Video: Far Cry 3 från E3-mässan jämförs mot det färdiga spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Tycker inte det är så krävande, Maxar spelet på singel 7950 stock(800mhz). Eller nästan Kan inte köra 8x AA då blir det 30fps typ, Men på 2X AA har jag 55-60 stabilt och endå 60hz Skärm så är super nöjd med 55-60 fps.

Nu har jag iof inte testat 2X AA utan 4X AA, men det fick mitt GTX 670 (1280 MHz) att gå på knäna. Fick kanske 35-45 fps överlag.

Skrivet av CitroFrukten:

Tycker det saknas spel som verkligen behöver Kräm för köra max

Detta är tråden om grafiken i Far Cry 3 va? Testa sätta AA på X8 så ska vi se vad ditt HD 7950 tycker.

Tyvärr så är det ju så att de flesta spel som behöver riktigt mycket kräm för att kunna maxa är för att de är så extremt dåligt optimerade (Metro 2033, jag tittar åt ditt håll!), inte för att de är en visuell explosion av underbara färger och texturer.

Citat:

Borde komma ett spel som gör så att GTX680 känns som ett GT620

Det hade aldrig blivit en hit.
Folk förväntar sig att deras grafikkort för ~4000:- faktiskt ska kunna levera.

Det hade förvisso varit en cool grej, men det hade varit alldeles för "elit" och för liten målgrupp för att någon utvecklare skulle bry sig om det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Han spelar ju antagligen inte alls ändå. Står bara och håller i kontrollen för syns skull.
Inte första gången sådant händer i denna bransch

Intel visade ju förut hur jävla bra deras interna grafik var för datorspel men så vare visst en video de spela upp i media player classic...x D

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Nu har jag iof inte testat 2X AA utan 4X AA, men det fick mitt GTX 670 (1280 MHz) att gå på knäna. Fick kanske 35-45 fps överlag.

Detta är tråden om grafiken i Far Cry 3 va? Testa sätta AA på X8 så ska vi se vad ditt HD 7950 tycker.

Tyvärr så är det ju så att de flesta spel som behöver riktigt mycket kräm för att kunna maxa är för att de är så extremt dåligt optimerade (Metro 2033, jag tittar åt ditt håll!), inte för att de är en visuell explosion av underbara färger och texturer.

Det hade aldrig blivit en hit.
Folk förväntar sig att deras grafikkort för ~4000:- faktiskt ska kunna levera.

Det hade förvisso varit en cool grej, men det hade varit alldeles för "elit" och för liten målgrupp för att någon utvecklare skulle bry sig om det.

Det kan inte stämma, vid vilka tillfällen i spelet? Min GTX 670 på 1228MHz (DirectCUII) går aldrig under 45 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Cod 4.... grafiskt...snyggaste... spelet...? Det är inte bara en åsikt utan ett faktum att de hamnar på plats 99 av 100. Grafiskt snyggt är inte bara utseendet utan fysik är också inblandat, tycker jag. I CoD kan man inte ens gå genom en buske, så nej, Cod ska nog inte ens vara med på listan.

Det är vackert som fan.

http://youtu.be/ujDetEfQ93o

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seazoone:

Det kan inte stämma, vid vilka tillfällen i spelet? Min GTX 670 på 1228MHz (DirectCUII) går aldrig under 45 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

I böjan, före och under tiden man ska sabotera den första radiomasten.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Unlimited detail hoax, när blir du verklighet?

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Unlimited detail hoax, när blir du verklighet?

när speljättarna slutar fokusera på konsol och lägger mer tid på pc.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kollar man på bilderna så ser E3 bilderna sämre ut.
Kollar man på videon så ser man att E3 videon är en generation snyggare. Den är så tydligt bättre att man undrar var fan det ögongodiset tog vägen.

Den stora frågan är ju VARFÖR de försämrade grafiken från PC versionen!
Min första gissning är för att Ubisoft antog att konsollbarnen skulle skrika o gapa för att andra får bättre grafik än de får och därmed ville undvika klagomål på nätet.

Den andra gissningen (o lika sorglig) är att Ubisoft tror att folk tjurskalligt skulle maxa det även om de får 3 FPS och därmed skulle Ubisoft få massa skit precis som Doom 3 fick (även på SweC o NH!) för att det hade höga systemkrav för maxgrafik.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad är det för fel på samsung som tv tillverkare?!
Generellt sett bättre plasmor än LG, men ligger visserligen steget efter Panasonic. Dock inte jätte långt efter...
Min full hd 40" LCD är av märket samsung. Fick den för 2999kr år 2010. Just denna modell visade sig innehålla samma panel som deras dyrare modeller men fruktansvärt dålig fabrikskalibrering som jag lätt fixade. Fick en helt okey tv typ gratis och kan därför leva med de brister LCD modeller dras med.

Razer gör dock skräp. Har dock en logga som tilltalar folk med tribal tatueringar, som samlar på kamphundar och röstar på sverigedemokraterna, så de klarar sig på den svenska marknaden hur som helst ändå uppenbarligen...

Nej inget fel alls på världens största tillverkare av teknik, men kolla på köprådsforumen ska du se!
Håller man sig till de kända märkena av dessa produkter så är det väldigt små skillnader i genomsnittsprodukten!
Sen kan du ha otur när du köper vad som helst som tillverkas i serier om 10 miljontals!!!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Ärligt nu: om du piratar ett spel och kan spela det fullt ut och från början till slut, lägger du då verkligen 400:- på att köpa det efter att du spelat det färdigt?

Gör som jag då: vänta på Steam sales. Inom ett år eller två kan du säkert köpa Darksiders 2 för en femtilapp eller så.

Vad bra, eftersom det var precis det jag sa: spelet blir inte bättre av dålig grafik, och inte sämre av bra grafik.

Japp. Bittert piller att svälja, helt klart.

Det är ju långt ifrån alla spel på PC som lider av piratandet, ex. onlinespelen. Speltillverkarna skulle förmoglien kunna sätta käppar i hjulet för många genom att göra spelen beroende av onlinematerial i någon form. Det skulle gör det rätt mycket svårare med piratkopiering. Dock förstör man ju mycket för dem som inte har möjlligthet till internetförbindelse hela tiden. Jag tror, precis som med nerladdad film/musik, och som någon tidigare nämnt har en del att göra med att en del inte har råd. Andra vill testa innan de köper, och en del laddar med säkerhet ner spel som det ändå inte hade köpt, anledningarna varierar. Samma sak gäller naturligtvis för film och musik. Skillnaden med det senare är väl att där dras majoriteten av pengarna in av Bio och liveuppträdanden, skulle jag tro.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dylanator:

Sällan man ser på entusiastforum, men där kom sanningen fram!!!
Själv brukar jag köra på lägre än max, för vi som började spela CS i 640x480 ser ändå att det ser bättre ut idag

Älskar blindester på hi-end där proffsen väljer random Samsung TV!

Eller när det visar sig att "Razer" egentligen är en "Biltematillverkare"!

Hype är allt som gäller idag!!

Länka gärna till de s.k. High-end tester där proffsen väljer en random Samsung TV. De du pratar om måste varit riktiga amatörer. Vet man vilka punkter man skall gå efter för att jämföra TV apparater, så är det ingen rocket-science direkt. När det gäller ljud däremot, så är det extremt mycket svårare av många olika skäl som jag inte orkar dra här.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbusDlx:

Till MAX!
Dom var maxade för flera år sen. Sony har själva uppgett att PS3an ska hålla i 10 år.
Det säger sig självt att dessa drar ner hela branschen till en snigelfart.
Det enda som är bra med konsollerna är de exklusiva titlarna. God of war, Halo, Zelda osv.
Hade inte piratkopieringen varit så utbredd så kanske utvecklarna hade satsat på exklusiva stortitlar till PC också.
Men en liten fågel viskade i mitt öra att det är lika enkelt att ta hem spel till konsollerna.
Detta till trots så ligger de största pengarna där.
Dessa små papperslappar och siffror på en skärm som styr allt i vår vridna lilla värld.

Med en tidsmaskin hade jag förhindrat tre saker, nazismen, kapitalismen och religionen.

Dold text

Konsollerna var inte maxade för flera år sedan. Enligt Cryotek så blir de i princip det med ex. Crysis 3. Enligt dem själva så har de ju utnyttjat kapaciteten i konsollerna till max. Det är ju naturligtvis bara deras egna ord men vi får snart se.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kör du med 8msaa då?

Kör alltid med maxade grafik inställningar. Speciellt då jag har 680 SLI.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H