Tror ni Fractal Design 140mm Silent Series R2 skulle vara bra på en H80i ?

Permalänk

Tror ni Fractal Design 140mm Silent Series R2 skulle vara bra på en H80i ?

Funderar på om dessa fläktar skulle funka bra i en Push n Pull på radiatorn på en H80i ?
Eller skulle det inte funka nå bra ? Anledningen till att jag frågar är att jag kanske ska
fylla mitt R4a på fläktplatserna och då skulle två Fractal fläktar passa bra i chassit
på radiatorn.
Någon som "vet svaret" eller bara tror får gärna höra av sej.

EDIT: Självklart ska det vara två 120mm fläktar inte 140mm

Permalänk
Medlem

Ja det går bra, har sådana på bla H100 & H60 i några av mina burkar (dock den äldre modellen)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Jag tror inte att de skulle fungera så bra med tanke på att de i stort sett inte flyttar någon luft alls, och inte heller har särskilt bra statiskt tryck.
Men det är min tanke. Någon annan kanske tycker annorlunda.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jag tror inte att de skulle fungera så bra med tanke på att de i stort sett inte flyttar någon luft alls, och inte heller har särskilt bra statiskt tryck.
Men det är min tanke. Någon annan kanske tycker annorlunda.

Funkar bra för mig
Men jag kör Noctua för det mesta. det skiljer inte många grader...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Funderar på om dessa fläktar skulle funka bra i en Push n Pull på radiatorn på en H80i ?
Eller skulle det inte funka nå bra ? Anledningen till att jag frågar är att jag kanske ska
fylla mitt R4a på fläktplatserna och då skulle två Fractal fläktar passa bra i chassit
på radiatorn.
Någon som "vet svaret" eller bara tror får gärna höra av sej.

EDIT: Självklart ska det vara två 120mm fläktar inte 140mm

Jag rekommenderar dessa:

Extremt bra statiskt tryck!
http://cdon.se/hemelektronik/silverstone_sst-ap121_air_penetrator_fan_120mm_fl%C3%A4kt_1500rpm-13149542

Väldigt tyst även vid höga varv + bra statiskt tryck!
http://cdon.se/hemelektronik/scythe_gentle_typhoon120mm_fl%C3%A4kt%2c_1850rpm-13148351

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk

Men nu är det just Fractals fläktar jag menar. Tack ändå.

Permalänk
Medlem

2 x http://cdon.se/hemelektronik/noctua_p12-1300_120mm_silent_cas...

kommer nog funka skitbra , ska själv köpa e
har provat Scythe gentle typhoon 1150 rpm men vart inte nöjd

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |