Hjälp med placering av antec h2o 620 i Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk

Hjälp med placering av antec h2o 620 i Cooler Master CM 690 II Basic

Hej alla!

Jag valde till slut att införskaffa en Antec H2O 620 som CPU kylning.

Dock så skulle jag vilja ha hjälp med var jag ska placera radiatorn/fläkten i mitt chassi. Tänkte först i botten, men det räcker inte slangarna till för tyvärr.

Så de 2 alternativen jag verkar ha är vit utblåset bak eller i toppen på chassit. Vilket är vettigast och ska fläktarna dra ut luften genom radiatorn då?

Tacksam för all hjälp.

//Stephan

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem

Dra in kall luft?

Skrivet av StarglowOne:

Hej alla!

Jag valde till slut att införskaffa en Antec H2O 620 som CPU kylning.

Dock så skulle jag vilja ha hjälp med var jag ska placera radiatorn/fläkten i mitt chassi. Tänkte först i botten, men det räcker inte slangarna till för tyvärr.

Så de 2 alternativen jag verkar ha är vit utblåset bak eller i toppen på chassit. Vilket är vettigast och ska fläktarna dra ut luften genom radiatorn då?

Tacksam för all hjälp.

//Stephan

Känns det inte vettigare att kylar'n ska dra in kall luft utanför lådan in igenom radiatorn?

Permalänk
Skrivet av Raht:

Känns det inte vettigare att kylar'n ska dra in kall luft utanför lådan in igenom radiatorn?

Jo tycker jag också, men som jag förstått är det ju bäst att ha utblås bak och i toppen, därav att jag frågar hur jag ska göra.

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk

Ingen som har lust att ge lite mer input?

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarglowOne:

Ingen som har lust att ge lite mer input?

I min CM 690 I sitter en H50 monterad i bak med utblås p/p, samt två 140mm fläktar i taket utblås.
Fram 1st 120mm inblås, samt 1st 120mm i golvet med inblås, har pluggat sidohålen med Täckbrickor från Define R2, samt orginal dämpmattor från FD.
Då blir det luft in i fram och i botten, samt ut i bak och topp, det blir tyst och bra, fläktarna styr jag med en Zalman fläktkontroll.
Bild rätt långt ner i galleriet http://www.sweclockers.com/galleri/6005-galleri-amd_pera

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

I min CM 690 I sitter en H50 monterad i bak med utblås p/p, samt två 140mm fläktar i taket utblås.
Fram 1st 120mm inblås, samt 1st 120mm i golvet med inblås, har pluggat sidohålen med Täckbrickor från Define R2, samt orginal dämpmattor från FD.
Då blir det luft in i fram och i botten, samt ut i bak och topp, det blir tyst och bra, fläktarna styr jag med en Zalman fläktkontroll.
Bild rätt långt ner i galleriet http://www.sweclockers.com/galleri/6005-galleri-amd_pera

Och kylningen fungerar fint i ditt chassi? sitter själv med en intel 3770k som ska kylas av antec. vill det ska bli rätt med en gång då jag har svårt att få tid till att pilla i datorn utan att dottern ska in med fingrarna. nyfiken 1,5 åring ser du

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2