AMD Radeon plågas av ojämna renderingstider

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Men folk sitter inte och lider, annars hade detta tagits upp för länge sedan, hur många AMD ägare har skrivit i denna tråd och sagt aha! det är detta mina problem beror på.
De flesta som gnäller är helt enkelt Nvidia fanboys som hittat något med AMD de kan anmärka på, jag ser detta hela tiden, tex är de som har problem med AMDs drivrutiner, oftast ägare av Nvidia kort, vad vet de om den saken?

Jag har ägt AMD-kort. Jag läser mycket om bägge lagens kort. Med tiden har jag också lärt mig mer om grafikkort och generellt om datorer. Resultatet av det är att jag förstår att det finns fördelar som inte syns i tester. Folk som inte förstår detta är säkert nöjda med sitt AMD-kort för de har kanske inte samma krav eller för att de ser FPS-mätaren som står högt och tänker att "det är spelet som är dåligt gjort".

Skrivet av Ratatosk:

edit Finns tex en tråd i detta forum, för de som har problem med Nvidia-kort och PCI v3, den är helt befriad från skadeglada komentarer från ägare av AMD-kort, varför kan det alldrig vara likadant åt andra hållet?

Jag kan inte sitta och läsa alla trådar om vad som helst. Jag läser det som dyker upp på "Nytt i forumet" om det inte har svar eller om det är en intressant titel. Jag halkade in här för att detta var en nyhet. Kanske av samma anledning har inte tillräckligt många personer hittat till nämnd tråd och kommenterat på detta sätt.

Nu kommer jag inte ihåg exakt detta om PCI-E 3.0. Jag vet inte heller om felet låg i moderkort eller Nvidia. Men jag antar (utan att lägga tid på att Googla detta) att det dök upp OFFICIELLA lösningar som löste problemen från Nvidia eller moderkortstillverkare. Det är det jag saknar från AMD i detta fall.

Nästan varje tråd slutar med AMD vs. Intel/Nvidia ändå. Ingen går vinnande ur den diskussionen eftersom alla är säkra på sin sak utan att egentligen veta vad dem pratar om. Men jag är jävla less på att folk säger att AMD är lika bra för ett billigare pris. Du får ungefär vad du betalar för, frågan handlar om prioritet. Är det värt det billiga priset? I mitt fall säger jag tyvärr nej trots att jag gärna hade sett billigare grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Finns den stutteringen som visas i filmen även på 5000 serien med nya drivare?
Och visst försvinner den med vsync på?

I de spel där det är problem(så gott som inga av mina), som t.ex. Skyrim, botas det inte genom att bara slå på vsync. Jag testar med vsync för det är så jag spelar. Hur 5000 beter sig vet jag inte men om du behöver fråga så har du väl inga problem?

Visa signatur

[UCP-1000] 2700K@4.6 | GTX1070 | m4 256GB | 360 mm
[NEO] 5800X3D -30 | 64GB E-Die @ 3200C14 | 7900 XTX | 2*XPG SX6000 Pro 1TB M.2 |420 mm x2
LG OLED B9 65" | Logitech Z906 | Beyer DT880

Permalänk

Jag körde med gamla drivers och hade inga problem så det jag mest ville veta var om jag skulle få dessa problem om jag uppgraderade till nya drivare.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)