Permalänk
Medlem

Trött på luftburkarna

Hejsan jag söker efter typ en trycklufts maskin som man unna själv till jul, den ska vara simpel och inte allt för dyr och ska gå på el, grannarna skiter jag, då den bara ska gå igång nångång per år, så ljudnivån spelar ingen större roll FÖRLÅT OM JAG POSTADE PÅ FEL PLATS!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Kör på en http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Kompressor/Kompres... då jag fick den genom mitt gamla jobb men http://www.jula.se/portabel-kompressor-nd200-8-6-6-l-200057 som jag hade innan är grym!

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

Biltema har allt från små airbrushkompressorer till stora verkstadskompressorer.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Kompressor/

EDIT: Oj! Många svar på kort tid.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Är själv sugen på denna, har vattenavskiljare.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Kompressor/Minikom...

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

En för 12 lax låter inte fel , sitter på mobilen just nu så ska läsa lite mer av dom ni rekommenderade imorgon , finns det någon grund regel som i luft på burk ?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Är det viktigt med ren luft? Oljefri/dammfri/fuktfri osv?

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

En för 12 lax låter inte fel , sitter på mobilen just nu så ska läsa lite mer av dom ni rekommenderade imorgon , finns det någon grund regel som i luft på burk ?

Du vill ha en oljefri med vattenavskilljare:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Du vill ha en oljefri med vattenavskilljare:)

Förlåt känner mig lite dum men vad innebär dessa saker ? skyller dumheten på trötthet

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

En för 12 lax låter inte fel , sitter på mobilen just nu så ska läsa lite mer av dom ni rekommenderade imorgon , finns det någon grund regel som i luft på burk ?

Använd den som en luftburk, dvs inte blåsa för länge på x komponent osv.
Tänk även på att använda rätt diameter insida och längd på slangen till kompressorn du väljer att köpa!

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Förlåt känner mig lite dum men vad innebär dessa saker ? skyller dumheten på trötthet

Olja är inte bra för dina komponenter, dock är jag inte 100 på exakt vad oljan gör har jag inte koll på

Vattenavskilljare är till för att få bort det vatten som bildas i kompressorn, oavsett hur trött du är behöver jag nog inte säga att elektronik och vatten inte är det bästa att blanda:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Förlåt känner mig lite dum men vad innebär dessa saker ? skyller dumheten på trötthet

Det betyder att det inte kommer oljig/fuktig luft på dina komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Använd den som en luftburk, dvs inte blåsa för länge på x komponent osv.
Tänk även på att använda rätt diameter insida och längd på slangen till kompressorn du väljer att köpa!

Ännu en idiot fråga vad skulle hända om det vart fel? Och skulle det kunna vara så simpelt att man kanske skulle kunna få detta med istället för att köpa till , så det blir rätt

Edit: tack personen ovanför

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Ännu en idiot fråga vad skulle hända om det vart fel? Och skulle det kunna vara så simpelt att man kanske skulle kunna få detta med istället för att köpa till , så det blir rätt

Edit: tack personen ovanför

Adda mig på skype så hjälper jag dig med alla frågor du har

William.boumar

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Adda mig på skype så hjälper jag dig med alla frågor du har

William.boumar

Gör det imorgon ^^ aja tackar men nu är det dags att fylla upp på energi , har ni mer förslag ha gärna lite erfarenhet med varan du pratar om

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Jocose Jake:

Är också sugen på den, men frågan är om den har tillräcklig kapacitet för att blåsa rent en dator?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fahrbot:

Är också sugen på den, men frågan är om den har tillräcklig kapacitet för att blåsa rent en dator?

Ja det undrar jag också.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Klappa:

Ja det undrar jag också.

Jag köpte mig en Super Boxy istället. Den är väldigt högljudd när den är i drift, men den blåser rent en dator utan några problem.