Corsair lanserar budgetorienterade CX-serien med modulära kablar

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar budgetorienterade CX-serien med modulära kablar

Lågt prissatta nätaggregat med modulära kablar är löftet när Corsair lanserar CX-serien Modular.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevliga nyheter (äntligen är man först)

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem

Jag är inte alls ett fan av CX-serien (hittills).
De har ganska svaga 12v-linor som inte klarar av att dra hela den specifierade lasten själv, vilket rent allmänt är det vedergångna tillvägasättet i dag, vilket Corsair gör på sina övriga (iaf TX, HX och AX) serier.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att dom tar ett steg upp i kvalité. Har bara hört att man ska hålla sig borta från CX-serien. Om det bara är budget så kanske 750W är lite overkill?

Permalänk
Medlem

Jag hade för mig att CX-serien var lite tabu på sweclockers? Att dom får modulära kablar lär ju knappast göra det bättre

Dra ner effektiviteten ytterligare

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Fan. Jag som just köpte ett nytt agg...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xblaze:

Jag hade för mig att CX-serien var lite tabu på sweclockers? Att dom får modulära kablar lär ju knappast göra det bättre

Dra ner effektiviteten ytterligare

Blir det så stor skillnad verkligen?

Gällande nyheten:
Trevligt med modulära kablar, men jag känner att
efter senaste inköpet av nätagg tänker jag inte
byta förrän det går sönder, alternativt inte räcker
till längre, effektmässigt.
(köpte dyrt sist)

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Det är ju tydligt att det är namnet corsair som säljer CX serien, inte själva pruduktens kvalitet.
Är själv i valet att köpa ett nytt nätagg och har kommit fram att ett Be quiet! Dark power 10 550w är the shitt!.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag vill ha modulär längd på kablarna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Mer modulärt till billigt pris! De gillar vi!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Alla pa Sweclockers vet val redan att man ska halla sig borta fran s.k budgetnataggregat och vissa skrapmarken. Nataggregatet ar en av de viktigaste komponenterna i ladan - nataggregatet ar oftast den del man behover byta forst, speciellt om man ar dumsnal och koper skrapagg.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Alla pa Sweclockers vet val redan att man ska halla sig borta fran s.k budgetnataggregat och vissa skrapmarken. Nataggregatet ar en av de viktigaste komponenterna i ladan - nataggregatet ar oftast den del man behover byta forst, speciellt om man ar dumsnal och koper skrapagg.

Har haft med mitt HX520 sen förra lådan så är över 5 år gammalt nu i dagarna.

Må hända att det är budget men går det inte att lita på Corsair tillräckligt?
(lr kanske är som i tvättmaskinbranschen där tom de mest namnkunniga märkena bygger riktiga skitmaskiner).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Tycker Corsair kan avveckla hela CX-serien istället. De bara coilwhinear hela tiden, tom när datorn inte är igång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Har haft med mitt HX520 sen förra lådan så är över 5 år gammalt nu i dagarna.

Må hända att det är budget men går det inte att lita på Corsair tillräckligt?
(lr kanske är som i tvättmaskinbranschen där tom de mest namnkunniga märkena bygger riktiga skitmaskiner).

Corsair's felfria hantering av samtliga garantiarenden ( som jag hort iaf ) kan eventuellt gora just Corsair's serie av budgetnataggregat till ett battre kop an andra tillverkare. HX ar val dessutom battre an CX?

AX - top of the line
HX - mellanklass?
CX - budgetskrap

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Tycker Corsair kan avveckla hela CX-serien istället. De bara coilwhinear hela tiden, tom när datorn inte är igång...

nje inte dom nya tex cx600 v2

Jag gillar CX-serien då den är billig i förhållande till prestanda och med modulära kablar är det ju ännu mer awesome

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av audiultX:

trevliga nyheter (äntligen är man först)

Snälla säg att "first!!!1!!one!!" trenden inte har spridit sig till Sweclockers också :'( Allt hopp är förlorat...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Har kört CX, HX & AX agg från corsair, alla har funkat fint & utan problem så som coilhwhine. Att klaga på CX aggs ampere kapacitet känns väldigt konstigt då dom levererar precis det som specen på dom säger och de är inte tänkta till monster riggar med 680 i tri SLI eller vad det nu råkar va. De är avsedda för billigare spelburkar alternativt vanliga kontorsburkar... Tycker det är väldigt bra att dom börjar med modulärt även i "budget" klassen, sätter press även på andra att sluta använda modulärt som något bara premium modeller har.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Det är ju tydligt att det är namnet corsair som säljer CX serien, inte själva pruduktens kvalitet.
Är själv i valet att köpa ett nytt nätagg och har kommit fram att ett Be quiet! Dark power 10 550w är the shitt!.

Har just fått hem ett sådant
Kan inte vänta på att byta ut det gamla!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nätagget är troligtvis den delen jag är minst nöjd med i mitt nuvarande bygge...nu har jag inte ett corsair men jag är helt säker på att det blir mer premium nästa gång..inte budgetklass som cx mao

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xblaze:

Att dom får modulära kablar lär ju knappast göra det bättre
Dra ner effektiviteten ytterligare

Vad menar du? Skulle modulära kablar påverka effektiviteten av agget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Vad menar du? Skulle modulära kablar påverka effektiviteten av agget?

Ja. En bieffekt av att kablarna är modulära är att moståndet ökar, vilket resulterar i mer värme och mindre effektivitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Ja. En bieffekt av att kablarna är modulära är att moståndet ökar, vilket resulterar i mer värme och mindre effektivitet.

På grund av mindre material i kontaktytan då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Ja. En bieffekt av att kablarna är modulära är att moståndet ökar, vilket resulterar i mer värme och mindre effektivitet.

Förlusterna är försumbara. Inget att bry sig om. Vissa designer har fått slänga på lite extra kondingar på modulära bordet för att fila till rippel och regulering, vissa andra gjort det på kabeln också. Men värme och effektiviteten blir inte lidande av modulär design.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha ett 200-300 W nätagg med 80 Plus Platinum.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag vill ha ett 200-300 W nätagg med 80 Plus Platinum.

nära nog
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1137157

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1478081

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Förlusterna är försumbara. Inget att bry sig om. Vissa designer har fått slänga på lite extra kondingar på modulära bordet för att fila till rippel och regulering, vissa andra gjort det på kabeln också. Men värme och effektiviteten blir inte lidande av modulär design.

Helt klart 99.99% försumbara ja Det var mestadels lite sarkasm över att ett budget-agg lägger till modulära lösningar som kostar mer pengar och att då troligtvis inte genomförs korrekt.

Det är dock Corsair så dom gör ju inte fel, men jag skulle ändå inte rekommendera ett budget-agg till nån i byn. Vill inte att huvudet ska rulla efter nån bränner komponenter för några tusenlappar

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Sist jag tittade verkar de nya CX V3 vara en helt ny och bättre plattform (CWT PUQ) som verkar vara väsentligt bättre än DSA-pisset som satt i V1 och V2. Nu finns det faktiskt t o m en kylfäns till diodbryggan, men att det fattades i V1 och V2 säger mer om vilket bottenskrap de var.

Dock har jag bara sett att detta gäller 750W än så länge, men eftersom alla aggen verkar gå till 80+bronze är det troligen samma plattform i alla nya.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Har haft med mitt HX520 sen förra lådan så är över 5 år gammalt nu i dagarna.

Må hända att det är budget men går det inte att lita på Corsair tillräckligt?
(lr kanske är som i tvättmaskinbranschen där tom de mest namnkunniga märkena bygger riktiga skitmaskiner).

HX520 var ju inte budget, möjligtvis att det var rätt prisvärt när det kom (med "funktionerna" det erbjöd). Är byggt av Seasonic och höll hög kvalitet. HX-serierna efter har det väl varit lite si och så med däremot.
Körde själv med HX520 i ~4år, och det driver fortfarande en dator här i hemmet.

Edit: Angående att lita på märken hit och dit så ska man nog vara väldigt försiktig. Speciellt när grejerna inte ens är egentillverkade. Corsair tex gör ju inga nätagg själv.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xelathur:

Corsair's felfria hantering av samtliga garantiarenden ( som jag hort iaf ) kan eventuellt gora just Corsair's serie av budgetnataggregat till ett battre kop an andra tillverkare. HX ar val dessutom battre an CX?

AX - top of the line
HX - mellanklass?
CX - budgetskrap

Snarare

AX - top of the line
HX - hög klass
TX - mellanklass
CX - budget

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av simon253:

nje inte dom nya tex cx600 v2

Jag gillar CX-serien då den är billig i förhållande till prestanda och med modulära kablar är det ju ännu mer awesome

Mitt cx600 v2 coilwhinar som f.n dock