Silverstone Sugo SG09

Permalänk
Skrivet av Tancoll:

Ser ut som en av Zalman's senaste modeller.

Tack, ska kollar lite efter deras modeller.

Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FL3JM:

Synd att fronten är så ful och att PSU-lösningen suger lite (borde vara slutet tätt mot sidan där så luften verkligen går ur chassit).

Hittade denna post, så här borde den sett ut:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1038813830&postcount=17

http://i.imgur.com/8dPlH.jpg

Med smidig luftkanal för PSU'n för lite finare estetik:
http://i.imgur.com/CsGzO.jpg

(Se länken för mer bilder.)

så där sku den se ut om lian li designat

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Det har gått åt fel håll för silverstone!

Det här är också ett sugo chassi, så här bör dom se ut för att få vara värdiga sitt namn!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Det verkar SUGa

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Usch vilket sliskigt namn.. Trevlig recension som vanligt! En snyggare front på det chassit och det skulle vara riktigt bra.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Trevlig recension, funderar på att bygga en dator åt grabben med detta.
Själv har jag lite svårare för det då det inte är helt i aluminium, och fronten inte ser för rolig ut, eller snarare ser för*******t ut.
Trött på billiga plast&plåt chassin..

Skrivet av joshoa:

Det här är också ett sugo chassi, så här bör dom se ut för att få vara värdiga sitt namn!

Håller med till 100% det kommer flera smarta chassin numera, men alla är smäckiga och billiga med massa plast och plåt
Ink SG09, gör att man tappar intresset mest för dessa.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Alle22:

ähh, hur oftast kollar du på chassit än på dator-skärmen

Tyvärr för ofta, chassit står på skrivbordet :(.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Trevlig recension, funderar på att bygga en dator åt grabben med detta.
Själv har jag lite svårare för det då det inte är helt i aluminium, och fronten inte ser för rolig ut, eller snarare ser för*******t ut.
Trött på billiga plast&plåt chassin..

Håller med till 100% det kommer flera smarta chassin numera, men alla är smäckiga och billiga med massa plast och plåt
Ink SG09, gör att man tappar intresset mest för dessa.

Om du är trött på "billiga plast&plåt chassin" så finns det andra märke, som kostar och är riktiga chassin, typ Lian li. Smakar det så kostar det! Och dom har funnits i väldigt många år, som du vet. Så så trött kan du inte vara.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koksvinne:

Tyvärr för ofta, chassit står på skrivbordet :(.

jag har min dator ute i balkongen så jag ser den inte, däremot är det gött att ligga max på 35 grader i full load för både cpun och gpun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om du är trött på "billiga plast&plåt chassin" så finns det andra märke, som kostar och är riktiga chassin, typ Lian li. Smakar det så kostar det! Och dom har funnits i väldigt många år, som du vet. Så så trött kan du inte vara.

Jo jag vet att det finns bra högkvalitets chassin i aluminium tex från Lian Li, men många som kommer med nått nytt i ideer speciellt i kompakta chassin är inte dom.

Lian Li har mängd chassin med trevlig kvalitet, men verkar på tok för konservativa, och många chassin som ser bra ut vid en första titt faller på att det inte finns den kylning man vill ha i dom, samt omöjligt att använda vattenkylning med tjock radiator som är 240/280/360 tex och samtidigt ha måttliga dimensioner.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Nästa bygge lär ju bli i detta, ser väldigt trevligt ut sett till prislappen

Permalänk
Medlem

Jag gillar silverstone. Men gillar inte idén med låga chassin där effekten blir en högre ljudnivå för något som egentligen tar upp lika stor plats i rummet. Varför inte bara ha ett högre chassi med tillräckligt med utrymme för att kunna hoppa onödiga fläkthål t.ex? Jag är förvisso av den gamla skolan som anser att man ska försöka ha ett riktat luftflöde. Skulle varit intressant med en graf över hur bra kylningen fungerar i den här lilla saken. Men nä... Fulltower på bredden som är några våningar för låg. Dum idé, om den nu inte har ett handtag ovanpå och tänkt som lan-dator. Men handtag saknar den?!
I övrigt en bra recension som alltid

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Bra recension och grymt chassi
Konstigt mycket gnäll i kommentarerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fronten *facepalm* men i övrigt fint som snus!

Permalänk
Medlem

http://kaku60kai.wordpress.com/2012/10/30/%E3%80%90sst-sg09%E...
Fin mod på chassit som fixar fronten lite

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Om du är trött på "billiga plast&plåt chassin" så finns det andra märke, som kostar och är riktiga chassin, typ Lian li. Smakar det så kostar det! Och dom har funnits i väldigt många år, som du vet. Så så trött kan du inte vara.

Lian lis små mini itx chassin är inte DYRA ! men dock får du inte in grafikkort i dom.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om det kanske går att trycka dit en riktigt fet radiator i botten på chassit, så får man bara styra upp fötter så den kommer upp lite så luften kan ta sig ut. Bara kapa hål i botten och lägga radiatorn där, fläkten på åvansidan trycker ju redan in luft i chassit, gäller bara täppa till alla hål så all luft trycks ut genom botten bara... vilket inte blir helt lätt/snyggt då dom envisats med att ha fläkthål överallt.

Permalänk
Medlem

Så jäkla synd att det är så fult. Hade det sett ut som ett Fractal Design Arc mini (mini) så hade jag nog köpt det. Men den där framsidan...nej.

Permalänk
Medlem

Jag ska ha! detta kommer bli min julklapp, älskar mitt dragonslayer chassi, men den här vart ju lite mer lan:ig, plus att den klarar mATX! stort plus.

Sluta haka upp er på små detaljer, de e ett bra chassi med många möjligheter!

SweC har verkligen bara blivit ett klagoforum för svennar o vifta med sin "kunskap" de tror sig besitta. Lägg av nu och va lite trevligare!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Påminner om en högtalare framifrån...!

Dumt val dessutom att göra detta till ett Sugo-chassi; Sugo har alltid varit Mini-ITX med mycket plats för grafikkort och liknande.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Silverstone Sugo SG09 vs. NAS

Kan inte sweclockers göre en jämförande test mellan Sugo SG09 eller liknande och några bra NAS:ar.
Vad är bra att satsa på? En vanlig NAS eller någon typ av minidator. Prestanda, elförbrukning och mer. Måste enheten inte vara DLNA-certifierad för att kunna kommunicera med både dator, TV, bluray spelare och mediaspelare.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker fronten faktiskt är riktigt snygg?
Jag gillar den industriella looken.

Permalänk

kikar just på recensionen
jävla nostalgi
seagate 500gb 7200.10

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Inaktiv

Väldigt bra recension Jonas, ännu en gång. Utseendemässigt fall inte det här chassit mig i smaken, men med tanke på att de hade många smarta lösningar och bra kvalitet så får det ses som överlägset gentemot utseendet.

Tycker det är roligt att det kommer mer och mer mindre chassin nu, många användare behöver faktiskt inte ett fullstort ATX chassi, jag själv har precis köpt mig ett Fractal Design Mini, som dock inte är superlitet, men iallafall lite avbantat.

Permalänk
Medlem

Ser ut som fan, men riktigt intelligent chassi! Det enda som saknas är att de anställer en designer som kan jobba lite med utsidan sa skulle det vara ett givet köp.

Permalänk
Medlem

Gillar inte fronten alls men annars ser det intressant ut! Den modellen jag har varit mest intresserad av från Silverstone är TJ08-E, inte lika litet men det ser väldigt bra ut.

Skrivet av ggustavsson:

Trevlig recension, funderar på att bygga en dator åt grabben med detta.
Själv har jag lite svårare för det då det inte är helt i aluminium, och fronten inte ser för rolig ut, eller snarare ser för*******t ut.
Trött på billiga plast&plåt chassin.

Vad ska du med aluminium till då? Visst det leder värme lite bättre men det är dyrare och vad jag läst så är chassin av aluminium högljuddare, jag vet inte men jag antar att det beror på att man sparar in pengar på tunnare plåtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Gillar inte fronten alls men annars ser det intressant ut! Den modellen jag har varit mest intresserad av från Silverstone är TJ08-E, inte lika litet men det ser väldigt bra ut.

Vad ska du med aluminium till då? Visst det leder värme lite bättre men det är dyrare och vad jag läst så är chassin av aluminium högljuddare, jag vet inte men jag antar att det beror på att man sparar in pengar på tunnare plåtar.

Lite som att vilja ha toalettstolen i aluminium för att det ska leda bort värmen vid stor belastning

Ne jag tycker heller inte det är det viktigaste, på bilar tex har det ett stort syfte = Vikt+ ledervärme bra.
På ett datorchassi... inte så mycket.

Permalänk

Riktigt smutt och intressant chassi! Kul att det kommer fler små chassin med potential att bygga en riktig prestandaburk i litet format, gillas!

Permalänk
Medlem

Tror vi kommer få se riktigt grymma byggen med vattenkylning och SLI/Crossfire i de här chassit. Ångrar nästan att jag köpte Nod 304! Men fronten var riktigt gräslig på de här chassit, men annars ser de hur grymt ut som helst!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Alltid trevliga och intressanta recensioner, men en liten markering vill jag ändå göra till dig Jonas i bästa välmening. Tänk lite på språket, vi bor trots allt i Sverige och det finns i de flesta fall utmärkta svenska ord. Det är ju rena våldtäkten på svenska språket att använda ord som "Pusha" ner luft!

Trevlig helg

Emil