HBO Nordic - HD-uppspelning

Permalänk
Medlem

HBO Nordic - HD-uppspelning

Kort och gott, hur spelar man upp i HD (1080p)? När jag startar en serie eller film så är det inte HD. Hittar inte heller någon inställning för detta.

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Tror inte man kan streama i 1080 från HBO.

lite OT varför har dem inte med OZ i utbudet...

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

Tror inte man kan streama i 1080 från HBO.

lite OT varför har dem inte med OZ i utbudet...

Från FAQ: Erbjuder ni 1080p eller 720p HD?
Ja, vi erbjuder HD upp till 1080p.

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Japp, en ren lögn i FAQ:en och ytterligare en allvarlig miss av HBO Nordic.

Hela denna launch är så sabla sorglig. Jag hade LÄNGTAT efter detta, och måste nu erkänna att jag knappast kommer stanna kvar efter prövomånaden (som inte ens fanns för ett par veckor sen). Ingen utlovad HD _alls_ än så länge. Buggigt gränssnitt (åtminstone i Chrome). Filmutbudet är ett skämt som de nästan kunde skippat helt i nuvarande form.

Inte mycket kvar på plussidan tyvärr, låt oss summera:

+ Äntligen ett legalt alternativ för att snabbt få tillgång till HBOs serier. Detta är trots allt en viktig punkt, och ett viktigt mål för oss entusiaster.

- Ingen HD-streaming om man inte har en 7, 8, eller 9000-seriemodell från Samsung, köpt i år.
- Inget surroundljud/5.1 om man inte... ^^
- Fansen blev blåsta på förtur och Telia/Samsung fick prio.
- 12 (!!!) månaders bindningstid, och 3 månaders uppsägningstid. Helt absurt år 2012, och de lär uteslutande förlora på detta.
- Tjänsten är skrämmande "seg" jämfört med t ex Netflix, och även viaplay. Påminner om ett trasigt gammalt VCD-pussel när en serie börjar buffra.

Det är ett rejält understatement att säga att det bara kan bli bättre, frågan är dock om det hinner bli bättre innan januaris slut. Om HBO sen känner att detta har floppat så hoppas jag verkligen de inser att felet INTE låg hos fansen, utan den totala misär launchen faktiskt varit än så länge. Annars är jag rädd att vi har en ny Firefly-situation på G.