Fractal Design lanserar Define XL R2

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design lanserar Define XL R2

Svenska Fractal Design släpper en uppdaterad version av den väl tilltagna Define XL, med nyheter som fler expansionsmöjligheter och flyttbara hårddiskvaggor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker de snöat in sig för mycket på denna design :/

Permalänk
Medlem

Trevligt! Detta har man väntat på

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Tycker de snöat in sig för mycket på denna design :/

Den funkar ju uppenbarligen eftersom det är den hetaste chassi tillverkaren på marknaden nu vad jag vet iallafall, designen är ju tidlös också Men samtidigt så kanske du har rätt i att dom borde börja på någon annan modell också.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle i ärlighetens namn ta ett p280 över det här !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ser inte så tokigt ut men borde stödja ännu större radiator i toppen för att vara ett riktigt fet Entusiast chassi.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Går ju inte få in biffiga radiatorer fast den är så pass stor.
Skippa alla 5,25 platser samt en aning högre så blir det bra, samma gäller deras R4 och Arc

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Varför har de tagit bort två hårddiskplatser?
Jag köpte Fractal Design XL för att få ett chassi med många diskplatser (det hade 10 stycken 3,5-tums). Å andra sidan kan man hoppas kylningen för diskarna blir bättre nu för de tre innersta hårddiskarna i nedre hårddiskregionen i gamla XL blir aningen varma.

Hur som helst jag kompletterade även med ett LianLi 4 in 3 i 5,25-tumsplatserna så nu har jag plats för 14 stycken 3,5-tumsdiskar i mitt gamla XL. Nu har jag i och för sig bara 12 stycken 3,5-tums hårddiskar plus en 2,5-tums SSD så jag hade väl kunnat få in alltihopa i nya XL också.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av hau5mau5:

Den funkar ju uppenbarligen eftersom det är den hetaste chassi tillverkaren på marknaden nu vad jag vet iallafall, designen är ju tidlös också Men samtidigt så kanske du har rätt i att dom borde börja på någon annan modell också.

Som Arc, Arc mini och Core 1000/3000. Mer perforerat och rundade hörn (akta så inte Apple kommer på dem med rundade hörn bara)?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Konstigt att de har så många 5.25"-platser, helt onödigt.
En, max två, ska det vara.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det förra XL chassit var bättre än det här. Saknade dock plats för radiatorer.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Grymt, är dock lite för stor för min smak så jag kör vidare på R4

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

jo, de kvinnorna XFX hade på cebit mässan gjorde att jag köpte ett XFX grafikkort men det var det sämsta köpet jag gjort haha, men boobies säljer det är klart!

9800gt som höll i 5 månader och dog av överhettning av bara WoW spelande i en bra ventilerad burk som jag dammade av ofta, starkt jobbat!

Köpte du den där varianten med singleslot kylare ?? dom gick rätt varma jag minns mitt 8800gt som låg på 98grader ...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

:\ Ännu en kopia av existerande chassin. Yay...

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen kabeldragning nämndes eller utrymmet mellan moderkortsplåten och chassit, två rätt så grundläggande saker när man köper ett fulltower chassi, eller grundläggande i de flesta byggen för den delen.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Ser väldigt trevligt ut, men jag har dock "snöat in" mig på mindre chassin, och bytte nyligen till ett lian li v351 och är supernöjd!
Men annars ser det väldigt stilrent ut

trams raderat. Skärpning tack!
Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Snacka om klasskillnad på Fractal Designs presentation och Bitfenix. Riktigt professionellt och snyggt presenterat.

Permalänk

Herregud precis vad jag behövde

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassius666:

Snacka om klasskillnad på Fractal Designs presentation och Bitfenix. Riktigt professionellt och snyggt presenterat.

Synd att en fancy presentation inte gör produkten bättre

Permalänk
Inaktiv

Börjar bli trött på att alla chassin ska ha nätagget i botten. Inget slår min Antec Solo II.

Permalänk
Medlem

Om jag slaktar mitt define XL ser det nog likadant ut inuti som detta och har redan köpt usb 3.0 uppgraderingskit till mitt chassi så blir nog inte att byta detta på ett tag om jag inte får för mig att köpa ett rejält caselabs chassi fast det kostar ju en del mer om vi säger så

Trams raderat. Skärpning tack!
Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ge oss möjligheten till 360 radd i taket!!!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Rydisen:

Konstigt att de har så många 5.25"-platser, helt onödigt.
En, max två, ska det vara.

Jag använder tre i mitt chassi. Eller fem om man räknar de två hotswap-platserna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Synd att en fancy presentation inte gör produkten bättre

Bitfenix har dåliga chassin och dåliga recensioner

Permalänk

Varför så många 5,25" platser? Irriterande onödigt.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Men varför följer det inte med en hårddiskbur till??

EDIT: Med övre HDD-buren i originalposition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

Bitfenix har dåliga chassin och dåliga recensioner

I beg to differ! Gör en sökning på bitfenix prodigy och se vad folk tycker om nyskapande chassin!

T.ex:
http://www.sweclockers.com/recension/15474-bitfenix-prodigy
Betyg: Utmärkt

Eller (men inte så nyskapande):
http://www.sweclockers.com/recension/15354-bitfenix-shinobi-x...
Betyg: Bra Produkt

Eller (men inte så nyskapande):
http://www.sweclockers.com/recension/14655-bitfenix-outlaw
Betyg: Prisvärd

Permalänk
Avstängd

Hon var jävligt bra på engelska måste jag säga. Synd att de måste överanvända superlativ dock.

Permalänk

Den stora frågan för min del- går ett EEB moderkort in? med distanser osv.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men varför följer det inte med en hårddiskbur till??

Your photoshopping impresses me! (inte sarkasm)

Men jag tror det är för att intel z77 t.ex. bara stöder 6 sata enheter. Dvs 12 3.5 och 3 5.25 skulle enbart tilltala en väldigt liten skara användare