Permalänk
Medlem

Har kört med directx9 ett tag nu.
Installerade in det med tveksamhet, men det har faktiskt funkat över mina förväntningar hittills.

Permalänk
Medlem

Alltså!?!

Ifall nån nu hade brytt sig så hade jag kunnat säga att det inte är speciellt kul att programmera i...
Massa saker som jag nu vid första anblick tycker är sämre än med DX8. Man har splittat saker och dokumentationen brister osv.

Inge bra. Det citatet som nån klistrade förut känns som att stämma ganska bra... lapptäcke 2000.

Visa signatur

"Memory is like an orgasm. It's a lot better if you don't have to fake it." - Seymore Cray

Permalänk
Medlem

Bf1942 funkade inte efter installation av dx9. ( Win98 )

Visa signatur

|XP1700+@177x9,5 AGKGA Y|Vcore 2.1v|ALPHA 8045|Epox 8K3A|768 Apache 2700|Geforce3 Ti 200@ Cpu 251 Minne 551|Samsung SyncMaster 957p|Chieftec Dragon FullTower Black 340W|Live Player 5.1|

Permalänk
Medlem

den suger ju kuk!!..
upplösningarna blir cepe och allt.. fyfan va störande.. ska formatera nu för jag orkar inte med sånt shitt.. =/ tanka inte hem den..

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TmBerg
Bf1942 funkade inte efter installation av dx9. ( Win98 )

win 98 suger...

Permalänk
Medlem

DX9 gled in fint på min burk, vet ej om det blev nån större prestandavinst.

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

hmmm funkar utan problem hos mig. Märker ingen större skillnad (g-force 1ddr och 2k)

Visa signatur

Bytt tillbaka till mitt gamla konto Myran....Moderatorer ni får ta bort detta konto

Permalänk
Medlem

För mig gjorde den så att det inte droppa så mycket i cs, innan gick det ner till 65fps nu bara 85 fps som lägst

Permalänk
Medlem

har kört 4 3dmarks nu och resultatet blev:
DX 8 oklockat 11136
DX 9 oklockat 11148
DX 8 klockat grafikkort 12072
DX 9 klockat grafikkort 12116

slutsats: några få poäng bättre med DX 9, men det skulle kunna vara en slump också

sök på raufen@hotmail.com på Futuremark för detaljerade resultat

Permalänk

Är det bara jag som inte får 3DMark2001SE att funka med Directx9? de står att det måste vara Directx 8.1 för att de ska funka nån som har samma problem??

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk

HAHAHA med de nya ATI drivarna fick jag ca 3000p ökning med DirectX 9 installerat.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5391959

Det var en ökning från denna med DirecX 9 Betan och ATI drivare 2.5=
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5384750

Coolt

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Hoppar att nvidia kommer med nya drivisar snart då så man vågar testa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
HAHAHA med de nya ATI drivarna fick jag ca 3000p ökning med DirectX 9 installerat.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5391959

Det var en ökning från denna med DirecX 9 Betan och ATI drivare 2.5=
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5384750

Coolt

ojdå.
ganska bra ökning

Permalänk

Är fortfarande inte en 100%ig skarp versioin.

Går inte heller att avinstallera. Borde kanske sagts i artikeln

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guest
Är fortfarande inte en 100%ig skarp versioin.

Går inte heller att avinstallera. Borde kanske sagts i artikeln

Jodå, detta är den skarpa versionen.
Sen kommer iofs Dx 9.1 men det e ju en annan sak

Permalänk
Medlem

modemkiller, 31mb.... puh

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonka/lonka
Är det bara jag som inte får 3DMark2001SE att funka med Directx9? de står att det måste vara Directx 8.1 för att de ska funka nån som har samma problem??

Installera 3DMark 2001 SE Patch så ska det funka http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001patch.shtml

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cparne

win 98 suger...

Näe, Det är så skönt utan alla animeringar bulk och lull ul. ( Åzzå är det lite minne kvar efter man har startat upp os:et åxå )

Visa signatur

|XP1700+@177x9,5 AGKGA Y|Vcore 2.1v|ALPHA 8045|Epox 8K3A|768 Apache 2700|Geforce3 Ti 200@ Cpu 251 Minne 551|Samsung SyncMaster 957p|Chieftec Dragon FullTower Black 340W|Live Player 5.1|

Permalänk
Medlem

ME är Bäst ......

Permalänk

TmBerg, nånsin testat win2k alternativt tagit bort lull-lullet i xp?

Permalänk
Medlem

Jag drog hem den där 31mb filen igår och installerda på min burk med win2k service pack3 och vad händer?
Jo den blir obrukbar
När jag rebootade så kom aldrig skrivbordet fram, inga ikoner alltså, startmenyn segar och det går inte att göra några inställningar