Permalänk
Medlem

Komplett vattenkylningsystem och garanti

Vad gäller när en komplett vattenkylning till CPU börjar läcka och andra komponenter tar skada av den? Hur funkar garantin när det är CPU kylaren som orsakat skador på andra komponenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av home:

Vad gäller när en komplett vattenkylning till CPU börjar läcka och andra komponenter tar skada av den? Hur funkar garantin när det är CPU kylaren som orsakat skador på andra komponenter?

du menar om komponenten skulle börja läcka.. inte att du kopplat slangarna dåligt? i det senare så gäller inte garantinn. tror det är nån grafikkorts tillverkare som har garanti även om du tar bort deras referenskylare vet ej vilken det är. annars även om kortet går sönder så gäller inte garanti på produkten.
vad jag vet i allafall men jag kan ha fel.,

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Akarr:

du menar om komponenten skulle börja läcka.. inte att du kopplat slangarna dåligt? i det senare så gäller inte garantinn. tror det är nån grafikkorts tillverkare som har garanti även om du tar bort deras referenskylare vet ej vilken det är. annars även om kortet går sönder så gäller inte garanti på produkten.
vad jag vet i allafall men jag kan ha fel.,

EH.... han menar typ h100 osv corsair brukar vara bra på att byta ut allt om det spricker

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Vi kan ta Corsair H100/i. Om den börjar läcka och moderkortet slutar funka. Är det Corsair som ska ta på sig ansvaret för moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av home:

Vi kan ta Corsair H100/i. Om den börjar läcka och moderkortet slutar funka. Är det Corsair som ska ta på sig ansvaret för moderkortet?

Väldigt tveksamt att dom gör.

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbha:

Väldigt tveksamt att dom gör.

Så det är som att spela "rysk roulette" med vattenkylning? Är det nåt man kan göra om nåt sånt skulle hända så man inte förlorar pengar. Det är ju inte så kul om en dyr rigg skadas av något sånt.