Fractal Design lanserar Define XL R2

Permalänk

Undrar om det rymmer en standard ATX+PSU samt ett mini-itx med pico-psu

Permalänk
Medlem

Dags för fractal att börja tänka på en ny design?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerInc:

Dags för fractal att börja tänka på en ny design?

Varför då?
De har ju olika modeller redan, Define är en modell, ARC, Core, Array, Node är andra modeller.
Define blir ju inte Define om man ändrar på utseendet, Då blir det ju en ny modell...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Så en större version av Define R4 fast utan ett par av de trevliga funktionerna? Varför inga platser för SSD bakom moderkortsplåten? Det är ju en uppgradering som nästan är gratis. Att borra och gänga ett par extra hål i en plåt som redan ska borras och gängas massa lär inte kosta många ören.

Jag har 3st SSD's bakom mb plåten i mitt XL. Fö. måste dom snott min design, har plockar bort alla hdd burar, alla 5,25 platser och även den avdelande plåten. Kanske ska ta å stämma dom

Hade det vart lite mer plats(lite djupare alltså) bakom mb plåten så hade en 3,5" mekanisk fått plats också.

Kör en 180mm Airpenetrator fläkt där 5,25 platserna satt ist, samt två 140mm airpenetrators nedanför i fronten = bra luftflöde

Det är mkt enkelt att plocka bort, bara att borra ur nitarna som är mjuka å väldigt lätta att borra i. Sen när man tagit ut allt så är ju hålen kvar, vill man ha dit det igen så är det inga problem, bara att skruva dit. Eller popnita dit om man känner för det.