Permalänk
Medlem

HBO Nordic Värdekod

Hej, en polare på jobbet hade fått sin värdekod till HBO streaming tjänsten och börjat kolla.. tror han fick sin via Samsung, Har någon som har registrerat än fått tag på din kod? Sugen att kolla över deras utbud

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Telia och Samsung kunder får först tillgång till HBO, sedan dom som har registerat sig till deras nyhetsbrev.
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/fansen-rasar-mot-hbo-no...[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Har fått mitt nu (via samsung), har kollat lite på bildkvalitén nu och måste säga att det är inte den bästa men inte heller dålig.

Serieutbud: http://imgur.com/a/YRsUr#0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Har fått mitt nu (via samsung), har kollat lite på bildkvalitén nu och måste säga att det är inte den bästa men inte heller dålig.

Serieutbud: http://imgur.com/a/YRsUr#0

hur tycker du bildkvaliten är i jämförelse med Netflix om du provet det? Eller är det typ som youutbes 720p eller ngt?

ps. Ingen som inte kommer använda sin kod? Om ni är Telia eller Samsung kunder plz

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

hur tycker du bildkvaliten är i jämförelse med Netflix om du provet det? Eller är det typ som youutbes 720p eller ngt?

ps. Ingen som inte kommer använda sin kod? Om ni är Telia eller Samsung kunder plz

Netflix har bättre bildkvalité.
http://i.imgur.com/LMWxO.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Netflix har bättre bildkvalité.
http://i.imgur.com/LMWxO.jpg

Ser ju mer eller mindre ut som exakt samma kvalite, bara det att Netflix har skalat upp det.

Permalänk
Medlem

Jag fick tillgång för en stund sedan, ingen Samsung eller Telia här inte. Bara registrera mitt intresse direkt när hbonordic sidan dök up.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag registrerade mig så fort jag kunde och igår fick jag en kod (ingen koppling till Samsung eller Telia).

Tyvärr så verkar det som att tjänsten endast fungerar med OS X och Windows så jag får vänta och hoppas.

Mailade t.o.m. och frågade och fick följande svar om Linux-stöd:

Citat:

Tyvärr för tillfället är det inte möjligt att använda vår tjänst med Linux. Men jag kommer att vidarebefordra ditt meddelande och vi tar varje respons på allvar kunna erbjuda bästa möjliga service för alla våra kunder i framtiden.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
  1. Tolv månaders bindningstid

  2. Inga iOS-appar / Apple TV / PS3 ännu

  3. Ingen big bang theory

  4. Det finstilta (kommer komma filmer som är on demand som man får betala för. Fast att man prenumererar redan. Betala för att betala alltså)

FAIL HBO.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av x86:
  1. Tolv månaders bindningstid

  2. Inga iOS-appar / Apple TV / PS3 ännu

  3. Ingen big bang theory

  4. Det finstilta (kommer komma filmer som är on demand som man får betala för. Fast att man prenumererar redan. Betala för att betala alltså)

FAIL HBO.

yeap såg det när jag skulle registrera... sa bara hell no. Gör om gör rätt HBO

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är mycket sämre kvalitet på HBO än på Netflix överlag, jag snabbkollade lite på Carnivale och det var riktigt riktigt dålig kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av x86:
  1. Tolv månaders bindningstid

  2. Inga iOS-appar / Apple TV / PS3 ännu

  3. Ingen big bang theory

  4. Det finstilta (kommer komma filmer som är on demand som man får betala för. Fast att man prenumererar redan. Betala för att betala alltså)

FAIL HBO.

Punkt 1,2 och 4 håller jag med om är kasst om de nu har valt den idéen. De lär få tänka över det.
Då telia erbjuder deras "kanalpaket" HBO utan bindningstid.

Big bang är dock CBS som producerat så de är inte HBO's material, större chans att du ser den serien på Netflix än hos HBO med andra ord.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Big bang är dock CBS som producerat så de är inte HBO's material, större chans att du ser den serien på Netflix än hos HBO med andra ord.

Men har inte CBS och HBO samma huvudägare?
Viacom, Time-Warner eller nått?
Wikipedia gav mig inget enkelt svar.

Permalänk
Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Ni som fått det via Samsung, vart fick ni den koden? Jag köpte ganska nyligen en ny smart-tv men jag har inte sett den koden någonstans.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick en på emailen då jag signat upp via deras nyhetsbrev.
Dom skjuter dock inte sig i foten lite med deras prenumeration.

Citat:

12 månaders HBO-abonnemang varav HBO Nordic betalar 1 månad.

Om du inte senast 3 månader innan utgången av de första 12 månaderna säger upp abonnemanget, övergår det till ett tillsvidareabonnemang. Tillsvidareabonnemanget kan sägas upp när som helst med 3 månaders uppsägningstid.

79 SEK/månad (inkl moms), HBO Nordic betalar 1 månad, värde 79 SEK, din totala kostnad är 869 SEK för 12 månader.

Hade gärna bara haft en månad att köra på så man kan testa om det är något.

Permalänk
Medlem

Är tjänsten verkligen så kass just nu att de måste binda folk i 12-mån utan testperiod... Pinsamt HBO.

Permalänk
Avstängd

Varför kallar de det för prövo-period när det går ut att de bjuder på första månaden men du bunden på 11 månader. Luktar inte seriöst. Såg det när jag skulle använda koden och drog mig ut genast. Får fundera ett tag till om jag ska ta det.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av Tweak:

Är tjänsten verkligen så kass just nu att de måste binda folk i 12-mån utan testperiod... Pinsamt HBO.

Den fungerar ju nästan ingenstans och har inte HD material, så ja, det är nog så det är tyvärr.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Viktig information från HBO Nordic

Förra veckan började vi öppna upp dörrarna till hbonordic.com. Om du inte redan fått en värdekod, kommer du att få en inom kort som ger dig möjlighet att abonnera på tjänsten.

Vår service erbjuder dig en oöverträffad samling av nya och klassiska serier från HBO och andra distributörer. Vi kommer kontinuerligt att lägga till serier och filmer, och inom de närmaste månaderna har vi premiär på nya serier som Banshee, och nya säsonger av Girls (säsong 2), Enlightened (säsong 2) och Game of Thrones (säsong 3).

HBO finns nu tillgängligt på PC, Mac, Android smart phones och surfplattor, Samsung Smart-TV (serie 7, 8 ,9) såväl som iPhone, iPods och iPads. Vi kommer även att fortsätta lägga till fler appar och enheter.

Vissa av er har varit bekymrade över att ni inte kan prova tjänsten innan ni binder er till ett abonnemang. Vi har lyssnat. Därför kommer vi nu erbjuda er möjligheten att avsluta ert abonnemang före 31:a Januari 2013 utan kostnad eller ytterligare åtagande.

Det här erbjudandet är exklusivt för dem som registrerar sig för ett nyhetsbrev på hbonordic.com senast den 31:a December 2012.

än en gång, tack för ditt intresse för vår tjänst.

Vänligen,
HBO Nordic

Kom just på mailen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

det låter ju bra men ingen aning hur man får igång tjänsten. Trycker på betala skriver in kontouppgifter klart, ska se filmen men då vill de att jag betalar igen och har nu gjort detta 2 ggr. Amatörer som gjort tjänsten eller vad?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men har inte CBS och HBO samma huvudägare?
Viacom, Time-Warner eller nått?
Wikipedia gav mig inget enkelt svar.

Vad jag läst är att de har ej samma huvudägare.

De sammarbetade dock via ett annat företag när CBS försökte slå igenom med långfilmer i hollywood
Det var tillsammans med Columbia Pictures och HBO, under namnet TriStar Pictures.

Ingick tidigare i Viacom, men sen 2006 så står de på egna ben med CBS Corporation.

Summering, nepp ... haha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Fick min kod härom dagen med.. Kvaliteten är väldigt varierande beroende på vad jag har kollat! Måste säga att jag är smått besviken på tjänsten men dock så tycker jag att HBO gör så pass många bra serier så jag kommer att fortsätta ioch betala Är ju bara 79 KR så

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Avstängd

Kommer inte att utnjyttja min kod. Gillar inte att binda upp mig ett år i taget för att fortsätta titta. Rena Viasat, Canal Digital, Boxer trixande. .

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Hade en kod över

Koden har gått ut!
Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U