3DMark "Cloud Gate" i ny videosnutt

Permalänk
Melding Plague

3DMark "Cloud Gate" i ny videosnutt

Futuremark publicerar en ny videosnutt inifrån kommande 3DMark. I scenen Cloud Gate svävar polygontäta rymdskepp uppe bland molnen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att dom inte glömmer bort lite äldre kort helt och hållet och bara kör DX11 rakt igenom. Det finns fortfarande en hel del potential kvar i DX10.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Helt ärligt tycker jag att nästan inget 3dmark test någonsin varit speciellt snyggt..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Skit video.
Hälften av videon går åt att visa deras splash screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Helt ärligt tycker jag att nästan inget 3dmark test någonsin varit speciellt snyggt..

Trolling or Tratt?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Helt ärligt tycker jag att nästan inget 3dmark test någonsin varit speciellt snyggt..

3D mark har alltid vart ett riktigt bra bench verktyg dock. Ser man 3D mark så vet man vad det handlar om och man har några bra siffror att utgå från.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Helt ärligt tycker jag att nästan inget 3dmark test någonsin varit speciellt snyggt..

Du tror att vi kör 3D Mark för vi tycker det är snyggt?

Permalänk

Denna animation såg betydligt bättre ut än den där hemska saken de släppte för nån vecka sen (den med den genomskinliga bimbon som fäktades mot en daedra). Det skulle inte göra ont alls att få Homeworld med den här kvaliteten på graffan.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

3D mark har alltid vart ett riktigt bra bench verktyg dock. Ser man 3D mark så vet man vad det handlar om och man har några bra siffror att utgå från.

Det stämmer inte längre, kanske för 10 år sedan men inte nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Det stämmer inte längre, kanske för 10 år sedan men inte nu.

Aha, vad tycker du det är för fel på resultaten man får från det då?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

3D mark har alltid vart ett riktigt bra bench verktyg dock. Ser man 3D mark så vet man vad det handlar om och man har några bra siffror att utgå från.

Jo det håller jag med om. Men dom ser inte så bra ut som dom är krävande, IMO

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Dom borde ha en svävande stor donut istället. Tuffare

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jo det håller jag med om. Men dom ser inte så bra ut som dom är krävande, IMO

Nae kanske inte, men de är krävande, de måste inte "se" krävande ut för att pressa systemet till knäna... Vilket är lite poängen med testerna :).

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Mycket "flares", JJ Abrams vart i farten eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Det stämmer inte längre, kanske för 10 år sedan men inte nu.

Nae du. det stämmer väldigt bra när det gäller moderna grafikkort.
För i tiden var det mycket större belastning på processorn (3dmark2001) så resultatet blev inte mycket bättre även om grafikkortet var dubbelt så snabbt, så det var sämre för.

Permalänk

Jag ligger alltid en generation bakom fronten på min hårdvara, så jag kör 3DMark för den snygga grafiken.
Jag kan ju liksom aldrig vara med och slåss om några tätplaceringar...

Å andra sidan har jag kört 3DMark så länge att jag minns när det faktiskt VAR ett grafikdemo (Second Reality & Final Reality)...

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Denna animation såg betydligt bättre ut än den där hemska saken de släppte för nån vecka sen (den med den genomskinliga bimbon som fäktades mot en daedra). Det skulle inte göra ont alls att få Homeworld med den här kvaliteten på graffan.

Det skulle inte göra ont om folk behärskade det svenska språket korrekt heller istället för att använda en massa ord påhittade av en 12 åring

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Det skulle inte göra ont om folk behärskade det svenska språket korrekt heller istället för att använda en massa ord påhittade av en 12 åring

Ja, fram för gamla fina svenska ord istället för hemska låneord, smeknamn och förkortningar! Som: bängbula, sopprot, pulver, fåntratt, och dyngspridare.

Eller också kan vi betänka att språkets uppgift är kommunikation, inte att du ska få lufta din inre språkfascist. Hade du svårt att förstå vad jag skrev?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Ja, fram för gamla fina svenska ord istället för hemska låneord, smeknamn och förkortningar! Som: bängbula, sopprot, pulver, fåntratt, och dyngspridare.

Eller också kan vi betänka att språkets uppgift är kommunikation, inte att du ska få lufta din inre språkfascist. Hade du svårt att förstå vad jag skrev?

Hade inte några problem att förstå det, likväl ser det förjävligt ut och är ett ord som inte existerar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!