Skillnaden mellan Online-ID och användare?

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan Online-ID och användare?

Hej

Jag har letat på nätet men inget som förklarar enkelt vad skillnaden är.

Vad är det folk ser när man spelat online?
Är det mitt användar namn elelr online-id?

Permalänk
Medlem

Om du snackar om ps3, så är det Online-ID folk ser online därför namnet Online-ID

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Om du snackar om ps3, så är det Online-ID folk ser online därför namnet Online-ID

Hej

Jo jag snackar ps3, glömde skriva den infon...

Så när man spelar online mot andra så ser det online-ID när dem möter mig i spel osv??

Vad har "användare" för funktion då?

(Användare är ju den man skapar inne på ps3an längst ut till vänster i XBM så att säga)

Permalänk
Medlem

Hmm användare.. Är inte det bara en kontaktuppgift? Tror att Online-ID används hela tiden (alltså på XBM och Online).

Permalänk
Medlem
Skrivet av meqanix:

Vad har "användare" för funktion då?

Så att du kan ha flera olika användare på din PS3 med olika teman, olika inlogg till PSN osv.
Finns även spel där du bara har 1 saveslot så är man flera i hushållet som vill spela men inte köra på övrigas saveslot så behöver man en egen profil.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.