Podcast 13: "God Teknikjul!"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 13: "God Teknikjul!"

Julafton är här, med tomtar, paket och allt som hör till. Redaktionen firar med ett specialavsnitt av SweClockers Podcast, där både bästa teknikklapparna och mobiltelefoner vid julbordet dyker upp i diskussionen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En av de bästa julklapparna jag kommer få. Tack Jonas och Emil! Och god jul

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

God Jul alla.

Permalänk
Medlem

God Teknikjul !

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hoppas att fok lägger ner denhär köphysterin som ofta förekommer vid juletider. Byt den till en bra utsäkt att göra något fin med vänner och familjen.

Självklart lämnar det luckor för att köpa något fint och kanske onödigt rolgit till sig själv?

Permalänk
Inaktiv

Sweclockers kan man lita på!!

Permalänk

Ingen jullåt i år ? HAHA

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

God Jul alla

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av SilentHarmonic:

Ingen jullåt i år ? HAHA

Den som väntar på något gott..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

God jul!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

God Jul! Hoppas alla får många hårda och dyra klappar

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en Fredagspanel från lejonburen på Kolmården nästa sommar

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

God jul alla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

God Hjul

Permalänk
Medlem

Sweclockers egna lilla julklapp och överraskning till oss alla på julaftons morgon God jul på er alla!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

God jul!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Julen är en våldsam tid för mig ^^

Permalänk
Medlem

GOOOOD JUUUUUL!
Hoppas på många hårda klappar idag då!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Jonas och hans intros God Jul!

Permalänk
Medlem

Ingen hate här. Är också "plasmakramare" med senaste panan.

Visa signatur

[UCP-1000] 2700K@4.6 | GTX1070 | m4 256GB | 360 mm
[NEO] 5800X3D -30 | 64GB E-Die @ 3200C14 | 7900 XTX | 2*XPG SX6000 Pro 1TB M.2 |420 mm x2
LG OLED B9 65" | Logitech Z906 | Beyer DT880

Permalänk
Hedersmedlem

aj då tror jag glömde hörlurar, hörde på låten först

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Avstängd

alla 047's jul låtar är obligatoriskt

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Bara för mig som kvalitén var lite sådär?

Go jul till er alla!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Det är klart man ska ha en Plasma-TV!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

God jul.

Nu måste ni ju göra en podcast från Kolmården till sommaren

Jonas: Vad är det för högtalare du har? Ni får jätte gärna göra en podcast angående ljud och bild. Prata lite om vad ni har hemma och så.

Permalänk

Kul med fler Panasonic-kramare, by-far de bästa tv-apparaterna där ute!

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Medlem

ja 3790kronor för en 55tums plasma från samsung har mediamarkt nu på mellandags rean, det e ju faktiskt sinnesjukt billigt för en så stor tv. hålle med fattar inte folk som köper tv för 20k och sen har de fanime inget ljud, alla filmer blir ju totalt ointresanta utan et hyffsat ljudsystem. ska man ändå slösa 20k så kan man ju ta en tv 55tums för 5k och ett tex klipich hemmabio för 15k typ. kom på ännuvärre om man kommer hem till nån som spelar upp live konsert via sin platt tv utan ljudanläggning de e fan hädning.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

ja 3790kronor för en 55tums plasma från samsung har mediamarkt nu på mellandags rean, det e ju faktiskt sinnesjukt billigt för en så stor tv. hålle med fattar inte folk som köper tv för 20k och sen har de fanime inget ljud, alla filmer blir ju totalt ointresanta utan et hyffsat ljudsystem. ska man ändå slösa 20k så kan man ju ta en tv 55tums för 5k och ett tex klipich hemmabio för 15k typ. kom på ännuvärre om man kommer hem till nån som spelar upp live konsert via sin platt tv utan ljudanläggning de e fan hädning.

är den något att ha då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

är den något att ha då?

nog ingen higtech tv men den påstås iaf att ha bra bild av va jag läst http://www.blu-rays.se/samsung-ps51e455/ så den å ett fint ljudpaket med feting subwofer så skakar rumet så mycket att du nog upplever trippla upplösning på tvn typ ett sånt här http://www.dustinhome.se/product/5010600403/onkyo-ht-s9405thx... har själv sånt ljud å e väldigt nöjd det nog oftare jag klagar på att det är dåligt ljud i en film än att jag tänker på att jag själv sitter med en futtig 37"från LG.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Appro på att ge bort Steam spel på ett bra sätt. Fick ett kuvärt med en stor QR-kod i. När jag scannat in koden fick jag upp en dikt som informerade mig om att jag hade ett spel att acceptera på Steam. Enligt mig var det ett väldigt roligt sätt att få ett Steam spel på.

/K

Visa signatur

I love the smell of fresh components in the morning.