Funderar på att köpa XBOX 360, behöver råd

Permalänk

Funderar på att köpa XBOX 360, behöver råd

Jag har länge velat ha en konsol och min favorit konsol har varit Xbox, tycker om kontrollerna mycket mer och har alltid gillat Halo.
men nu ska jag ha en konsol för att spela NHL, Bilspel och kolla serier på tvn från datorn, så e det någon skillnad på Ps3 och Xbox om man vill göra dem sakerna som jag vill? Eller handlar det mest om vilken konsol man gillar och vilka exklusiva titlar man vill ha?

Visa signatur

CPU: Intel Core™ i5-4690K, 3.50GHz | Motherboard: Minns Ej :( | GPU: AMD Radeon (TM) R9 390 Series | HDD: Samsung SSD 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Om du ska spela bilspel så tror jag inte G27(Rattarnas ratt) inte är kompatibel med xbox.. Kan dock ha väldigt fel, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=486244

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

kontrollerna , exklusiva spel är skillnaden. xbox live är bättre än sonys, men det kostar typ 300 kr per år. om man nu inte köper för ockerpriser från game, gamestop osv. 699kr eller nå sånt

Permalänk
Medlem

Råd: Hål dig undan från konsolerna. De enda Halo-spelen värda att spela är Halo 1 och 2 som finns på PC, och Halo 3 som är mer eller mindre folktomt numera. 'Nya' (Läs utdaterade) konsoler kommer släppas om inte en allt för lång tid dessutom, slöseri med pengar att köpa en nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

PS3s mediaserver är väldigt mycket bättre än 360s, det är det enda minus jag såg med att jag bytte från PS3 till 360.

Själv började jag dock köra Netflix precis vid bytet och streamar knappt någon film från datorn längre ändå.

Annars ser jag bara positiva skillnader med 360. Skönare gränssnitt, skönare kontroller och definitivt bättre spel. Själv är jag ett riktigt Halo-freak och bara Halo- och Forzaspelen i sig hade räckt för att få mig att gå över till Xbox.

Rekommenderar STARKT Forza Horizon om du gillar bilspel, det är helt utomordentligt.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Råd: Hål dig undan från konsolerna. De enda Halo-spelen värda att spela är Halo 1 och 2 som finns på PC, och Halo 3 som är mer eller mindre folktomt numera. 'Nya' (Läs utdaterade) konsoler kommer släppas om inte en allt för lång tid dessutom, slöseri med pengar att köpa en nu.

konsollerna är så billiga nu så det finns ingen anledning till att inte köpa en om man vill ha en konsoll! finns ingen mening med att sitta hemma utan konsoll när en 360/ps3 kostar runt 1400-2000kr nya, enligt mig i allafall

jag har en gammal 360 fat med diverse mods som har tjänat mig gott och skulle den gå sönder skulle jag inte tveka på att köpa en ny direkt!

Permalänk
Lego Master

Nu har jag en äldre 360-modell, den första med HDMI (och innan det den UTAN HDMI alls...) och de lät en hel del på den tiden. Nu antar jag att ljudnivån har förbättrats med slim-modellerna, men jag vet inte. För egen del spelar jag mest på 360n, just för att mitt ex låter för mycket för att film och serier ska bli njutbart, det körs via HTPCn eller PS3an istället. Tversity funkar lika bra till PS3 som 360, så mediabiten behöver du inte klura över. Spelmässigt tycker jag mycket bättre om 360, äger inte ens ett enda spel till min PS3... =P

Slutsats: köp dig en 360 i julklapp så blir du glad.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Råd: Hål dig undan från konsolerna. De enda Halo-spelen värda att spela är Halo 1 och 2 som finns på PC, och Halo 3 som är mer eller mindre folktomt numera. 'Nya' (Läs utdaterade) konsoler kommer släppas om inte en allt för lång tid dessutom, slöseri med pengar att köpa en nu.

Halo 3 är tomt pga av Halo 4. Ganska väntat. Konsollerna nu är så billiga att det i princip är 0 risk att köpa nu. 99% säker på att nästa konsoll är bakåtkompatibel med dagens 360spel.

Är dock lite avis på att man kan få en 320gb slim för under 2500 medans min första 20gb 360 kostade 4499:-

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Ok som om jag förstår det så är Xbox och Ps3 ungefär lika bra på media biten? om det är fallet blir det nog en Xbox då jag älskar xbox kontrollerna, halo och Xbox i sig ^^ BTW!

http://cdon.se/spel/xbox_360_slim_250gb_%2b_forza_4_%26_skyri...
Det finns ett erbjudande då man får 500kr tillbaks när man köper Xboxen, fattar dock inte riktigt hur det erbjudandet fungerar, ngn som kan förklara det? ;D
och jag antar att erbjudandet finns om jag köper xboxen i affär med?

Visa signatur

CPU: Intel Core™ i5-4690K, 3.50GHz | Motherboard: Minns Ej :( | GPU: AMD Radeon (TM) R9 390 Series | HDD: Samsung SSD 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Grakiken på VISA billspel på PS3 t.ex. grand turismo 5 är oslagbara:) men xbox har skjönare kontroller än ps3 ´(men xbox kostar i månaden att ha guld vilket suger)

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Wii U. Pro kontrollen känns mycket som en Xbox-Kontroll vad jag har sett på Youtube reviews. Finns dock inte så mycket bilspel till den.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Halo 3 är tomt pga av Halo 4. Ganska väntat. Konsollerna nu är så billiga att det i princip är 0 risk att köpa nu. 99% säker på att nästa konsoll är bakåtkompatibel med dagens 360spel.

Är dock lite avis på att man kan få en 320gb slim för under 2500 medans min första 20gb 360 kostade 4499:-

Det är snarare 99% chans att nästa Xbox inte är kompitabel med 360 spel. Ju mer avancerad spelkonsolen är ju svårare är det att med en annan hårdvara emulera spelen. Visst Wii U kan emulera Wii spel men Wii hade ju inte en sån anvancerad hårdvara man lyckades ju t.o.m. emulera Wii spel på datorn. Xbox 360 klarar bara att emulera en bråkdel av alla gamla Xbox spel så tror inte de kommer bry sig så mycket om att fixa bakåtkompabilitet med sin nya Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Xbox 360 klarar bara att emulera en bråkdel av alla gamla Xbox spel så tror inte de kommer bry sig så mycket om att fixa bakåtkompabilitet med sin nya Xbox.

Från Wiki: "The last update for Xbox 360 backwards compatibility in North America was on November 27, 2007,[citation needed] raising the total number of Xbox games compatible with the Xbox 360 to 478. Approximately 51% of the original Xbox library is now compatible with the Xbox 360 (as of the November 27, 2007 update). The latest European update was in November 2007"

Med tanke på att de flesta spel som inte är kompatibla var budgetspel och japanskt krimskrams så skulle jag nog vilja påstå att 360 är bakåtkompatibel.

Så vitt jag vet så ska nästa xbox köra i princip samma mjukvara men med bättre stöd för kinect och bättre hårdvara

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Från Wiki: "The last update for Xbox 360 backwards compatibility in North America was on November 27, 2007,[citation needed] raising the total number of Xbox games compatible with the Xbox 360 to 478. Approximately 51% of the original Xbox library is now compatible with the Xbox 360 (as of the November 27, 2007 update). The latest European update was in November 2007"

Med tanke på att de flesta spel som inte är kompatibla var budgetspel och japanskt krimskrams så skulle jag nog vilja påstå att 360 är bakåtkompatibel.

Så vitt jag vet så ska nästa xbox köra i princip samma mjukvara men med bättre stöd för kinect och bättre hårdvara

Sony har bekräftat att ps4 inte kommer vara bakåtkompitabelt med ps3an så tvivlar på att microsoft väljer att göra nästa xbox bakåtkompitabelt då de kommer fortsätta göra xbox 360 spel några år in på nästa xbox livscykel. Så när folks xbox 360 konsoler går sönder så måste de köpa en ny 360 konsol för att kunna köra sina spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Wii U. Pro kontrollen känns mycket som en Xbox-Kontroll vad jag har sett på Youtube reviews. Finns dock inte så mycket bilspel till den.

Wii U gamepad fungerar inte till de flesta Wii U spelen som har lanserats (som tex nya Super Mario)..för övrigt så är Wii U knappast någon märkbar skillnad vs 360/PS3 i prestanda så den känns gammal...och så handlar tråden om 360.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Funderat på att köpa ett xbox ett tag nu, mest för att spela Halo samt Red Dead Redemption & GTA 5.
Dock så har det inte känts allt för värt, men med de priser cdon har för tillfället så blir man lite sugen måste jag säga.

Xbox 360 Slim 250GB + Forza 4 & Skyrim för 1499:-
Halo 4 för 299:-
+ rabattkod "CHRISTMAS" - 50:-
Sedan Microsofts kampanj med 500:- tillbaka vid köp av 250gb + Halo 4

1248 för detta, kanske blir ett köp trotsallt.

Permalänk
Medlem

Om det enbart är gamepaden som håller dig borta från en PS3 så finns det lösningar för detta T.ex. http://www.amazon.com/Cross-Battle-adapter-RUMBLE-Xbox-360/dp...

I alla fall välj konsol relaterat till den som har mest spel du vill ha, samt PS3 har något Xbox 360 saknar relaterat till Media funktionalitet så nej de är inte likvärda. Detta är att PS3 har Blu-ray.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Puffinbird:

Jag har länge velat ha en konsol och min favorit konsol har varit Xbox, tycker om kontrollerna mycket mer och har alltid gillat Halo.
men nu ska jag ha en konsol för att spela NHL, Bilspel och kolla serier på tvn från datorn, så e det någon skillnad på Ps3 och Xbox om man vill göra dem sakerna som jag vill? Eller handlar det mest om vilken konsol man gillar och vilka exklusiva titlar man vill ha?

Xbox har ju som sagt enormt mycket skönare kontroller (enligt min åsikt) men vill du se blu ray filmer så går det inte på ett xbox. jag har ett Xbox 360 slim och jag tycker det låter som fan. Sen så har ju xbox en tendens att få red ring of death osån skit. Live kostar ju som sagt men det är bättre än ps live så det kan va värt några hundra om året om man är inne på online spel! Grafiken skiljer sej inte särskilt mycket men i vissa spel är xbox bättre men i andra ps3. Själv tycker jag xbox är goare i bilspel men även i skjutspel då knapparna på baksidan (dom man oftast skjuter med) är mycket goare än ps3:s. Ps3 har nog mer roliga exclusiva titlar än xbox. xbox har vell typ forza och halo som är störst, finns fler men de ee inga roliga ja kommer på nu Men till ps3 finns grand turismo, infamous, uncharted, killzone, little big planet mm de ee bara att välja: gratis live, blu ray, webläsare, ganska tyst, mer exclusivt eller: go kontroll, bättre internet, ''operatvsystemet'', mm

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Om du köper xbox endast för kontrollerna är bättre och skönare (vilket dom är) så kan jag rekommendera denna till ps3: http://www.speedlink.com/?p=2&cat=4315&pid=25493&paus=1

Visa signatur

Moderkort: Asus Sabertooth z77 Processor: Intel 3770k Nätaggregat: SilverStone Strider 1000W Grafikkort: EVGA Geforce GTX 680 2GB Minne: Corsair Vengeance 16 GB Hårddisk: WD Caviar Blue 1 TB - Extern LaCie 1 TB SSD: Intel 120 GB Chassi: Fractal Design Define R4 Svart