Bit fenix Outlaw fläktplacering och riktningar?

Permalänk
Medlem

Bit fenix Outlaw fläktplacering och riktningar?

Hejsan, sitter med ett bit fenix outlaw och har 3 stycken 120mm fläktar jag behöver sätta in.

Chassit:
http://www.wegotserved.com/wp-content/uploads/2011/10/IMG_096...

De fläktarna jag sitter med är fläkten som föjljer med till chassit, en lite äldre modell ifrån corsair med 1150 rpm + en fläkt ifrån scyte, mer specifikt en typhoon med 800 rpm. Vad jag nu undrar är vart jag skall placera dessa fläktar för bästa möjliga cirkulation och förstås vilken riktning dem skall blåsa?
/ tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har samma chassi hemma och skulle nog säga att du ska ha två in fram, en in bak.

God Jul!

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Okej! Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Jag har samma chassi hemma och skulle nog säga att du ska ha två in fram, en in bak.

God Jul!

Skrivet av pTw:

Okej! Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle inte rekommendera att ha 1 in bak. Ha den ut istället Då får du ett jämnt luftflöde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Skulle inte rekommendera att ha 1 in bak. Ha den ut istället Då får du ett jämnt luftflöde

Det visade sig att jag hade 4 fläktar till användning. Planen är i dagsläget att sätta 2 stycken in fram och 1 ut bak samt 1 ut längst upp, hur låter detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pTw:

Det visade sig att jag hade 4 fläktar till användning. Planen är i dagsläget att sätta 2 stycken in fram och 1 ut bak samt 1 ut längst upp, hur låter detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Detta låter helt perfekt
Det är så de flesta har det