att att alla barn har rätt till rent vatten i världen.

Så min tanke var då, vi har ett foldinglag här på SWEC, så varför inte hjälpa till lite mer?

50:- innebär mkt rent vatten till många barn under ett helt år.

Kom igen nu! Visa lite medkänsla!

Länk till insamlingen som jag har startat: http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/sweclockers

Om er telefon är spärrad för betalsms finns det fler möjligheter:
Såhär kan du bidra

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Underbart initiativ!

Satte in en 50lapp

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Grymt!

Permalänk
Medlem

Bidrar självklart!!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Done! Känns ju alltid bra.

Permalänk
Medlem

Underbart, kul att se att fler än jag tänker med hjärtat:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Mycket bra initiativ. Hoppas att Sweclockers promotar det här lite så att alla medlemmar vet om att det finns.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Tack ännu en gång alla som donerat, alla pengar gör skillnad! Jag hoppas också att SWEC promotar detta mer på nyhetssidan för att vi ska visa att vi bryr oss om våra medmänniskor oavsett ras, religion eller plats i världen.

Alla förtjänar tillgång till rent vatten, och framförallt barnen!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Fick just en (ljus) idé, kan inte de som donerat och även de som bara vill hjälpa till att sprida budskapet sätta länken i sin signatur?

Rätt adress finner ni i min signatur.

GOD JUL PÅ ER ALLA!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Satte in en 50-lapp med. Hoppas fler sluter upp. Ett super initativ!

Permalänk
Medlem

Underbart "My fellow swec:are"!
Nu small vi igenom 2000:- gränsen, kan vi nå 3000:- under dagen!?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Så, då var vi +2000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Så, då var vi +2000:-

Bra jobbat! Glöm inte länken i signaturen också:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hade lätt skickat in en 50:- om det gick med annat sätt än sms.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Hade lätt skickat in en 50:- om det gick med annat sätt än sms.

Precis, lite svår betalningsmetod det där. Vet att det går att önska låtar och betala med kort dock

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Precis, lite svår betalningsmetod det där. Vet att det går att önska låtar och betala med kort dock

Det enda problemet är att jag har tjänstetelefonen även som privattelefon (så företaget betalar även mina privatsamtal och privatsms/mms) och just sådana här betaltjänster via sms är något av en gråzon som det inte finns några ordentliga rutiner för.

Får ta och önska någon låt senare helt enkelt. Bra iniativ!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det enda problemet är att jag har tjänstetelefonen även som privattelefon (så företaget betalar även mina privatsamtal och privatsms/mms) och just sådana här betaltjänster via sms är något av en gråzon som det inte finns några ordentliga rutiner för.

Får ta och önska någon låt senare helt enkelt. Bra iniativ!

Har samma problem, dock hade tanten en lur:)

Glöm inte att sprida länken iallafall:)

God jul!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har redan skänkt 500kr dock via sms, såg inte denna tråden först nu

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Har redan skänkt 500kr dock via sms, såg inte denna tråden först nu

Det viktigaste är ju att du stöttade saken ändå, eller hur?

Fortsätt stötta saken med att sätta länken i din signatur under helgen, så andra kan se tråden/insamlingen:)

Tack för ditt bidrag!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Det viktigaste är ju att du stöttade saken ändå, eller hur?

Fortsätt stötta saken med att sätta länken i din signatur under helgen, så andra kan se tråden/insamlingen:)

Tack för ditt bidrag!

Självklart, alla pengar som kommer in är bra! Dock hade det varit ett plus i kanten om det hade kommit från "sweclockers"

Done!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Det fick bli en 50-lapp. Kul initiativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamskiB:

Det fick bli en 50-lapp. Kul initiativ.

Kanon!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Bra initiativ, skickade några kronor. Satt och funderade på om jag skulle önska någon låt, men med den musiksmak man har så är chansen väldigt liten att låten spelas. Så en gemensam gåva från SweC-medlemmar är bra.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Done! Har för första gången i mitt liv skänkt pengar. Ger mig själv och er andra en klapp på axeln!

Permalänk

200kr till nu genom swec

Tycker däremot att denna tråd borde vara på första sidan, också eller istället för den andra(från komplett) där det bara diskuteras hur mycket en dator kan kosta, och hur dåligt val av kylare det är. Enklare som privatperson att donera småpengar än köpa en hel dator.
Mitt låtval lär ju inte heller spelas men tar upp mer frågor än mantrat "Barnen i slummen har rätt till rent vatten" som sägs ideligen.
http://www.youtube.com/watch?v=HwELajFteTo Disturbed - Another Way To Die

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Den här tråden handlar om Sweclockers deltagande i Musikhjälpen, inte generellt om insamlingars nyttighet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Kanon!
50 lapp donerad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

200kr till nu genom swec

Tycker däremot att denna tråd borde vara på första sidan, också eller istället för den andra(från komplett) där det bara diskuteras hur mycket en dator kan kosta, och hur dåligt val av kylare det är. Enklare som privatperson att donera småpengar än köpa en hel dator.
Mitt låtval lär ju inte heller spelas men tar upp mer frågor än mantrat "Barnen i slummen har rätt till rent vatten" som sägs ideligen.
http://www.youtube.com/watch?v=HwELajFteTo Disturbed - Another Way To Die

Lysande allihopa! Kan vi nå 4000:- innan dagens slut?
Jag håller med om att den borde ha varit på första sidan, men vi kanske har mer medvind nästa år?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Bra initiativ Shamzin !

Skrivet av Nightcrawl:

Hade lätt skickat in en 50:- om det gick med annat sätt än sms.

Samma här.

Men jag kollade vidare och letade upp Musikhjälpen 2012 hemsida och hittade Så kan du bidra

Shamzin: Jag tycker du borde uppdatera första inlägget med Så kan du bidra länken.
Där står andra sätt man kan bidra om ens abonnemang är spärrat mot betaltjänster eller man riskerar att få sparken om man använder det.
Tack för att du inspirerade mig.

Själv betalade jag in 200:- direkt till Radiohjälpens konto och märkte inbetalningen med Musikhjälpen.
Det kommer inte med i statistiken för "Insamlingsbössan Sweclockers", vet inte om det ens kommer med i Musikhjälpens "Insamlat just nu" (man kan donera med kort istället om det är viktigt).
Men jag tänker att om ett barn får rent vatten, bryr sig han/hon om hur man har donerat och hur det påverkar statistik eller är han/hon bara glad över att få rent vatten?

Permalänk
Medlem

Måste man skriva nya inlägg för att få med signaturen?

EDIT:
Såg detta: "10-16 december 2012 flyttar tre programledare in i en glasbur för att samla in pengar till Radiohjälpen."

Så idag är sista dagen?
Tog och donera med kort och drog tillbaka postgiro betalningen istället så det inte ska bli något strul med om betalningen kommer fram försent.