Permalänk
Medlem

En "whiner" mästare

Fick en "whiner" i vårt lag i matchen.
Han verkade ha blivit bortskjuten rätt så tidigt och började kalla oss "noob team" m.m.

Jag tröttnade efter en stund och bad honom att hålla tyst, med den fyra bokstäver långa förkortningen.
Skulle visst inte gjort det...han hade minsann 25K matcher och vara uppenbarligen guds gåva till mänskligheten...jag fick nu verkligen en whiner-mästare på halsen...

Först blev jag hans nya mobboffer i chatten.
Sedan när matchen var över så öppnade han en privat kanal och fortsatte där, så jag ignorerade honom och trodde det var över.
Men nepp, då får jag epost via WoT där han fortsätter...
Gurnizon has sent you a new personal conversation entitled "haha".

Gurnizon said:
======================================================================
only cowards put someone in ignore list, poor skilled cowards, and i can bet that coward is coward everywhere, in real life too
======================================================================

Vissa ger verkligen inte upp - anonymiteten lockar fram människors mer mörka beteenden.
Har spelat nätspel i flera år, men denna individ tog faktiskt rekordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Fick en "whiner" i vårt lag i matchen.
Han verkade ha blivit bortskjuten rätt så tidigt och började kalla oss "noob team" m.m.

Jag tröttnade efter en stund och bad honom att hålla tyst, med den fyra bokstäver långa förkortningen.
Skulle visst inte gjort det...han hade minsann 25K matcher och vara uppenbarligen guds gåva till mänskligheten...jag fick nu verkligen en whiner-mästare på halsen...

Först blev jag hans nya mobboffer i chatten.
Sedan när matchen var över så öppnade han en privat kanal och fortsatte där, så jag ignorerade honom och trodde det var över.
Men nepp, då får jag epost via WoT där han fortsätter...
Gurnizon has sent you a new personal conversation entitled "haha".

Gurnizon said:
======================================================================
only cowards put someone in ignore list, poor skilled cowards, and i can bet that coward is coward everywhere, in real life too
======================================================================

Vissa ger verkligen inte upp - anonymiteten lockar fram människors mer mörka beteenden.
Har spelat nätspel i flera år, men denna individ tog faktiskt rekordet.

Tack för att du delade med dig..?:)

Nej men fy så oskönt att han håller på och kommer efter även när det är slut. Förstår inte riktigt vad det är som för folk att flippa ur så extremt och dom har oftast haft sexuellt umgänge med ett par tusen 60+are..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Sådana personer brukar jag skriva ett par rader om deras familj och olyckor som sker i hemmet

Brukar blir väldigt förbannade och då fortsätter man bara till dom verkligen ligger på knä framför en!

Detta är dock absolut inget jag uppmuntrar någon att göra! Men det är sådana som han som är fegisar i verkliga livet när hanns mamma kommer in och ger honom en utskällning.

Men det är som du säger, Anonymiteten lockar fram dom mest ondskefulla sidor, när jag spelar brukar jag sitta med ett gäng vänner och bara vara trevliga istället, när folk blev sura osv, satt vi och skrattade till och sa att nästa gång var det vår tur att dö eller förlora ett race

Brukar uppmuntra en hel del andra personer till att vara trevliga! medan vissa fortsätter att för kompletta rövhål(ursäkta språket, men jag tror att det finns en hel del som instämmer om att vissa inte föds trevliga)

Men skulle man träffa på en sådan person så är det bara att ignorera då när dom inte för uppmärksamhet lämnar dom

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

sånt folk träffar man ofta på när det går dåligt i moba's, kanske inte att de skriver efter men principen på folk är densamma.
riktigt irriterande, sånt folk som ska bli bannade för bad manners för det får bara folk att bli negativa på spelet och stänga av det kort därpå =/

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Inaktiv

Ta ett sprintscreen och reporta. Har gjort det ett antal gånger och ofta med gott resultat.

Permalänk
Medlem

Vad MrNeikter sa. Har själv god erfarenhet av deras manuella rapporteringsverktyg och support. Antagligen så tar de bort hans möjlighet att skicka mail eller ger honom någon form av straff i form av temp ban eller liknande.
Om det är Gurnizon från BG_AD så har han ju ok stats men knappast något man skyltar med till någon man inte kollat upp.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ah börjar bli så trött på att bara läsa "noob team" "noob" osv i chatten, dom ska lägga in en chatlog så du kan se vad som skrivits i nästa patch har jag läst hoppas verkligen dom lägger in en knapp så man kan klicka bort chatten så man inte ser den.
99% av fallen är det ju endå bara förolämpningar och dravel i chatten.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Whiners finns det gott om. Rapportera om de går över styr. Den där killen har säkert en bokstavskombination i sin diagnos. Synd om lille ponken. Synd att man inte kan posta bilder i in-game chatten

Mitt svar på alla "OMG N00b team" är alltid "That's why you fit right in..."

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Fick en "whiner" i vårt lag i matchen. ----

Då har du haft mer tur än mig! Får sådana nästan var och varannan match. Kanske är det för att jag är extremt envis och inte bara kan ge mig

Men ja, säger nästan aldrig några fula ord tillbaka, är mest sneaky så han äger sig själv! Men som det sas, report funkar mycket bra faktist, dom får ofta ett par dagars chatt eller speltids ban.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem

Jag älskar att kalla folk diverse saker i WoT. Skitspelet ger mig alldeles för högt blodtryck. Att rapportera människor är dock enligt min uppfattning helt poänglöst. Titt som tätt TK:ar jag folk som capar istället för att döda fienden med blå status som följd. Folk rapporterar. Ingenting händer.

Annars är det alltid rätt soft att trycka på polackkortet om de har PL i sitt namn, eller om de har siemkat i början. Om det är någonting som retar upp polacker så är det lite good old russian supremacy.

EDIT: Jag kan inte annat än dra lite på smilbanden när någon SIEMKA E-100 (http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/24817929.jpg) kallar en själv noob.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Hej nubs spelar WoT för att det är så skoj att bara hoppa in och köra,vinner ca 55% av striderna och har max 4 kills på en runda,skiter i vad andra skriver i chatten,försöker alltid göra mitt bästa för laget"LEV LÄNGE OCH VÄL"

Visa signatur

Amd 64 X2 6000+ 3,0 GHz- Crucial DDR2 PC 5300 4096MB- XFX 8800GTS 640MB SLI- Spinpoint T166- Corsair 520 W- HP 2465.

Permalänk

Det roliga är ju när man svarar de med något som typ du är ju inte för trvlig eller bra heller, etc och de säger. Have a nice day, im just going to cap this and enjoy your ban. Otroligt vad många sådana hot jag fått i LoL, mem bannad har jag aldrig blivit.

Permalänk
Medlem

Haha bara jag som är whiner och vågar stå för det?!
Kul tråd... Jantelagen har i Sverige satt agendan vilket antyder att man ska "sköta sitt och skita i andra", inte gnälla osv. Jag personligen anser att vi i Sverige gnäller alldeles för lite, om det inte är något vedertaget ämne som precis alla gnäller om. Då är det helt plötsligt helt okey att gnälla.
P12er som inte har något fog för sitt gnällande mer än sitt eget misslyckande och låter det gå ut över andra har jag inte mycket för. Dock kan det vara fruktansvärt frustrerande att få en person som inte är medfödd teamplayer på sitt lag (spelar endast Quake Live/Quake 3). Jag är en vinnarskalle och blir tokig på folk som scorewhorar på andras bekostnad genom att inte agera target like mycket som de andra i laget. De kan tillomed få högst score i laget, men laget förlorar stort och de är inte överhuvudtaget medvetna om att det är deras spelstil som bidrar till lagets förlust. Själva tror de att de är bäst eftersom de fick högst score.
En dålig dag kan jag få aspberger på sånna människor. Dock har det hänt att jag tryckt till folk lite väl hårt verbalt som kanske ändå försöker. Då brukar jag ta en kopp kaffe och be om ursäkt... Det är ju oftast inte personligt menat utan i stundens hetta.
Att förlora mot folk som är bättre än en själv får mig endast att dra på smilebanden över deras briljans. Men att förlora pga att folk i ens lag inte ens försöker sitt bästa kan göra mig tokig.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

De kan tillomed få högst score i laget, men laget förlorar stort och de är inte överhuvudtaget medvetna om att det är deras spelstil som bidrar till lagets förlust. Själva tror de att de är bäst eftersom de fick högst score.

haha skoja inte, blir helt galen när sånt händer och det går verkligen inte att förklara för dom hur fel deras spelstil är. Oftast är kick/ban det enklaste sättet att lösa konflikten på.

En liknande grej hände mig en gång när jag körde Zombiemaster moden till Hl2, där en är Master som spawnar zombies, och alla andra är survivors.
ZM kan spawna hur mycket fiender som helst (mer eller mindre iaf) och det är upp till denne att balansera spelet (modden är inte färdig eller balanserad) , men dom flesta idioterna spammar max hela tiden och då blir det megarape. Men Mastern tycker fortfarande att det är alla andra som är dåliga som inte överlever....

Kanske inte helt hundra vad du skrev, men samma princip. Man bör tänka på dom andra som spelar också.

Dock sjukt kul att psyka troll online, enklast är att trolla bort dom är att skriva osammanhängande, ignorera och gärna stava fel. Då blir dom bara mer o mer förbannade, dvs man verkar så trög så att man inte fattar att dom trollar.

Permalänk

Har aldrig råkat ut för något liknande i World of Tanks.

Men för några år sedan i WoW fick jag och min fru en galning på halsen som utöver att han skickade hatiska mail också registrerade sig över allt på nätet där han visste att vi fanns och startade otaliga trådar med verbala angrepp.

Orsaken - han blev tvingad att lämna vårt gille p.g.a dåligt uppförande. Vilket ju visade sig vara ett 100% korrekt beslut.

Permalänk

Jag avskyr verkligen dessa 14åriga snorungar som sitter och är kaxiga bakom tangentbordet. Hoppas man kan stänga av chatten i nästa patch +1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är märkligt att det nästan alltid är den som skrev noobs som precis dött på grund av ypperlig klantighet. Kanske vore en bra fix att lägga in så att man inte kan skriva i chatten om ordet noob skrivs för mycket, som ett spamfilter ungefär.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Brukar mest bara svara: " . . . crying kids" eller "yeye".
En grej som kan vara skitkul (speciellt om man har en högre tier tank) kan vara att helt sonika bara skriva: "ok, fair enogh. I just leave the match then" och sen verkligen lämna matchen. Sicket liv det kan bli i chatten precis innan man gör det

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Läste den här tråden under dagen på fredagen. Sedan på kvällen spelade jag visst inte som en artillerist ville. 5 minuter in i spelet stog det 5 - 10. Jag var inträngd i en hörna. Så i tre minuter efter det kallade en lagkamrat mig för idiot och moron. Slutade med att han sköt mig när jag nästan hade skjutit dem som anföll....

Och så öppnade han en chat efteråt, skrev l2play moron och stängde chatten. Har faktiskt aldirg hänt innan men jag småskrattade i alla fall med tanke på att jag läst detta innan. Och det blev en ticket, så hoppas han blev bannad en dag eller så. Gärna nu i helgen

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Man kan väl ställa in "ingore chat from people not on my friendslist" eller?
Så slipper man väl såna?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

45 årig från Bulgarien som beter sig som en p12 lol jag skulle skämmas

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/user/dn-Gurnizon-/

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Vad hade han gjort?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300