Permalänk
Medlem

Hjälp av tolkning, sladdar.

Ska använda mig av ett gammalt chassi, nytt modekort, och de sladdar som är märkta ifrån chassit har inte samma namn som jag hittade i manulen, och skulle behöva lite information från folk som har lite bättre koll.

Modekort: Asus P8Z77-V LX

Så frågan är vad ska respektive sladd kopplas in ?
GND ===>
Spkout R ===>
MIC IN ===>
Mic Bias ===>
Return R ===>
Spkout L ===>
Return L ===>

Bild 2 - USB

Så frågan är vad ska respektive sladd kopplas in ?

2.D + ===>
2.D - ===>
2. VCC ===>
2. GND ===>

Sedan så undrar jag även vad NC är och hur viktigt den är då den inte finns bland sladdarna.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

NC = Not Connected gissar jag på
VCC = 5V
GND = GND?
D+ = USB_P(x) + x = något av nummerna
D- = USB_P(x) -

Audio grejen verkar knepigare

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Om du söker på texten på kontakterna på google så kan du nog hitta hur de ska sitta, jag vågar mig inte på någon gissning vid denna tiden på natten. återkommer imorrn om du inte löst det

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

NC = Not Connected gissar jag på
VCC = 5V
GND = GND?
D+ = USB_P(x) + x = något av nummerna
D- = USB_P(x) -

Audio grejen verkar knepigare

Testade det du skrev Och följande hände.

Jag är nog för trött för det hela just nu, ska gå och lägga mig, se om någon smart nattuggla har några bra svar när man vaknar.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Rekordmedlem

Är det en så pass gammal låda att det sitter en "pcspeaker" i den ? Om inte så har du troligen separata återledare (Return L&R) från h&v från 3,5mm kontakten som leder ljudet till kontakterna på ljudkortet om du inte har en kontakt ansluten i frontpanelen, men så här kopplas det via en hd header och pinnnamnen för ac 97 ( som du antagligen har på lådan) ser du.

Så troligen :

GND ===>2
Spkout R ===>5
MIC IN ===>1
Mic Bias ===>3
Return R ===>6
Spkout L ===>9
Return L ===>10

Sedan måste du antagligen välja ac97 istället för hd audio i nån inställning nånstans i burken för att det ska fungera fullt ut med jacksensing och sånt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.