Permalänk
Medlem

Processor-tavlan

En vecka har gått sedan publiceringen av galleriet "Hårddisk-Tavla" som fick mycket bra kritik,
tack ännu en gång! http://www.sweclockers.com/galleri/10483-hårddisk-tavla

Till skillnad från hårddisk-tavlan så var faktiskt processor-tavlan en tidigare idé som jag haft. Tillvägagångssättet har varit detsamma, om än något lättare.

Tack "Gribbson" för inspiration, och till Wermlandsdata som sponsrat med processorer.
http://www.sweclockers.com/galleri/8870-processor-skulptur

Besök galleriet här

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

kreativt! kul med lite annat än målningar på väggarna ju!

Permalänk
Medlem

CPU YAY,

Permalänk
Medlem

nördigt? o ja!
fint? o ja!
vilja ha? o ja!!

kul med sådana tavlor! jag fick själv samma ide men frun tycke nja... =P tror nog dock att det kommer när hon minst anar det...

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Ser riktigt nice ut, tyvärr har man inte hållt på länge nog för att ha flera liggande själv :/

Permalänk
Medlem

Väldigt häftig även denna! Men HDD-tavlan är svårslagen. I min mening är den redan en klassiker. Något av det vackraste jag sett i konstform

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

ramen borde göras av RAM.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

ramen borde göras av RAM.

RAM-ram

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

inte lust att skänka bort en eller två tavlor? typ en med CPUer och en med GPUer? 5p rakt av :=)

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Var det du som kom in till Wermlandsdata och frågade efter en trasig processor? Det skulle förklara så mycket... vi blev lite fundersamma, även om jag misstänkte att det var något sånt här det gällde. Snyggt blev det i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Var det du som kom in till Wermlandsdata och frågade efter en trasig processor? Det skulle förklara så mycket... vi blev lite fundersamma, även om jag misstänkte att det var något sånt här det gällde. Snyggt blev det i alla fall!

haha, det var faktiskt det!!! haha fasen va kuul xD

(till mitt försvar hade jag faktiskt ärligt tänkt "referera" till er i beskrivningen, men det glömdes tyvärr bort Fixar det nu genast

EDIT: Kollar du på första bilden så kan du se att det faktiskt är just er CPU som jag håller på att ta isär

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

haha, det var faktiskt det!!! haha fasen va kuul xD

(till mitt försvar hade jag faktiskt ärligt tänkt "referera" till er i beskrivningen, men det glömdes tyvärr bort Fixar det nu genast

EDIT: Kollar du på första bilden så kan du se att det faktiskt är just er CPU som jag håller på att ta isär

Kul
Då får jag allt ta och visa tavlan för mina kära kollegor. Vi funderade faktiskt själva på att göra några kopior av HDD-tavlan och hänga upp i verkstaden som prydnad. Kanske några processortavlor också...? Kom ihåg, "imitation is the sincerest form of flattery"
Tack också för att du nämnde oss, det uppskattas alltid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Kul
Då får jag allt ta och visa tavlan för mina kära kollegor. Vi funderade faktiskt själva på att göra några kopior av HDD-tavlan och hänga upp i verkstaden som prydnad. Kanske några processortavlor också...? Kom ihåg, "imitation is the sincerest form of flattery"
Tack också för att du nämnde oss, det uppskattas alltid!

Haha, va roligt tycker jag verkligen ni ska göra No problem

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless