Steelseries Sensei MLG Edition

Permalänk

Vore kul med ett test av tablets (ritplattor) för spelbruk, dom verkar ju konkurrera ut musen nu i vissa spel då det finns vissa fördelar med dom. Pålitligare, klarar av att göra långa hopp mellan två punkter långt ifrån varandra på skärmen bättre än med mus och man behöver aldrig lyfta handen utan kan köra på oavbrutet vilket betyder att man kan utföra saker som blir i princip omöjligt med mus. Cirkelrörelser blir ungefär 15-20% snabbare med vilket är ganska mycket.

Tror tablet är framtiden för gamers, musen kommer hur som helst helt klart att få konkurrens. Vore intressant att se lite micro i sc2 av någon med tablet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Då antar jag att du kan göra detta bättre? be då SWEC att skicka musen till dig så gör du om denna recension?

Jag kommer till sweclockers för att deras recensenter och deras forummedlemmar har mycket kunskaper. Det är en fantastisk sida. Men då får jag väl bli besviken när deras recensioner om kringutrustning är som vilken sidas som helst och nästan helt menlöst.

Om jag kan göra det bättre eller inte är väl ganska oväsentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Jag kommer till sweclockers för att deras recensenter och deras forummedlemmar har mycket kunskaper. Det är en fantastisk sida. Men då får jag väl bli besviken när deras recensioner om kringutrustning är som vilken sidas som helst och nästan helt menlöst.

Om jag kan göra det bättre eller inte är väl ganska oväsentligt.

Tyvärr håller jag med. Det blir ofta en "läs på kartongen och ta lite bilder"-känsla av det hela. Oftast tror jag det är nyhetstorka eller något annat tråkigt på kontoret som gör att man helt enkelt får väldigt mycket skit som man "måste testa" pga sponsorer eller annan ekonomisk ersättning som försvinner om man inte ger tillräckligt med publicitet.

Vilket som är det lite tråkigt. Alla har dom säkerligen sina egna perversioner dom kan och vill pyssla med. Jonas tycks ha chassin som sin grejj, och då bör han få ta det lite mer. Ingen har flaggat för att gilla möss och tangentbord, så det kanske man ska låta någon annan köra då isåfall, om man ens gör något av det förutom notiser.

Permalänk
Citat:

Negativt:
Inget stöd för lill- och Ringfinger

Tycker personligen det är otroligt obekvämt, men alla gillar olika antar jag.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk

Håller mig till min lilla jäkel :'D

Skrivet av rmd:

Tyvärr håller jag med. Det blir ofta en "läs på kartongen och ta lite bilder"-känsla av det hela. Oftast tror jag det är nyhetstorka eller något annat tråkigt på kontoret som gör att man helt enkelt får väldigt mycket skit som man "måste testa" pga sponsorer eller annan ekonomisk ersättning som försvinner om man inte ger tillräckligt med publicitet.

Vilket som är det lite tråkigt. Alla har dom säkerligen sina egna perversioner dom kan och vill pyssla med. Jonas tycks ha chassin som sin grejj, och då bör han få ta det lite mer. Ingen har flaggat för att gilla möss och tangentbord, så det kanske man ska låta någon annan köra då isåfall, om man ens gör något av det förutom notiser.

Det är ändå rätt så mycket läsning för att vara en mus.
Ska han göra speltester och avgöra hur den fungerar i olika spel eller?
Typ en runda på BF3?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Så hur ligger det till ?
Vad säger musexperterna ?
Finns det någon positiv eller negativ musacceleration eller andra problem med sensorn på denna ?

Skrivet av Jonas13:

Jag kommer till sweclockers för att deras recensenter och deras forummedlemmar har mycket kunskaper. Det är en fantastisk sida. Men då får jag väl bli besviken när deras recensioner om kringutrustning är som vilken sidas som helst och nästan helt menlöst.

Om jag kan göra det bättre eller inte är väl ganska oväsentligt.

Håller med lite grann, även om jag så klart uppskattar att de gör en recension överhuvudtaget.
När det gäller grafikkort och tester av dem så ser man ju sällan tester som bara baserar sig på omdömen av typen "Känslan när jag kör med det här kortet i mina spel är helt ok !", utan där brukar ju Sweclockers komma med hårda fakta med staplar med fps i olika settings osv.

När det gäller möss ser man däremot aldrig diagram som visar uppmätt perfect control speed, malfunction speed, förekomst att positiv och negativ musacceleration osv, utan då är det nästan bara subjektiva omdömen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Min hand röstar alltid för qpad 5k :D, så van vid den, smaken som baken!

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Avstängd

Har haft en Sensei ett tag nu. Köpte nyligen en ASUS G55VW-S1177H och behövde en mus till. Blev väldigt glatt överraskad när jag såg Sensei RAW. En lite nedbantad version (Använder ändå inte jättemånga profiler, mest de två vänstra knapparna). Helt episka dessa möss. + för Steelseries.