Permalänk

CPU kylning Fractal R4

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med någon som har erfarenhet av ett slutet vatten system för CPUn i R4an. Mitt moderkort är MSI Z77A-GD65 ATX coh jag har LP ram så stickorna borde inte vara i vägen för själva kylaren. Jag vill helst ha kvar mina hårdiskburar i fronten och placerar därför, om det är möjligt, radiatorn högst upp i chassit. Om det inte går att lösa vattenkylningen på ett bra sätt kan jag tänka mig att installera luftkylning.

Permalänk
Medlem

Om du använder en 120 mm radiator, typ Antec 620, på det slutna system så kan du väl bara montera den där bak ? Eller när du säger "slutet vatten system" betyder det H100/H100i ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

vilket som så borde det inte vara några problem då h100 är en "slim"..

Visa signatur

MB - Asus P8P67 DELUXE CPU - Intel i7 2600K GPU - GTX 580 SLI PSU - Corsair AX850 RAM - 2x4 Crucial Ballistix Tracer SOUND - Asus Xonar Essence ST HDD - WD CB 500gb SSD - Samsung 840 500gb CD/DVD - Plextor DVD RV x24 CASE - Corsair 550D

Permalänk
Medlem

sitter med en antec 620 och har inga problem här, grymma temps med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Terihan:

sitter med en antec 620 och har inga problem här, grymma temps med

Men högljudd som fan

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

En antec 620 kanske skulle vara nått, men hur är ljudnivån i idle? Så länge den är relativt tyst i idle så är det lungt. Det gör inget om det låter en del under load. Eller är det möjligt att få in en H100/H100i i toppen. Har sett folk som lyckats men många säger också att det inte går. Skulle vara tråkigt att köpa nått och så passar det inte sen.

Permalänk
Medlem

H100 i toppen kan vara problem beroende på var strömförsörjningen (den "lilla med sex eller åtta små kablar) för moderkortet sitter, men troligen fungerar det. I mitt R4 med Asrock Z77 Extreme 4 får man sätta radiatorn med lite offset, och det finns inte utrymme för push/pull.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk

Okej, tack för infon. Får se vad det blir för kylare. Hade varit enklast med luft men jag tycker det är mycket snyggare med en vattenkylare. Passar H100 så kör jag nog på den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Men högljudd som fan

Första lät så reklamera men andra är knäpptyst