Era synpunkter på cpu-kylare + chassifläktar önskas.

Permalänk
Medlem

Era synpunkter på cpu-kylare + chassifläktar önskas.

Jag har byggt ihop min nya htpc som fungerar riktig
bra.

Men jag vill få ner ljudnivån. Processorfläkten låter mest.

Jag har prylarna i min länk idag (utom fläktarna) och funderar på att köpa till artic cooler fläktarna som in och utblås och cpukylaren.

Är mina val av fläktar bra tycker ni?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2704194/2012-12-18

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

Så du ska köpa en helt ny dator som du har i länken från inet, inte upgradera den som står i signaturen?

rätt förvirrad när du nämner en sak men länkar till en annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Så du ska köpa en helt ny dator som du har i länken från inet, inte upgradera den som står i signaturen?

rätt förvirrad när du nämner en sak men länkar till en annan

Förlåt!
Jag håller med om att jag var otydlig.

Jag har idag datorn med hårdvaran enligt länken utom cpu-kylare och fläktarna. Jag kör alltså med stock-kylaren och stock-chassifläktarna idag.

Det är endast cpu-kylaren och fläktarna som jag ev. kommer att uppgradera datorn med.

Då undrar jag om det är bra val, eller om jag ska satsa på andra fläktar eller cpu-kylare.

Jag vill få ner ljudnivån lite. Priset bör inte bli "för" högt. Mellan 400- 999kr som absolut max.

(Datorn i min signatur är min andra dator och har inget med detta att göra)

Mvh. David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]