Windows produktnyckel,hur få fram?

Permalänk
Medlem

Windows produktnyckel,hur få fram?

Har ett win8 på min laptop som jag köpt som uppgradering från win7.
Nu ska jag byta hårddisk i laptopen och undrar hur jag kan få fram mitt serial/produknyckel??
Fick ett mail med uppgifter i samband med installationen tidigare,men det mailet är tyvär borta,vad gör man??

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayla666:

Har ett win8 på min laptop som jag köpt som uppgradering från win7.
Nu ska jag byta hårddisk i laptopen och undrar hur jag kan få fram mitt serial/produknyckel??
Fick ett mail med uppgifter i samband med installationen tidigare,men det mailet är tyvär borta,vad gör man??

Vet inte om produkt-ID och Serialnyckel är olika, men du kan i vilket fall få fram produkt-ID genom

Kontrollpanelen>System så står det längst ner..

Varnar dig dock för att den troligtvis inte kommer att fungera.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Vet inte om produkt-ID och Serialnyckel är olika, men du kan i vilket fall få fram produkt-ID genom

Kontrollpanelen>System så står det längst ner..

Varnar dig dock för att den troligtvis inte kommer att fungera.

Det är produkt-id som står där.
Går man till system>åtgärdscenter>windows-aktivering så får man fram dom sista siffrorna,resten är överkryssat

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem

Du kan få fram det med programmet Speccy (Pirisoft)
Om du däremot har installerat WMC så kommer den nyckeln att stå i Speccy, och det är den som är aktiv med WIN8.
Du kan inte aktivera Windows med WMC-nyckeln.

Har du inte mailet så får du maila/ringa till Microsoft och styrka ditt köp så kan de säkert skicka nyckeln till dig.

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt att sådan mjukvara är aningen fishy.. Hur vet man att programmet inte "ringer hem" med nycklarna?

Permalänk
Inaktiv

När använde du det sist? Använde ett tiotal liknande program i början av året, och ingen av dem kund visa nyckeln.
Det bästa jag kunde hitta var http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=203456 MGADiag, men har för mig att den bara visade 15 tecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayla666:

Det är produkt-id som står där.
Går man till system>åtgärdscenter>windows-aktivering så får man fram dom sista siffrorna,resten är överkryssat

Vet inte om produkt-ID och Serialnyckel är olika, men du kan i vilket fall få fram produkt-ID genom

Kontrollpanelen>System så står det längst ner..

Varnar dig dock för att den troligtvis inte kommer att fungera.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Verkar som att det inte funkar om man byter hårdvara

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Vet inte om produkt-ID och Serialnyckel är olika, men du kan i vilket fall få fram produkt-ID genom

Kontrollpanelen>System så står det längst ner..

Varnar dig dock för att den troligtvis inte kommer att fungera.

ok

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Du kan få fram det med programmet Speccy (Pirisoft)
Om du däremot har installerat WMC så kommer den nyckeln att stå i Speccy, och det är den som är aktiv med WIN8.
Du kan inte aktivera Windows med WMC-nyckeln.

Har du inte mailet så får du maila/ringa till Microsoft och styrka ditt köp så kan de säkert skicka nyckeln till dig.

Jepp,så verkar det va. den serial jag får fram med jellybean-programet stämmer inte med dom sista siffrorna i det jag själv får fram.
Så det är väl bara att avvakta och ringa microsoft imorgon

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem

Det här listar serienumret och ger dessutom möjlighet att kopiera själva aktiveringen.

http://www.joshcellsoftwares.com/2011/09/AdvancedTokensManage...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ayla666:

Har ett win8 på min laptop som jag köpt som uppgradering från win7.
Nu ska jag byta hårddisk i laptopen och undrar hur jag kan få fram mitt serial/produknyckel??
Fick ett mail med uppgifter i samband med installationen tidigare,men det mailet är tyvär borta,vad gör man??

Kan du inte kontakta Microsoft? Det borde ju inte vara något problem för dem att skicka mailet igen.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Kan du inte kontakta Microsoft? Det borde ju inte vara något problem för dem att skicka mailet igen.

Jo,har ringt dom nu,och jag fick ett nytt mail.
Va bara det att jag ville ha reda på om man kunnde lösa det själv. Kliade i skruvarfingrarna igårkväll

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk

Du skulle kunna använda AIDA64.

Mvh M79

Visa signatur

98-365: MTA: Windows Server Administration Fundamentals
98-366: MTA: Networking Fundamentals
98-367: MTA: Security Fundamentals

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Jag har alltid tyckt att sådan mjukvara är aningen fishy.. Hur vet man att programmet inte "ringer hem" med nycklarna?

Kan du mycket väl ha rätt i, vågar jag inte svara på. Dock har det altid fungerat för mig detta program, smidigt att exportera till en fil med ett klick. Men är man rädd att den ringer hem, så får man dra nätet till datorn och köra programmet.

Skrivet av El_Raspberry:

När använde du det sist? Använde ett tiotal liknande program i början av året, och ingen av dem kund visa nyckeln.
Det bästa jag kunde hitta var http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=203456 MGADiag, men har för mig att den bara visade 15 tecken.

Körde det senast förra året vid ominstallation av Win7, fungerat bra för mig Och som sagt, är man rädd att den ringer hem, så får man "dra ut nätet" till datorn, sedan starta programmet.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Det här fungerade faktiskt, körde det i mitt win 8.1 pro
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Visa signatur

Ticstyle - Din hjälp i IT-djungeln
Rigg = Mobo ASUS X99-A CPU Intel i7 5820K Kylning Corsair H80i RAM DDR4 16B GPU ASUS GTX 650 Ti PSU EVGA SuperNOVA 750 G2 Skärm 3x24"