Permalänk

klockning av en amd fx 8012?

hej är ny här och förlåt om denna tråd redan finns kanske!

men har en amd fx 8120 processor som ligger på 3.1GHz.

men i bios visar den nu 3.8xx något och jag har inte rört något i bios som har med klockning att göra.

men vill gärna lära mig så om någon villig person skulle vilja ge mig en snabbkurs på "lätt" dator språk på svenska så att en nybörjare som jag inom klockning kan förstå så hade det uppskattats!

mhv steffe!

Permalänk
Skrivet av zarvadious:

hej är ny här och förlåt om denna tråd redan finns kanske!

men har en amd fx 8120 processor som ligger på 3.1GHz.

men i bios visar den nu 3.8xx något och jag har inte rört något i bios som har med klockning att göra.

men vill gärna lära mig så om någon villig person skulle vilja ge mig en snabbkurs på "lätt" dator språk på svenska så att en nybörjare som jag inom klockning kan förstå så hade det uppskattats!

mhv steffe!

Jag har tyvärr aldrig klockat någon AMD-processor så jag kan tyvärr inte ge dig några handfasta råd. Ett tips kan dock vara att börja med denna guide. Även om den vänder sig till Intel så kan du kanske få en inblick i vad de olika termerna är.
Sedan kan nog denna artikel ge lite svar på hur man bör klocka en AMD. Allt kanske inte är exakt vad du letar efter men om du börjar med att läsa dessa så kanske någon av de som hållit på mer med AMD kan ge lite handfasta tips.

Jag har inte sökt igenom forumet efter trådar utan bara plockat av det som finns i de klistrade trådarna. Någon har säkerligen skrivit något om hur man klockar en FX-senaste året.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.