Headset för FPS spel med bra mic

Permalänk

Headset för FPS spel med bra mic

Tjena!
skulle någon kunna skriva vilka headsets som är bra för FPS spel? Jag har tänkt på att köpa siberia v2 frost blue edition osv men det skadar inte att fråga om det finns några bättre som kostar som max 800kr.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

skulle rekommendera logitech g35 har själv använt i 2 år varit super nöjd det ända negativa är att dom är lite tyngre än de flesta villket ledde till att jag hade ont i öron muskler?? i början men efter några veckor blev man van

Permalänk
Medlem

Har själv g930 och skulle inte rekommendera g35 eller g930 eftersom det är hemsk dålig byggkvalité.

Permalänk
Skrivet av alexzpro:

Har själv g930 och skulle inte rekommendera g35 eller g930 eftersom det är hemsk dålig byggkvalité.

Vilken skulle du kunna rekommendera?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Siberia V2 har INTE bra mikrofon. Jag hör min kompis hamra på sitt mekaniska tangentbord hela tiden. Kolla efter något som har aktiv ljuddämpning på mikrofonen så som mina hederliga Creative Arena.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Har själv g930 och skulle inte rekommendera g35 eller g930 eftersom det är hemsk dålig byggkvalité.

Har g35 och VAR menar du att den har dålig byggkvalitet? Min har funkat prima i ett år och är som ny. Att g35 är lite tunga kan jag hålla med om, men den har svårslaget ljud och en riktigt bra mic utan brus och oljud. Kristallklart ljud. 7.1 funktionen är grym.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av stardust1231:

Tjena!
skulle någon kunna skriva vilka headsets som är bra för FPS spel? Jag har tänkt på att köpa siberia v2 frost blue edition osv men det skadar inte att fråga om det finns några bättre som kostar som max 800kr.

Tack på förhand

Venegance 2000

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Har själv g930 och skulle inte rekommendera g35 eller g930 eftersom det är hemsk dålig byggkvalité.

Vad pysslar du med vid datorn egentligen om det går/gått sönder?

Till TS: Jag skulle rekommendera G35, det sitter åt, har en bra mic och lång sladd. Sen har den ju även fejkat surround och det gjorde en djävulsk skillnad i en del spel. Tex DayZ!

Enda jag kan se som en nackdel på G35 är knapparna på headsetet som (åtminstone jag) ofta kommer åt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har g35 och VAR menar du att den har dålig byggkvalitet? Min har funkat prima i ett år och är som ny. Att g35 är lite tunga kan jag hålla med om, men den har svårslaget ljud och en riktigt bra mic utan brus och oljud. Kristallklart ljud. 7.1 funktionen är grym.

word!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har g35 och VAR menar du att den har dålig byggkvalitet? Min har funkat prima i ett år och är som ny. Att g35 är lite tunga kan jag hålla med om, men den har svårslaget ljud och en riktigt bra mic utan brus och oljud. Kristallklart ljud. 7.1 funktionen är grym.

EDIT: Siberia är helt enkelt ett dåligt headset som är fruktansvärt överhypat. Min son har Siberia v2 och jämfört med mitt g35 kan man inte tro att de kostar likvärdigt. g35an känns som det vore 3 gånger så dyrt både när det gäller ljudkvalitet och hårdvaran i sig. Att Siberia kostar över 200 kr är ett skämt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av stardust1231:

Vilken skulle du kunna rekommendera?

Kanske pc360. Inte helt säker

Skrivet av KingCobra:

Har g35 och VAR menar du att den har dålig byggkvalitet? Min har funkat prima i ett år och är som ny. Att g35 är lite tunga kan jag hålla med om, men den har svårslaget ljud och en riktigt bra mic utan brus och oljud. Kristallklart ljud. 7.1 funktionen är grym.

Du det finns bättre kan jag säga... För det första så är jag väldig förskitig med minna saker. Första gången dom gick sönder var när micen öppnade sig på ett ställe. Och nu är det båda "hållarna" med fyra skruvar som har spruckit. Och 7.1 är bara en stor lögn.

Skrivet av Wiiga:

Vad pysslar du med vid datorn egentligen om det går/gått sönder?

Till TS: Jag skulle rekommendera G35, det sitter åt, har en bra mic och lång sladd. Sen har den ju även fejkat surround och det gjorde en djävulsk skillnad i en del spel. Tex DayZ!

Enda jag kan se som en nackdel på G35 är knapparna på headsetet som (åtminstone jag) ofta kommer åt.

Kan säga att jag är försiktig med minna grejer

Permalänk
Medlem

har själv kollat runt och velat mellan steels 7h fnatic som har de bättre öronkuddarna men hittade dessa och kollade lite recentioner kristalklart ljud i micken, bra ljud och de sitter lätt på huvudet så att du kan köra maratonpass utan några problem http://www.dustinhome.se/product/5010638804/plantronics-gamec... video: http://youtu.be/Ycaa_GrgdOg PLANTRONICS GAMECOM 780 DOLBY 7.1 GAMING HEADSET

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P